Gereon Rath Skrevet 3. april 2022 #1 Del Skrevet 3. april 2022 Vladimir Putin prøver febrilsk å hindre at russerne får informasjon om det som foregår med «broderfolket» i Ukraina. Presidentens fortelling kan slå sprekker over tid, mener eksperter. https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-kan-sprekke-putins-logn/75667973 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 3. april 2022 #2 Del Skrevet 3. april 2022 (endret) Gereon Rath skrev (14 minutter siden): Vladimir Putin prøver febrilsk å hindre at russerne får informasjon om det som foregår med «broderfolket» i Ukraina. Presidentens fortelling kan slå sprekker over tid, mener eksperter. https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-kan-sprekke-putins-logn/75667973 Det er fare for at løgnene står seg altfor lenge fordi folk tror at alt som er på TV er sant og fordi de velger å tro det de ønsker å tro. De lukker igjen ørene for info som ikke passer. Historien om Ovsennikova er nok langt verre enn Dagbladet sier. Jeg mener Dumaen omgjorde boten hennes til fengsel i 15 år eller mer, mulig de kalte det landsforræderi. Propagandaen dominerer forresten mindre i Moskva og St Petersburg enn den gjør generelt i Russland. Endret 3. april 2022 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 4. april 2022 #3 Del Skrevet 4. april 2022 14 hours ago, I Grosny said: Det er fare for at løgnene står seg altfor lenge fordi folk tror at alt som er på TV er sant og fordi de velger å tro det de ønsker å tro. De lukker igjen ørene for info som ikke passer. Er ikke det vi gjør i Norge, da? Hvorfor er det forskjell på at nordmenn tror alt TV sier, og russerne tror alt TV sier? Norge snakker sant, sier du kanskje. Det sier russerne også.... Og når man ser mange sin reaksjon på dette forumet når de hører ting de ikke liker, så er ikke svaret å forsøke finne ut av det, nei det er å benekte, sette opp stråmenn eller på andre måter unngå diskutere saklig. Hvordan vet vi at vi ikke blir servert løgner? For om TV lyver, så vil de jo også lyve om at andre lyver. Kinkig, det der Vi sitter her og tror at vi ikke blir lyvd til og at vi har sannhaten, akkurat som russerne. Hadde vært ironisk om det var vi som tok feil denne gangen. Da tror jeg nordmenn hadde falt av stolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 4. april 2022 #4 Del Skrevet 4. april 2022 (endret) brødskalle skrev (54 minutter siden): Er ikke det vi gjør i Norge, da? Hvorfor er det forskjell på at nordmenn tror alt TV sier, og russerne tror alt TV sier? Norge snakker sant, sier du kanskje. Det sier russerne også.... Og når man ser mange sin reaksjon på dette forumet når de hører ting de ikke liker, så er ikke svaret å forsøke finne ut av det, nei det er å benekte, sette opp stråmenn eller på andre måter unngå diskutere saklig. Hvordan vet vi at vi ikke blir servert løgner? For om TV lyver, så vil de jo også lyve om at andre lyver. Kinkig, det der Vi sitter her og tror at vi ikke blir lyvd til og at vi har sannhaten, akkurat som russerne. Hadde vært ironisk om det var vi som tok feil denne gangen. Da tror jeg nordmenn hadde falt av stolen Vi bør selvfølgelig ta TV med ei klype salt. Selv trodde jeg ikke på at Berkutpolitiet hadde skutt sine egne på Maidan, og mistet fullstendig tillit til vestlige mainstreammedia. Jeg rangerte southfront høyere enn VG på troverdighetsskalaen. 24. Februar snudde Putin hele greia med sin invasjon. Jeg hadde aldri trodd han skulle gjøre noe så forferdelig og trodde heller ikke på at han sto bak journalistdrapene i Russland. Etter 24.Februar ble mitt inntrykk at vestlig etteretning, mainstream media, bellingcat og alt mulig vestlig plutselig grisebanket Putin i troverdighet, og alle konspirasjonsteorier om Putin ble plutselig mye mer sannsynlige. Southfront falt plutselig under VG i troverdighetsrangering og nå vurderer jeg deres nyheter som om det skulle vært offisielle nyheter fra Donbass Peoples Republic- regimet. Hvordan ta nyheter med en klype salt? For å salte informasjonen kan man oppsøke andre vinklinger og kilder. Jeg støtter meg mye på ekte mennesker som ikke er en del av presse og maktapparat. Privatpersoner som forteller på facebook, live, på youtube og på telefon. Maidandekningen i Norge var preget av at vi ikke hadde reportere på bakken men hentet fremmed materiale. Det er en svakhet. Troverdigheten øker når vi har journalister inne i områdene det skrives om. Endret 4. april 2022 av I Grosny 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 4. april 2022 #5 Del Skrevet 4. april 2022 brødskalle skrev (1 time siden): Er ikke det vi gjør i Norge, da? Hvorfor er det forskjell på at nordmenn tror alt TV sier, og russerne tror alt TV sier? Norge snakker sant, sier du kanskje. Det sier russerne også.... Og når man ser mange sin reaksjon på dette forumet når de hører ting de ikke liker, så er ikke svaret å forsøke finne ut av det, nei det er å benekte, sette opp stråmenn eller Russland hevder massegravene i Ukraina er fake. Russland hevder at de døde er vestlige skuespillere på bestilling fra vestlig media. Neste, Russland hevder russiske uttalelser er fake, produsert av vesten og det løgnaktive unisone mediumet fra vesten, betalt av CIA med direkte direktiv fra President Biden. Hva i all verden er det du forsøker å finne ut av egentlig, som ikke engang er villig til å vurdere at et angripende land også har soldater som begår krigsforbrytelser mot befolkningen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrossRoad Skrevet 4. april 2022 #6 Del Skrevet 4. april 2022 (endret) brødskalle skrev (4 timer siden): Er ikke det vi gjør i Norge, da? Hvorfor er det forskjell på at nordmenn tror alt TV sier, og russerne tror alt TV sier? Norge snakker sant, sier du kanskje. Det sier russerne også.... Og når man ser mange sin reaksjon på dette forumet når de hører ting de ikke liker, så er ikke svaret å forsøke finne ut av det, nei det er å benekte, sette opp stråmenn eller på andre måter unngå diskutere saklig. Hvordan vet vi at vi ikke blir servert løgner? For om TV lyver, så vil de jo også lyve om at andre lyver. Kinkig, det der Vi sitter her og tror at vi ikke blir lyvd til og at vi har sannhaten, akkurat som russerne. Hadde vært ironisk om det var vi som tok feil denne gangen. Da tror jeg nordmenn hadde falt av stolen Javel. Vis meg minst en ting, gjerne flere siden du mener det er et gjennomgående problem, som du vet er løgn som har vært påstått fra NRK eller TV2 den siste tiden. Jeg skal til og med gidde å sjekke linkene du kommer med fra NRK/TV2. Endret 4. april 2022 av CrossRoad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 4. april 2022 #7 Del Skrevet 4. april 2022 (endret) 4 hours ago, brødskalle said: Er ikke det vi gjør i Norge, da? Hvorfor er det forskjell på at nordmenn tror alt TV sier, og russerne tror alt TV sier? Norge snakker sant, sier du kanskje. Det sier russerne også.... Og når man ser mange sin reaksjon på dette forumet når de hører ting de ikke liker, så er ikke svaret å forsøke finne ut av det, nei det er å benekte, sette opp stråmenn eller på andre måter unngå diskutere saklig. Hvordan vet vi at vi ikke blir servert løgner? For om TV lyver, så vil de jo også lyve om at andre lyver. Kinkig, det der Vi sitter her og tror at vi ikke blir lyvd til og at vi har sannhaten, akkurat som russerne. Hadde vært ironisk om det var vi som tok feil denne gangen. Da tror jeg nordmenn hadde falt av stolen Hvor mange norske journalister er drept og truet fra jobben for å skrive kritisk om Jens, Erna, Jonas & co? Eller er du så langt nede i kaninhullet at du tror det er mange her også, bare at vi aldri hører om de? Selvfølgelig lyver og fordreier også norske politikere i blant, men det er jo gradsforskjeller da. Eller tror du alle land har enten 0% eller 100% løgn fra politikerne? Nordmenn flest kan fritt hente og forstå informasjon på engelsk, svensk, dansk og noen også på andre språk. Den jevne russer sitter der på bøgda bare med dårlige språkkunnskaper og tv'en innrettet kun på statlige kanaler. Stor forskjell. Endret 4. april 2022 av LCFA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. april 2022 #8 Del Skrevet 4. april 2022 Gereon Rath skrev (21 timer siden): Vladimir Putin prøver febrilsk å hindre at russerne får informasjon om det som foregår med «broderfolket» i Ukraina. Presidentens fortelling kan slå sprekker over tid, mener eksperter. https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-kan-sprekke-putins-logn/75667973 Dette hjelper lite så lenge Putin og hans slaktere nå klargjør russerne for folkemord og utslettelse av ukrainere: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. april 2022 #9 Del Skrevet 4. april 2022 brødskalle skrev (6 timer siden): Er ikke det vi gjør i Norge, da? Hvorfor er det forskjell på at nordmenn tror alt TV sier, og russerne tror alt TV sier? Norge snakker sant, sier du kanskje. Det sier russerne også.... Og når man ser mange sin reaksjon på dette forumet når de hører ting de ikke liker, så er ikke svaret å forsøke finne ut av det, nei det er å benekte, sette opp stråmenn eller på andre måter unngå diskutere saklig. Hvordan vet vi at vi ikke blir servert løgner? For om TV lyver, så vil de jo også lyve om at andre lyver. Kinkig, det der Vi sitter her og tror at vi ikke blir lyvd til og at vi har sannhaten, akkurat som russerne. Hadde vært ironisk om det var vi som tok feil denne gangen. Da tror jeg nordmenn hadde falt av stolen Fordi i Norge har vi fri tilgang på informasjon og staten dikterer ikke hva f.eks. mediene skal skrive. Så selv om noe usant spres i media så har vi fortsatt mulighet til å gå til andre kilder. Nå er du den som i aller størst grad benekter fakta når det gjelder Russland. Å sammenligne den nazistiske ensrettingene som skjer i Russland med situasjonen her i Norge må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå