Svart Katt Skrevet 1. november 2005 #1 Skrevet 1. november 2005 Jeg er student og jobber ved siden av studiene. Har fullt lån og stipend og i den forbindelse er jeg selvfølgelig redd for å tjene mer enn 108 680 (som Lånekassen godtar for at stipendet ikke blir omgjort til lån). Hvis jeg ikke tar helt feil er jeg nå veldig nærme grensen, men bare for å ha klarhet i det - på lønnsslippen min står det en oppsumering nederst med to forskjellige tall. Det ene heter "Lønn, hon" og den andre heter "feriepengegrunnlag". Sistnevnte har minst sum, så jeg regner med at det er 2Lønn, hon" jeg skal se på. Det vil altså si at det er feriepengene jeg fikk utbetalt i år som blir medregnet i 2005-lønnen?
Loppefrø Skrevet 1. november 2005 #2 Skrevet 1. november 2005 Det stemmer, feriepengene du har fått utbetalt i år regnes med på årets totale inntekt, men de er ikke med i feriepengegrunnlaget for de feriepengene du skal få utbetalt til neste år.
liv Skrevet 1. november 2005 #3 Skrevet 1. november 2005 inne i de pengene du kan tjene er i allefall det du har fått utbetalt i år, inkl. feriepengene (de du har fått utbetalt i år) og det du har betalt i skatt. Altså bruttolønn + det du har fått utbetalt i feriepenger i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå