Gå til innhold

Menn rundt 30. Opplever du økt interesse eller noe forskjell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lettere for menn rundt 30-årsalderen på datingmarkedet?

Og hvordan har du opplevd endring/ikke endring i kjærlighetslivet?

Brått er jeg nær den alderen og jeg har jo vært frivillig ''evig'' singel til nå, er det enda. Men tenker jo å snu på dette nå da.

Subjektivt sett, mener jeg at jeg ser bedre ut enn noen gang sammenlignet med tidligere (Det til tross for at manken er en del mindre da ). Det har jo kanskje noe med at man blir litt eldre og får litt mer mandige trekk. Jeg føler jo at man forandrer og utvikler seg en del i de åra her. :) 

Anonymkode: dae10...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppmerksomheten er jevnt dalende med alderen og deltagelse på færre sosiale arenaer 🧐 Jeg så selvfølgelig bedre ut som 28 åring kontra snart 40 jævla år 😂 Litt realisme er greit. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Jr.Garcon skrev (Akkurat nå):

Oppmerksomheten er jevnt dalende med alderen og deltagelse på færre sosiale arenaer 🧐 Jeg så selvfølgelig bedre ut som 28 åring kontra snart 40 jævla år 😂 Litt realisme er greit. 

Ikke si det da. Her på KG er sannheten at menn blir bare lekrere og lekrere med årene, helt til de når toppen ved 55. Det er det TS vil høre, skjønner du vel?

Anonymkode: fd4fe...8a9

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo jeg kvinne, men min kjæreste var evig singel som deg helt til rett før 30. Da lagde seg bruker på et par datingapper, og etter en måned snappet han opp meg 😂 Eller jeg snappet opp han, kanskje. Uansett, det som tiltrakk meg med han var at han var så naturlig og avslappa, han rusha ikke, og kommenterte ikke på bildene mine, men ga meg heller komplimenter for personligheten min og ting jeg gjorde og oppnådde. Et friskt pust rett og slett. Og skal ikke nekte for at vi begge synes det er utrolig digg at ingen av oss hadde noe bagasje fra tidligere, ingen av oss var ute etter å bli steforeldre (det var no go for begge) ingen av oss trenger å tenke eller bekymre oss for ekser osv. 

Han gikk inn i det vel vitende om at det mest sannsynlig ikke ville klaffe med noen med en gang, han hadde bestemt seg for å date seriøst ja, men også bare møte nye mennesker og kose seg. Litt ironisk at han fant meg med en gang egentlig, men det er nok ikke normalen, gudene skal vite at jeg har vært på mange cringe dater før han😅

Har sett bilder av han fra tidligere i 20 årene kontra nå, og selv om han var søt da, er det helt sinnsyk hvor annerledes han ser ut. FOR en glow up! Men vet samtidig om andre som forfalt veldig siste halvdel av 20-årene, så er nok individuelt det der. 

Lykke til, ts, håper du finner det du leter etter. 

Anonymkode: 43925...fb0

• Liker 2
Skrevet

Man sier jo at menn som er rundt tredve har det best fordi de kan møte jenter i flere aldre enn en gutt på 20, men personlig føler jeg at alderen spiller mot meg. Tror kanskje det er lettest for de mest umodne mennene når de er rundt 30. De fleste modne kvinner på vår alder er i forhold og de yngre jentene vil stort sett ha umodne menn så lenge de er eldre enn dem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er jo jeg kvinne, men min kjæreste var evig singel som deg helt til rett før 30. Da lagde seg bruker på et par datingapper, og etter en måned snappet han opp meg 😂 Eller jeg snappet opp han, kanskje. Uansett, det som tiltrakk meg med han var at han var så naturlig og avslappa, han rusha ikke, og kommenterte ikke på bildene mine, men ga meg heller komplimenter for personligheten min og ting jeg gjorde og oppnådde. Et friskt pust rett og slett. Og skal ikke nekte for at vi begge synes det er utrolig digg at ingen av oss hadde noe bagasje fra tidligere, ingen av oss var ute etter å bli steforeldre (det var no go for begge) ingen av oss trenger å tenke eller bekymre oss for ekser osv. 

Han gikk inn i det vel vitende om at det mest sannsynlig ikke ville klaffe med noen med en gang, han hadde bestemt seg for å date seriøst ja, men også bare møte nye mennesker og kose seg. Litt ironisk at han fant meg med en gang egentlig, men det er nok ikke normalen, gudene skal vite at jeg har vært på mange cringe dater før han😅

Har sett bilder av han fra tidligere i 20 årene kontra nå, og selv om han var søt da, er det helt sinnsyk hvor annerledes han ser ut. FOR en glow up! Men vet samtidig om andre som forfalt veldig siste halvdel av 20-årene, så er nok individuelt det der. 

Lykke til, ts, håper du finner det du leter etter. 

Anonymkode: 43925...fb0

Takk! :)  Dette var veldig motiverende og hyggelig lesing. Det gjorde absolutt søndagskvelden bedre!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Attraktiviteten til menn går nok nedover med alderen. Kvinner beholder attraktiviteten i større grad og kan lett få forhold i godt voksen alder.

Anonymkode: 5382f...cf5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Attraktiviteten til menn går nok nedover med alderen. Kvinner beholder attraktiviteten i større grad og kan lett få forhold i godt voksen alder.

Eller var det ikke motsatt? Jeg blir helt forvirret av KG av og til, jeg 🙈

Anonymkode: c39db...02e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syntes ikke det ble så mye lettere da jeg ble 30, mer nå som jeg har rundet 40.

Mange nyskilte kvinner i 30/40-åra, og også 20-åringer som har lyst på en mer erfaren herremann. Det siste kun for moro, dog. Kanskje knulle-kompiser noen måneder.

Kan jo ha med egen selvsikkerhet å gjøre også.

Anonymkode: 71da0...f49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller var det ikke motsatt? Jeg blir helt forvirret av KG av og til, jeg 🙈

Anonymkode: c39db...02e

På KG er det nok motsatt da noen av mennene her prøver å trykke kvinner ned for å hevde seg selv. Ute i det virkelige liv vil kvinner alltid være mer attraktive enn menn og ha lett for å få kjæreste/forhold, uansett alder.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, merker mer oppmerksomhet fra damene nå. Er 32 år. Men når jeg fikk skjegg var da jeg merket mest oppmerksomhet. Før det så jeg ut som en liten gutt og var "usynlig"

Anonymkode: ef4da...8e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på mannen når han er mest attraktiv, men det er en grunn til at jeg søker menn som er yngre enn meg selv på tinder. 

Anonymkode: b2271...4d0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke si det da. Her på KG er sannheten at menn blir bare lekrere og lekrere med årene, helt til de når toppen ved 55. Det er det TS vil høre, skjønner du vel?

Anonymkode: fd4fe...8a9

😂

Dessverre holdt jeg på å si 😂 så er jeg litt mer realistisk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det lettere for menn rundt 30-årsalderen på datingmarkedet?

Og hvordan har du opplevd endring/ikke endring i kjærlighetslivet?

Brått er jeg nær den alderen og jeg har jo vært frivillig ''evig'' singel til nå, er det enda. Men tenker jo å snu på dette nå da.

Subjektivt sett, mener jeg at jeg ser bedre ut enn noen gang sammenlignet med tidligere (Det til tross for at manken er en del mindre da ). Det har jo kanskje noe med at man blir litt eldre og får litt mer mandige trekk. Jeg føler jo at man forandrer og utvikler seg en del i de åra her. :) 

Ja, jeg fikk mye mer draget etter 30. Flere her skriver om utseende, men det er ikke det viktigste. Man har gjerne mye mer på stell i livet som 30 enn som 20,i alle fall burde man ha det. Jeg hadde mye bedre selvtillit som 30 enn som 20,og enda bedre nå som 40. Klesstilen har også blitt bedre. Selvtillit og hvordan du ter deg er mye viktigere enn et pent ansikt. Det hjelper ikke å være pen hvis du er usikker, nølende og nervøs. Holdning og attitude er det som gjør deg attraktiv eller ikke. 

Jeg opplever økt interesse fra kvinner. Og flere har prøvd å sjekke meg. Har fått ganske direkte tilbud også. Det er nok ikke på grunn av alder, men på grunn av at jeg har lært mer om tiltrekning. Jeg trodde før at kvinner tenkte som oss i forhold til tiltrekning, men det gjør de ikke.

Anonymkode: e4ce2...c80

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

På KG er det nok motsatt da noen av mennene her prøver å trykke kvinner ned for å hevde seg selv. Ute i det virkelige liv vil kvinner alltid være mer attraktive enn menn og ha lett for å få kjæreste/forhold, uansett alder.

Jeg er ikke ute etter å trykke noen ned her, men jeg lurer virkelig på hvor vi skal finne fasit? Faktisk.no? 

Er du en kvinne som forsvarer kvinner, eller er du incelen, som syter over hvor lett det er for kvinner?  

Det kvinner skriver her på KG, er i hvertfall at det er svært vanskelig å finne menn som er ute etter et forhold, så selv om kvinnene opplever et større oppmerksomhetstrykk helt til mennene dør unna, så er det ikke oppmerksomhet som leder dit de vil.

Anonymkode: 24b18...79f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Økt interesse, lavere standard. 

Anonymkode: 49527...6ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper omtrent samme. Samtidig betyr det mer interesse på Tinder og slikt, men mindre i andre arenaer, rett og slett fordi det er færre av dem. Færre single, færre tilgjengelige venner, færre byturer, færre sosiale arenaer med jevnaldrende. Flere kvelder hjemme alene. Jobb er betydelig mindre egnet for sånt enn studier, og det er jo ikke akkurat som om man blir sjekket opp på butikken eller på gata.

Anonymkode: 0299b...f3e

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, Majer said:

Man sier jo at menn som er rundt tredve har det best fordi de kan møte jenter i flere aldre enn en gutt på 20, men personlig føler jeg at alderen spiller mot meg. Tror kanskje det er lettest for de mest umodne mennene når de er rundt 30. De fleste modne kvinner på vår alder er i forhold og de yngre jentene vil stort sett ha umodne menn så lenge de er eldre enn dem.

Her kommer det igjen. Man er umoden om man liker attraktive jenter 🤗

At man velger seg utdaterte eldre kvinner er ikke et tegn på modenhet andre plasser enn på KG. Det er vel mer et eventyr dere har konstruert her for å føle dere bedre med dere selv. 

Og de fleste "modne" kvinnene på din alder er ikke automatisk i forhold. Det kryr jo over av dere her inne som sutrer over at dere ikke finner dere menn - nettopp fordi dere blir tilsidesatt til fordel for mer attraktive, yngre og mer interessante jenter. 

Personlig fikk jeg utelukkende bedre draget på kvinner i alle aldre når jeg passerte 30. 

Anonymkode: 77ca9...0cd

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det kommer jo helt an på, og gjelder både menn og kvinner. Holder man seg i form og har noen interesser og har ting litt på stell, så går det som regel fint. Sterk overvekt og tiltaksløshet er derimot ikke så attraktivt for hverken menn eller kvinner. 

Anonymkode: 2fc6e...193

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette stemmer ikke.

Mannens forsørger-evne øker med alderen. Kvinners fruktbarhet synker med alderen. Selv om man tenker at man ikke skal ha (flere) barn så styres vår tiltrekning i stor grad av underbevisstheten. Det er jo derfor de trekkene menn finner tiltrekkende hos kvinner stort sett alle signaliserer fruktbarhet, ungdommelighet og gode gener. Og de trekkene kvinner finner tilrekkende hos menn både går på gode gener, men også på evnen til å være en god far og beskytter. Så grovt sett har kvinner sin "peak" tidligere enn menn, for i tiden før krav til utdannelse hadde hun alt som skulle til for å bli en god mor og kone allerede i ung alder. Menn derimot trenger generelt litt lenger tid både på å bygge seg opp kompetanse og ressurser, og på å utvikle seg selv til å bli en vellykket og attraktiv mann med mye å tilby. Så er selvfølgelig mennesker mye mer enn underbevissthet, men den dukker opp hele tiden, og i stort sett alle tråder om både kvinners og menns tiltrekning (f.eks. dette med kvinners dragning mot høye menn).

Anonymkode: e4ce2...c80

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...