AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Lurer på hva som er vanlig i forhold hvor den ene parten sliter med lav selvtillit og usikkerhet, f.eks. når det gjelder kroppen sin og nakenhet, og trenger bekreftelser. Det gjelder meg. Kjæresten min spør aldri om at jeg skal kle av meg, og utfordrer meg aldri til å kle meg sexy/utfordrende. Han sier han "utfordrer" meg ved å ikke be meg kle av meg, eller være naken i situasjoner hvor en kjæreste kanskje ville bedt den andre om å kle av seg. For meg føles det litt sårt, og hjelper ikke på min selvtillit, heller tvert imot. Er jeg urimelig her, som føler det sånn? Eller er han den som er hensynsfull? Jeg har kommunisert at jeg blir lei meg over at han kun "utfordrer" meg ved å ikke spørre meg om å kle av meg, men heller lar meg være mer påkledd i situasjoner hvor det ikke er det mest naturlige. Føler på en måte at jeg har et dårligere forhold til kroppen min og selvtilliten min blir dårligere av dette. Om du har en kjæreste som sliter med selvtillit og ikke liker kroppen sin, er det ikke da mer naturlig å gi den personen bekreftelser, vise og si at du liker kroppen deres, istedet for å "utfordre" dem ved å aldri vise spesiell interesse for å se dem naken? Anonymkode: 4ce7d...a69
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Jeg synes dette er rimelig spesielt fra begge hold. Det er ikke opp til han å pleie egoet ditt, og du kan ikke legge oppgaven med å bygge opp din selvtillit over på han. Men det at han ikke opptrer som en trygg person som du kan kle deg naken med komfortabelt er også rart. Hele greia virker ganske barnslig. Er dere kanskje unge? Anonymkode: a3188...b1b 7 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes dette er rimelig spesielt fra begge hold. Det er ikke opp til han å pleie egoet ditt, og du kan ikke legge oppgaven med å bygge opp din selvtillit over på han. Men det at han ikke opptrer som en trygg person som du kan kle deg naken med komfortabelt er også rart. Hele greia virker ganske barnslig. Er dere kanskje unge? Anonymkode: a3188...b1b Og jeg er uenig.. Han kan gjøre veldig mye for å booste selvtilliten hennes hvis han ønsker det...og ved å bli kjæresten hennes har han i anstendighetens navn tatt på seg akkurat den oppgaven etter min mening.. Anonymkode: 208d7...fd6 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes dette er rimelig spesielt fra begge hold. Det er ikke opp til han å pleie egoet ditt, og du kan ikke legge oppgaven med å bygge opp din selvtillit over på han. Men det at han ikke opptrer som en trygg person som du kan kle deg naken med komfortabelt er også rart. Hele greia virker ganske barnslig. Er dere kanskje unge? Anonymkode: a3188...b1b Vi er voksne, så nei ikke unge. Ja er klar over at det kan virke barnslig. Jeg er ikke så god på det sosiale, og har ikke egentlig hatt noe ordenlig forhold før dette, kun korte lekepartner/ff-forhold tidligere egentlig -og da spiller man jo mer en rolle, og selvtillit rekker ikke å bli et tema eller et problem. Men nå med kjæresten, blir vi kjent med hverandre og sårbarheter dukker opp, blir vanskeligere å skjule. Jeg ser ikke at det er sunt for meg at han tilnærmer seg min usikkerhet på denne måten, det er som om den blir verre og verre. Før f.eks, med lekepartnere, kunne jeg bli bedt om å ha på meg et sexy antrekk, og likte det litt -fordi den andre oppfordret meg til det og likte det. Men nå, med kjæresten, er det ikke fokus på dette, og jeg merker at jeg da istedet har på meg så vanlige og lite sexy klær som mulig, fordi han aldri mer meg om noe annet, og aldri virker å ønske å se meg naken eller i noe sexy. Så da gjemmer jeg meg på en måte i løse, vanlige klær. Synes det er trist. Anonymkode: 4ce7d...a69
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Det spørs. Det er viktig å gi komplimenter og støtte kjæresten, men om man sier: "så fin du er, så flink du er", men får hele tiden svar: "neeeeei, det er jeg ikke, jeg er så stygg, så dum" og sånn, blir man etter hvert lei. Anonymkode: cf059...b22 8 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det spørs. Det er viktig å gi komplimenter og støtte kjæresten, men om man sier: "så fin du er, så flink du er", men får hele tiden svar: "neeeeei, det er jeg ikke, jeg er så stygg, så dum" og sånn, blir man etter hvert lei. Anonymkode: cf059...b22 Ja, godt poeng, enig. Men jeg er ikke på det nivået. Om han gir meg komplimenter, føler jeg meg glad og smiler. Anonymkode: 4ce7d...a69
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Sier han noe positivt om kroppen din? Eller om deg? Viser han at du tenner han? Ser du at han har lyst på deg? Flørter og tar han på deg? Kanskje han ikke ønsker å presse deg, dersom du har fortalt han på hvilke områder du er usikker. Kan du ikke bare kle deg sexy og se hvordan han reagerer på det? Har du fortalt han hva du ønsker fra han? Han er mest sannsynlig ikke synsk. Jeg hadde også veldig dårlig selvtillit, spesielt når det kom til kroppen min, og det tok mange år før jeg klarte å akseptere og forstå at han elsker meg og kroppen min. Å akseptere og forstå dette, hjalp på selvtilliten min, men det var ikke noe han jobbet med. Å bygge opp min selvtillit altså, det var min jobb. Anonymkode: 34e79...e4c 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 Bygge selvtillit er dessverre noe du må gjøre selv, og hvis han er som de fleste andre kan du ikke be ham ta initiativ hver gang, og han er ikke synsk så han trenger konkrete ønsker, men han bør absolutt gi komplimenter på et eller annet vis om du også gjør det. Anonymkode: 69ca6...730 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Sier han noe positivt om kroppen din? Eller om deg? Viser han at du tenner han? Ser du at han har lyst på deg? Flørter og tar han på deg? Han kan SI fine ting, han sier f.eks. ofte at jeg er vakker, sexy, søt. Og vi har jo et bra sexliv. Men, å si at noen er sexy, er jo en ting, å ville se dem i utfordrende klær, be dem kle av seg plagg for plagg etc., det er noe annet - noe mer håndfast om du vil. Sånt skjer aldri. Han flørter veldig sjelden med meg, og det er mest jeg som tar initiativ til berøring. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kanskje han ikke ønsker å presse deg, dersom du har fortalt han på hvilke områder du er usikker. Kan du ikke bare kle deg sexy og se hvordan han reagerer på det? Har du fortalt han hva du ønsker fra han? Han er mest sannsynlig ikke synsk. Vi har snakket om emnet, så han vet litt. Har prøvd noen få ganger å ha på meg f.eks. utringet genser (han la ikke merke til det), kort skjørt (han la ikke merke til det). Han sa at jeg må kanskje ha noe mer iøyenfallende om jeg vil ha en reaksjon? Syntes det var litt sårende å si. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde også veldig dårlig selvtillit, spesielt når det kom til kroppen min, og det tok mange år før jeg klarte å akseptere og forstå at han elsker meg og kroppen min. Å akseptere og forstå dette, hjalp på selvtilliten min, men det var ikke noe han jobbet med. Å bygge opp min selvtillit altså, det var min jobb. Anonymkode: 34e79...e4c Jeg ønsker også å komme dit, men jeg vet jeg ikke klarer det alene. Anonymkode: 4ce7d...a69
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi er voksne, så nei ikke unge. Ja er klar over at det kan virke barnslig. Jeg er ikke så god på det sosiale, og har ikke egentlig hatt noe ordenlig forhold før dette, kun korte lekepartner/ff-forhold tidligere egentlig -og da spiller man jo mer en rolle, og selvtillit rekker ikke å bli et tema eller et problem. Men nå med kjæresten, blir vi kjent med hverandre og sårbarheter dukker opp, blir vanskeligere å skjule. Jeg ser ikke at det er sunt for meg at han tilnærmer seg min usikkerhet på denne måten, det er som om den blir verre og verre. Før f.eks, med lekepartnere, kunne jeg bli bedt om å ha på meg et sexy antrekk, og likte det litt -fordi den andre oppfordret meg til det og likte det. Men nå, med kjæresten, er det ikke fokus på dette, og jeg merker at jeg da istedet har på meg så vanlige og lite sexy klær som mulig, fordi han aldri mer meg om noe annet, og aldri virker å ønske å se meg naken eller i noe sexy. Så da gjemmer jeg meg på en måte i løse, vanlige klær. Synes det er trist. Anonymkode: 4ce7d...a69 Jeg tror jeg kanskje forstår problemet bedre nå! Du har ikke vært i forhold før. Forhold er ikke sexgames og seksualiserte krav. Det er ikke normalt at en kjæreste går rundt og "krever" at den andre kler seg sexy. Dette her er (rare) normer fra sextreffverden, og de blir ikke med inn i normale forhold. Det at kjæresten din viser deg respekt og lar deg styre ditt er helt normal, fin oppførsel. Det vil ikke komme noen krav om "sexy outfit" fra en vanlig kjæreste sånn uten videre. Det er bare raringer som prøver seg på sånt i normale forhold, og da er det på generelt grunnlag ikke innafor. Når det er sagt, dersom du savner denne typer greier fra ditt forrige liv, så kan du snakke med kjæresten om dette, og fortelle han situasjonen. Kanskje han synes det kunne være gøy å prøve - kanskje ikke. Men slik som jeg tolker situasjonen nå, så virker han som en helt normal, fin fyr. Han gir deg kompliment, som man skal, og han prøver ikke å kontrollere din seksualitet på noe måte. Ingen røde flagg eller varsellamper her. Anonymkode: a3188...b1b 14 1 9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #11 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Forhold er ikke sexgames og seksualiserte krav. Det er ikke normalt at en kjæreste går rundt og "krever" at den andre kler seg sexy. Dette her er (rare) normer fra sextreffverden, og de blir ikke med inn i normale forhold. Det at kjæresten din viser deg respekt og lar deg styre ditt er helt normal, fin oppførsel. Det vil ikke komme noen krav om "sexy outfit" fra en vanlig kjæreste sånn uten videre. Det er bare raringer som prøver seg på sånt i normale forhold, og da er det på generelt grunnlag ikke innafor. Anonymkode: a3188...b1b 👍🏻 Er ikke enig i at hun skal dra med seg noe av sine vaner inn i forholdet. Det er den sunneste og friskeste som bør sette standarden, ikke den minst sunne og minst friske. Anonymkode: 84a1a...757 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 👍🏻 Er ikke enig i at hun skal dra med seg noe av sine vaner inn i forholdet. Det er den sunneste og friskeste som bør sette standarden, ikke den minst sunne og minst friske. Anonymkode: 84a1a...757 Hmmm enig med deg. Men synes ikke at det å prøve ut forskjellige ting er farlig i seg selv. Her er det jo ikke snakk om kvelning eller bdsm eller annet alvorlig psykotisk, det er bare snakk om å kle seg i sexy undertøy typ. Så tenker dette her går greit. Anonymkode: a3188...b1b 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg tror jeg kanskje forstår problemet bedre nå! Du har ikke vært i forhold før. Forhold er ikke sexgames og seksualiserte krav. Det er ikke normalt at en kjæreste går rundt og "krever" at den andre kler seg sexy. Dette her er (rare) normer fra sextreffverden, og de blir ikke med inn i normale forhold. Det at kjæresten din viser deg respekt og lar deg styre ditt er helt normal, fin oppførsel. Det vil ikke komme noen krav om "sexy outfit" fra en vanlig kjæreste sånn uten videre. Det er bare raringer som prøver seg på sånt i normale forhold, og da er det på generelt grunnlag ikke innafor. Når det er sagt, dersom du savner denne typer greier fra ditt forrige liv, så kan du snakke med kjæresten om dette, og fortelle han situasjonen. Kanskje han synes det kunne være gøy å prøve - kanskje ikke. Men slik som jeg tolker situasjonen nå, så virker han som en helt normal, fin fyr. Han gir deg kompliment, som man skal, og han prøver ikke å kontrollere din seksualitet på noe måte. Ingen røde flagg eller varsellamper her. Anonymkode: a3188...b1b Jeg synes jo det er slike ting (kle seg fint for kjæresten, leke sammen etc) er ting som kan være spennende, og synes forholdet blir kjedelig og fattig uten det. Jeg liker ikke at han viser så lite interesse, jeg føler meg jo verre nå enn før vi ble sammen. Føler meg styggere, mindre interessant. Anonymkode: 4ce7d...a69 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes jo det er slike ting (kle seg fint for kjæresten, leke sammen etc) er ting som kan være spennende, og synes forholdet blir kjedelig og fattig uten det. Jeg liker ikke at han viser så lite interesse, jeg føler meg jo verre nå enn før vi ble sammen. Føler meg styggere, mindre interessant. Anonymkode: 4ce7d...a69 Så hvorfor kler du deg ikke opp på eget initiav? Hvis du synes dette er spennende? Hvorfor kan det først skje hvis han "krever" det? Anonymkode: 5e804...685 11
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes jo det er slike ting (kle seg fint for kjæresten, leke sammen etc) er ting som kan være spennende, og synes forholdet blir kjedelig og fattig uten det. Jeg liker ikke at han viser så lite interesse, jeg føler meg jo verre nå enn før vi ble sammen. Føler meg styggere, mindre interessant. Anonymkode: 4ce7d...a69 Dette forstår jeg. Tenker også egentlig at det er litt rart. Jeg hadde også en eks som sluttet å vise interesse for meg og kom med forskjellige unnskyldninger når han egentlig ikke var interessert i meg, men ville ikke være alene. Sier ikke at dette er tilfelle i ditt forhold, kjenner ikke dere, men jeg slo jo opp med han pga det. Så jeg forstår. Foreslår å snakke sammen, hvis dere ikke har gjort det. Mulig han har en god grunn til hvorfor han er tilbakeholden her. Også mulig at dere rett og slett ikke passer sammen i forhold, uten at det er noens feil. Livet, liksom Anonymkode: a3188...b1b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #16 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så hvorfor kler du deg ikke opp på eget initiav? Hvis du synes dette er spennende? Hvorfor kan det først skje hvis han "krever" det? Anonymkode: 5e804...685 Jeg har prøvd ved noen anledninger, men har ikke lagt merke til det.... Om han krever det, vil det jo være tydelig bevis på at han er interessert og synes jeg kan være fin, sexy. Anonymkode: 4ce7d...a69
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #17 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hmmm enig med deg. Men synes ikke at det å prøve ut forskjellige ting er farlig i seg selv. Her er det jo ikke snakk om kvelning eller bdsm eller annet alvorlig psykotisk, det er bare snakk om å kle seg i sexy undertøy typ. Så tenker dette her går greit. Anonymkode: a3188...b1b Fair nok. En del liker jo bekreftelser. Bare hun er bevisst på at det å ønske dette er noe ekstraordinært - tilsvarende om han ønsker at hun vasker opp hver dag - og ikke noe man kan ta for gitt. Anonymkode: 84a1a...757 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har prøvd ved noen anledninger, men har ikke lagt merke til det.... Om han krever det, vil det jo være tydelig bevis på at han er interessert og synes jeg kan være fin, sexy. Anonymkode: 4ce7d...a69 Jeg ville nok heller tenkt at hvis han krever det så er det tydelig bevis på at han ikke synes jeg fin og sexy nok uten å kle meg opp. 🙈 Så rart og interessant at vi har 2 så forskjellige syn på saken. Anonymkode: 5e804...685 14 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #19 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville nok heller tenkt at hvis han krever det så er det tydelig bevis på at han ikke synes jeg fin og sexy nok uten å kle meg opp. 🙈 Så rart og interessant at vi har 2 så forskjellige syn på saken. Anonymkode: 5e804...685 Ja, vi tenker nok forskjellig her. Men jeg tenker ikke hele tiden, i hverdagen, men savner at han kan be meg ikle meg noe sexy når vi skal ha en fin kveld sammen f.eks. Anonymkode: 4ce7d...a69 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #20 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville nok heller tenkt at hvis han krever det så er det tydelig bevis på at han ikke synes jeg fin og sexy nok uten å kle meg opp. 🙈 Så rart og interessant at vi har 2 så forskjellige syn på saken. Anonymkode: 5e804...685 Enig med deg. Til Ts, kjæresten din høres helt normal ut. Det er ikke vanlig i et forhold å kreve at den andre skal kle av seg. Hvis du tenker på når dere har sex? Det er mange som synes det er spennende med noen plagg på.. og siden du har fortalt han om dine usikkerheter, vil jeg tro det er akkurat derfor han ikke vil presse deg eller gjøre deg ukomfortabel. Det han driver med er å respektere deg og lar deg ha kontrollen over deg selv, det ER kjærlighet. Det du ønsker at han skal gjøre, er en form for dominans. Du vil at han skal presse deg til å leke deilig for han. Han synes jo du er deilig akkurat som du er og han trenger ikke at du skal spille noen slags skuespill for han. Hvis du tenner på at han beordrer deg til ditt og datt, så må du fortelle han det helt konkret. Det virker som du ikke helt forstår at det du ønsker at han skal gjøre, er det motsatte av å respektere og ta hensyn til dine følelser. Det virker heller ikke som du skjønner selv, at det å kreve at noen skal kle seg opp ikke er ensbetydende med at de synes noen er sexy. Det betyr bare at de har en spesiell stil de synes er sexy.. Anonymkode: 5e1d0...34e 10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå