Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en egenkapital på ca. 100 000 kr nå, og håper å ila året kunne klart å spare slik at jeg sitter på 150 000 kr. Hvor mye lån kan man få med det?

Jeg er student. Ferdig utdannet med bachelor neste år, og håper å kunne kjøpe en fin leilighet eller noe i det minste 🤞Typisk yrke for meg å gå ut i vil være saksbehandler eller noe lignende i det offenlige.

Anonymkode: 69742...43f

AnonymBruker
Skrevet

Egenkapital må være minst 15% av kjøpssummen, så med 150 000kr kan du kjøpe for 1 000 000kr.

Men om du får låne det beløpet avhenger også av inntekt, pluss diverse andre faktorer.

Anonymkode: fd145...4c6

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er vel om du i det hele tatt får kjøpt noe for en mill

Anonymkode: e6eba...e51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en egenkapital på ca. 100 000 kr nå, og håper å ila året kunne klart å spare slik at jeg sitter på 150 000 kr. Hvor mye lån kan man få med det?

Jeg er student. Ferdig utdannet med bachelor neste år, og håper å kunne kjøpe en fin leilighet eller noe i det minste 🤞Typisk yrke for meg å gå ut i vil være saksbehandler eller noe lignende i det offenlige.

Anonymkode: 69742...43f

Du får nok maks lån på 1mill, om du får kjøpt noe for det spørs hvor i landet du ønsker å kjøpe. Er det i Stor Oslo området (Drammen - Gardermoen) så får du nok ingenting for så lite

Anonymkode: a3e1d...f19

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Egenkapital må være minst 15% av kjøpssummen, så med 150 000kr kan du kjøpe for 1 000 000kr.

Men om du får låne det beløpet avhenger også av inntekt, pluss diverse andre faktorer.

Anonymkode: fd145...4c6

Kan få ganske stort lån hvis man har kausjonist. Det burde TS se litt på. 

Anonymkode: 69706...090

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan få ganske stort lån hvis man har kausjonist. Det burde TS se litt på.