Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en egenkapital på ca. 100 000 kr nå, og håper å ila året kunne klart å spare slik at jeg sitter på 150 000 kr. Hvor mye lån kan man få med det?

Jeg er student. Ferdig utdannet med bachelor neste år, og håper å kunne kjøpe en fin leilighet eller noe i det minste 🤞Typisk yrke for meg å gå ut i vil være saksbehandler eller noe lignende i det offenlige.

Anonymkode: 69742...43f

AnonymBruker
Skrevet

Egenkapital må være minst 15% av kjøpssummen, så med 150 000kr kan du kjøpe for 1 000 000kr.

Men om du får låne det beløpet avhenger også av inntekt, pluss diverse andre faktorer.

Anonymkode: fd145...4c6

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er vel om du i det hele tatt får kjøpt noe for en mill

Anonymkode: e6eba...e51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en egenkapital på ca. 100 000 kr nå, og håper å ila året kunne klart å spare slik at jeg sitter på 150 000 kr. Hvor mye lån kan man få med det?

Jeg er student. Ferdig utdannet med bachelor neste år, og håper å kunne kjøpe en fin leilighet eller noe i det minste 🤞Typisk yrke for meg å gå ut i vil være saksbehandler eller noe lignende i det offenlige.

Anonymkode: 69742...43f

Du får nok maks lån på 1mill, om du får kjøpt noe for det spørs hvor i landet du ønsker å kjøpe. Er det i Stor Oslo området (Drammen - Gardermoen) så får du nok ingenting for så lite

Anonymkode: a3e1d...f19

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Egenkapital må være minst 15% av kjøpssummen, så med 150 000kr kan du kjøpe for 1 000 000kr.

Men om du får låne det beløpet avhenger også av inntekt, pluss diverse andre faktorer.

Anonymkode: fd145...4c6

Kan få ganske stort lån hvis man har kausjonist. Det burde TS se litt på. 

Anonymkode: 69706...090

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan få ganske stort lån hvis man har kausjonist. Det burde TS se litt på. 

Tja må ha inntekt til å betjene lånet også, er vel bare til EK man nå kan få kausjonist på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja må ha inntekt til å betjene lånet også, er vel bare til EK man nå kan få kausjonist på?

Jo, TS må ha inntekt til å betjene lånet. Kausjonist går mest på EK kravet men du kan forvente noe høyere lån også- hvis du kan legge fram et budsjett. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, TS må ha inntekt til å betjene lånet. Kausjonist går mest på EK kravet men du kan forvente noe høyere lån også- hvis du kan legge fram et budsjett. 

Det er sant, men tviler på at det har så mye å si for TS om hen kan få lån på 1mill eller 1,25mill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...