Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke på prev av ulike grunner og kan ikke bruke det akkurat nå av ulike årsaker. Jeg hadde sex midt i eggløsningen, og var uheldig hvor han kom kom inni meg. Jeg lurer på om det har hensikt å ta angrepille nu midt i eggløsningen eller er det greit å ta det for å være på den sikre siden?😬

Anonymkode: e0149...97a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes. Om eggløsning har funnet, sted, vil det være totalt bortkastet. Ta ansvar for egen helse og bruk kondom! 

Anonymkode: 60999...332

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Angrepille virker ved å utsette eggløsning, så om eggløsning allerede er i gang/har skjedd har det ingen hensikt. Derimot kan det settes inn kobberspiral som nødprevensjon, det er veldig effektivt så lenge det gjøres inntil fem dager etter samleie. Så om du vil være på helt sikre siden, ring lege i morgen tidlig. (Sette inn spiral er såklart mer inngripende enn å ta en angrepille, men mindre enn uønsket graviditet?)

Anonymkode: 1c096...d2f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Angrepille virker ved å utsette eggløsning, så om eggløsning allerede er i gang/har skjedd har det ingen hensikt. Derimot kan det settes inn kobberspiral som nødprevensjon, det er veldig effektivt så lenge det gjøres inntil fem dager etter samleie. Så om du vil være på helt sikre siden, ring lege i morgen tidlig. (Sette inn spiral er såklart mer inngripende enn å ta en angrepille, men mindre enn uønsket graviditet?)

Anonymkode: 1c096...d2f

Oki det har jeg ikke hørt om før. Takk for tipse 🙌🏻 Ska ringe legen i morgen. Er ikke en ønsket grav for hos begge.

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 19.51):

Jeg går ikke på prev av ulike grunner og kan ikke bruke det akkurat nå av ulike årsaker. Jeg hadde sex midt i eggløsningen, og var uheldig hvor han kom kom inni meg. Jeg lurer på om det har hensikt å ta angrepille nu midt i eggløsningen eller er det greit å ta det for å være på den sikre siden?😬

Skal virke selv ved eggløsning, angrepille er akutt p pille gjør også det vanskligere for egger feste seg og hindrer gjennomtregning sed til livmor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...