Gå til innhold

17åring ønsker og dra med venninner til Hellas til sommeren, jeg tenker hun må vente til hun er 18, er jeg for streng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min vil dra på ferie med venninnene sine til Hellas til sommeren, hun fyller 17 i juni, jeg synes hun nesten er for ung til og dra, brødrene fikk ikke lov til og dra før de var 18, og de var også langt roligere enn lillesøsteren sin, hun er glad i feste og danse og er mye på klubber for de under 18.

Så hadde dere sagt Ja, eller bør hun vente til hun er 18? Jeg stoler ikke på henne i hele tatt. Hun fikk lov av faren,men han sa det bare fordi han har lite ansvarsfull og vi bor ikke sammen og jeg har foreldreansvaret alene, han har samværsrett,men jeg har vert alene med dem siden de var 3,7 og 12

Anonymkode: 0c74e...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.  Men forstår frykten og da det er veldig VELDIG vanskelig å slippe tak i forhold til barna våres.   Synes det er kanskje enda mer skummelt for å la jenter dra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten se an datteren din da. Hva er du redd for at skal skje?

Anonymkode: bbdf7...a98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det et alternativ at du drar og bor på et annet hotell i nærheten, så du kan bistå hvis det oppstår noe?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet

Anonymkode: 9f336...85a

• Liker 40
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Enig med deg TS. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt nei.

hilsen mamma til to gutter (fyller 16 og 18 i sommer)

Anonymkode: e10e1...ee5

• Liker 17
Skrevet

Å dra på klubber for de under 18 er vell en trygg, og edruelig hobby? Selv om det danses så selges det da ikke noe sterkere der enn energidrikke? De "ville" tenåringene drar ikke på ungdomsklubber, men private fester og utesteder med falskt id. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på 17 og 18 år? 

Ingenting.

La henne dra. Jeg var i Russland med klassekamerater da jeg var 17. + en lærer. Ingen festing, men ingen foreldre med heller. 

Hun kan rapportere til deg hver kveld. Forklar henne om drinker og dop. Hva sier de andre foreldrene? 

Anonymkode: 4bad5...8d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Inntil hun er 18 år er du ansvarlig for henne. Lar du henne dra til Hellas og hun blir dopet ned på partydop og kanskje voldtatt er du indirekte ansvarlig. 

Anonymkode: 05c12...5bb

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det et alternativ at du drar og bor på et annet hotell i nærheten, så du kan bistå hvis det oppstår noe?

Det blir vanskelig da hun skal dra tidligere enn jeg selv har ferie, og får ikke ferie utenom det som er satt opp dessverre, siden det er delt i sent og tidlig grupper anhvert år

Anonymkode: 0c74e...02e

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er forskjellen på 17 og 18 år? 

Ingenting.

La henne dra. Jeg var i Russland med klassekamerater da jeg var 17. + en lærer. Ingen festing, men ingen foreldre med heller. 

Hun kan rapportere til deg hver kveld. Forklar henne om drinker og dop. Hva sier de andre foreldrene? 

Anonymkode: 4bad5...8d4

Forskjellen er at man er myndig som 18 åring. 

Skrevet

Venninnetur til Syden lukter alkohol og fest, så jeg hadde også sagt hun fikk vente til hun var 18.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Aldri i verden. Som en over meg sier - våg å være den kjipe forelderen. Det er bare et år til hun er 18, og da kan hun gjøre som hun vil. 

Du aner ikke hva som kan skje på slike turer. Jeg har vært på jentetur med ei venninne da jeg var 18. Vi turte knapt å gå utenfor hotellet på kveldstid, men det var helt Texas i partygatene. Folk lå strødd, noen spydde, noen hadde sex midt i veien… Klubbene gir jenter gratis shots for å komme inn. Aldri om min 17-åring får dra dit. Jeg hadde gjort alt i min makt for å forhindre min 18-19-20-åring å dra dit også. Da hadde jeg heller spandert en tur til et litt mindre belastet sted, for å lokke henne unna partyplassene… 

Det kan jo hende det går fint. Men mange liv blir ødelagte på slike turer. 

Anonymkode: cfcf0...609

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet

Det hadde vært etthundre tusen, millioner, gazillooner HELL NO prosent fullstendig uaktuelt. 

Det er å be om fyllevoldtekt for en eller flere i jentegjengen - eventuelt overhengende fare for det.

Hadde hun hylt at hun kom til å dra uansett hadde jeg bestilt billett og booket meg inn på samme hotell. Med far. Helt seriøst. 

• Liker 25
Skrevet
Athena79 skrev (1 minutt siden):

Forskjellen er at man er myndig som 18 åring. 

Er selvsagt enig, men mentalt sett er det lite forskjell på en 17 og en 18 åring. Jeg var like "ung og dum" da jeg var 18 som da jeg var 17 :P Det er ikke noe magisk som skjer over natten, annet enn at man dagen etter kan gå på polet og kjøpe snus. 

Dette er en vanskelig problemstilling TS. Hvor gamle er venninnene? Er det slik at hun har noen som er eldre som vil passe på henne? Enig i at denne turen lukter alkohol og fest. 

Jeg heller nok mot et nei. Men jeg tror likevel hun hadde vokst veldig på å føle selvstendighet. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Lacuna skrev (Akkurat nå):

Er selvsagt enig, men mentalt sett er det lite forskjell på en 17 og en 18 åring. Jeg var like "ung og dum" da jeg var 18 som da jeg var 17 :P Det er ikke noe magisk som skjer over natten, annet enn at man dagen etter kan gå på polet og kjøpe snus. 

Dette er en vanskelig problemstilling TS. Hvor gamle er venninnene? Er det slik at hun har noen som er eldre som vil passe på henne? Enig i at denne turen lukter alkohol og fest. 

Jeg heller nok mot et nei. Men jeg tror likevel hun hadde vokst veldig på å føle selvstendighet. 

Poenget var bare at TS ikke kan nekte datteren å reise når hun er 18. :)

AnonymBruker
Skrevet

Her bør du sette foten ned, uansett hvor upopulær du blir! 

Anonymkode: cdde6...299

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Si nei.

Jeg fikk lov å dra et sted i Norge på den alderen, og selv det ble ubehagelig (pga gutter og festing)  - dro hjem med bussen. 🙈😂

Og veldig glad for den muligheten, både da og nå! 

Anonymkode: 35b87...a24

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...