Gå til innhold

Hvorfor skal alle klær til kvinner være så ubehagelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt av klær til kvinner om dagen skal være så fordømt ubehagelig! Jeans, skjørt, kjoler, tights ja til og med joggebukser! Joggebukser skal visst nå være så trange at man kan glemme å sitte og bøye seg i dem! Jeg skulle kjøpe meg ei daffebukse her om dagen og jeg er normalt S/M men måtte opp i XL for å finne ei som var behagelig å sitte i! 

Dagens rant! Måtte bare få det ut her jeg sitter i joggebuksa og hettegenseren til mannen min😅

Anonymkode: 31058...c93

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Ghostface
Skrevet

Og hvorfor skal de være bregnet for smale kropper, hele tiden?

Skrevet

Jeg syns nesten alt jeg finner om dagen er oversize. Husker den gangen vi måtte legge oss ned for å få på dongeribuksa, og alle gikk rundt med muffinsmidje.

Men enig angående joggebukser.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ghostface said:

Og hvorfor skal de være bregnet for smale kropper, hele tiden?

Så enig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 17.11 said:

Jeg syns nesten alt jeg finner om dagen er oversize. Husker den gangen vi måtte legge oss ned for å få på dongeribuksa, og alle gikk rundt med muffinsmidje.

Synes jeg må dette med alle jeans i dag jeg og kjøper jeg større så siger de jo bare ned

Men må si at dråpen er joggebuksene

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17.11 skrev (1 minutt siden):

Enig. Kjøpte en S her om dagen, ville heller kalt den L...

Jeg finner masse behagelige klær ts, men jeg er nøye med materiale. Bomull og ull helst. Ikke nylon, akryl osv. Tar av meg jeans så fort jeg er hjemme, og bruker ikke tettsittende skjorter eller bluser. Men der har tatt tid å finne noe jeg er komfortabel i :)

Anonymkode: ab15b...fc9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alt av klær til kvinner om dagen skal være så fordømt ubehagelig! Jeans, skjørt, kjoler, tights ja til og med joggebukser! Joggebukser skal visst nå være så trange at man kan glemme å sitte og bøye seg i dem! Jeg skulle kjøpe meg ei daffebukse her om dagen og jeg er normalt S/M men måtte opp i XL for å finne ei som var behagelig å sitte i! 

Dagens rant! Måtte bare få det ut her jeg sitter i joggebuksa og hettegenseren til mannen min😅

Er litt enig, men det er et par unntak: tights er behagelig og digg å gå med, og vide skjørt som henger lavt på hoftene er behagelig. Men bukser er helt krise, og jakker har alltid for små lommer og er konstruert sånn at man nesten ikke kan løfte ermene, og ja de joggebuksene med smale legger er helt latterlige. Cargobukser er også trange når de er til kvinner, helt latterlig er det.

Anonymkode: 3d69d...40c

• Liker 3
Skrevet

Jeg har stort sett bare behagelige klær, både bukser, kjoler, skjørt.

Akkurat nå har jeg på meg en kjempegod kosedress fra Tufte.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig. Kjøpte en S her om dagen, ville heller kalt den L...

Jeg finner masse behagelige klær ts, men jeg er nøye med materiale. Bomull og ull helst. Ikke nylon, akryl osv. Tar av meg jeans så fort jeg er hjemme, og bruker ikke tettsittende skjorter eller bluser. Men der har tatt tid å finne noe jeg er komfortabel i :)

Hvor finner du det? Hvilke merker? Er ikke 20 lenger så kan liksom ikke kle meg som en fjortis heller

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det har jeg ikke merket noe til. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare damebuksene. Jeg har i årevis sverget til herrejoggebuksene fra Europris til daffe/hage/rotebukser. Jeg har brukt XL hele veien. Så kjøpte jeg nye i vinter, fikk dem ikke over lårene engang, i samme størrelse. Byttet til XXL og det var pølseskinn!

Til og med sokkene deres er blitt smalere - kjøpte samme mønster som for et år siden, i samme størrelse, og får dem ikke over foten! 

Anonymkode: 8b938...5e1

• Liker 1
Skrevet

Mom jeans tok litt tilvenning, men de er komfortable i det minste. Men det er liksom unntaket, alt annet skal være skin tight. Jeg hater at alt er cropped! Jeg vil gjerne ha gensere, t-skjorter og topper som går til over navelen og vel så det, takk! Og de klumpete sneakersene kan umulig være bra for føttene? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor finner du det? Hvilke merker? Er ikke 20 lenger så kan liksom ikke kle meg som en fjortis heller

Skal vi se...

Samsøe Samsøe, Arket (obs oversized på mye), selected femme, og iblant only og vila faktisk. Er selv rett over 30, og kler meg ganske klassisk, men har en del farger også :) og har en del godt brukt fra Levis. 

Hjelper mye å finne fasonger du liker å gå med, og så finne materialet du liker å bruke og. Kan ta litt tid, men de merkene over er stort sett ok for meg. Bruker mye materiale-filteret på zalando faktisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er litt enig, men det er😅 et par unntak: tights er behagelig og digg å gå med, og vide skjørt som henger lavt på hoftene er behagelig. Men bukser er helt krise, og jakker har alltid for små lommer og er konstruert sånn at man nesten ikke kan løfte ermene, og ja de joggebuksene med smale legger er helt latterlige. Cargobukser er også trange når de er til kvinner, helt latterlig er det.

Anonymkode: 3d69d...40c

Ja er så latterlig at klær som i utgangspunktet skal være komfortable som joggebukser og camobukser skal være pinetrange.

Synes tights er slik og jeg, treningstightsene mine er så trange at det føles om jeg må bruke spett for å få de på. Orker ikke å sitte med de hjemme, da er faktisk jeans bedre de kan man i det minste kneppe opp

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Nappetass1 said:

Mom jeans tok litt tilvenning, men de er komfortable i det minste. Men det er liksom unntaket, alt annet skal være skin tight. Jeg hater at alt er cropped! Jeg vil gjerne ha gensere, t-skjorter og topper som går til over navelen og vel så det, takk! Og de klumpete sneakersene kan umulig være bra for føttene? 

Mom jeans er jo så veldig stive og skal jo måtte trekkes så langt opp at alt spjæler😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal vi se...

Samsøe Samsøe, Arket (obs oversized på mye), selected femme, og iblant only og vila faktisk. Er selv rett over 30, og kler meg ganske klassisk, men har en del farger også :) og har en del godt brukt fra Levis. 

Hjelper mye å finne fasonger du liker å gå med, og så finne materialet du liker å bruke og. Kan ta litt tid, men de merkene over er stort sett ok for meg. Bruker mye materiale-filteret på zalando faktisk.

Takk skal se på disse:) 

Skrevet
17.11 skrev (14 minutter siden):

Det er overside bein, men midjen er ikke det 😅 Jeg som har stor rumpe og hofter trodde jeg skulle finne kule oversize bukser, men passer fankern ikke de heller 🥲

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Helt enig. Og hva med alle de trange magetoppene? Nå er jo det fleste hettegensere også kutta kortere. De skal spare stoff eller? Hater denne trenden. Går jo ikke an å finne normale klær lenger...

Anonymkode: 55039...5ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden minner meg om den unge mannen som alltid handlet klærne sine på HM. Han ble gradvis eldre, og plutselig en dag var alle klærne hans borte. Han var helt fortvilet, helt til han fant ut at de nå var hos Dressmann.

Kvinner blir eldre, og større, de også :).

Anonymkode: b1dfc...400

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...