Gå til innhold

Sti på øyet, kan munnbind være årsaken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere enn meg som har hatt sti på øyet i løpet av tiden det var påbudt med munnbind? Jeg lurer på om all bruken av munnbind, i tillegg til at jeg bruker avlastningsbriller og solbriller., kan være årsaken til at jeg har sti på øyet nå. Har vært hos optiker, og prøvd noe våtservietter og øyedråper jeg kjøpte der. En kontroll hos optiker har vist at det har hjulpet noe, men det er ikke bra. Jeg har nok hatt det lenge for jeg kjenner det ikke noe særlig. Det er mest når jeg behandler med varmt vann (oppvarming) før våtserviettene og øyedråpene. 

Hvis du har hatt sti på øyet, uansett årsak, hvordan behandlet du det? Fikk du den bort selv? Var du hos optiker og "slapp unna" med våtservietter (blephademodex) og øyedråper (thealoz duo), eller fikk du antibiotika i form av krem og øyedråper hos fastlegen? Hvor lang tid gikk du på kur, og hvor lang tid tok det før stien var borte? Måtte du evt skrape det ut, og hvordan var det å gjøre det? Regner med jeg kontakter fastlegen i løpet av uka. 

Anonymkode: 716bd...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sti er enten pga bakterier eller virus. Har ingenting med munnbind å gjøre.

Anonymkode: 27a0f...72c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sti er enten pga bakterier eller virus. Har ingenting med munnbind å gjøre.

Anonymkode: 27a0f...72c

Jo, bakterier kan komme opp til øynene via "damp" fra under munnbindet.

Anonymkode: 00fcf...c53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Nå må jeg le av meg selv for jeg kom plutselig på at jeg har glemt denne tråden :roll::ler:

Jeg kom nok for sent i gang med våtserviettene jeg fikk fra optikeren, i forhold til hvor lenge jeg har hatt stien, og antibiotika (som jeg for øvrig begynte på to dager etter denne tråden ble oppretta...kanskje derfor tråden gikk i glemmeboka) har heller ikke hjulpet. Fikk henvisning til øyelege som påviste sti og øyebetennelse (blefaritt), og nå venter operasjon av sti. 

Nei, sti er ingen ting å bekymre seg for, men det er greit å bli kvitt det. Her har jeg vært litt for dum som har sett i lengre tid at det er en kul på ene øyelokket, men jeg har ikke opplevd den som særlig ubehagelig. 

Anonymkode: 716bd...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...