AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Vi har kjent hverandre helt siden vi var små. Han har alltid vært min bestevenn! Han pleide alltid å være utrolig hyggelig, morsom og kul. De siste månedene har vi ikke vært særlig mye med hverandre, pga studie og hektiske hverdager generelt. I tillegg har jeg fått meg kjæreste, så er mye med henne. I helgen var jeg sammen med han og pratet etter god stund uten særlig mye kontakt. Kjente han nesten ikke igjen! Alt var bare dumt og trist. Han var ganske misunnelig på meg, at jeg alltid fikk damer og hadde kjæreste nå. Selv hadde han aldri hatt sex og kjæreste før. I tillegg sa han at jeg og kjæresten min aldri kom til å holde ut, fordi vi fortsatt er unge og dumme.. Han var også irritert over at han bare matchet med uattraktive damer (i følge han). Fristet egentlig å si til han "er du så veldig mye bedre selv da?". Han virker helt forvirret og virkelighetsforståelsen hans er totalt vridd. Det var ikke noe hyggelig å være med han. Jeg er utrolig trist på hans vegne. Aner ikke hva som har skjedd med han, men han virker ganske deprimert (aner ikke hvorfor). Kanskje jeg burde tilbringe mer tid sammen med han? Han har ikke særlig mange venner akkurat. Anonymkode: e6553...d8c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Snakk med han og si rett ut at de holdningene han har fått kan du ikke sitte å høre på, og at han må komme seg mer ut enn å lære sånt tull og dra seg selv ned ved å henge i internetts mørke kroker. Si at dere kan finne på ting og ta iniaitiv til å ta han med deg på ting i blandt, men gjør det helt tydelig at du vil ikke være venn med han om han fortsetter med hatefull retorikk, og at du sier det så direkte bare fordi du er glad i han og virkelig bryr deg om han og vil han skal få det bra i fremtiden. Noe han ikke får om han fortsetter som nå Anonymkode: 9e65e...848 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har kjent hverandre helt siden vi var små. Han har alltid vært min bestevenn! Han pleide alltid å være utrolig hyggelig, morsom og kul. De siste månedene har vi ikke vært særlig mye med hverandre, pga studie og hektiske hverdager generelt. I tillegg har jeg fått meg kjæreste, så er mye med henne. I helgen var jeg sammen med han og pratet etter god stund uten særlig mye kontakt. Kjente han nesten ikke igjen! Alt var bare dumt og trist. Han var ganske misunnelig på meg, at jeg alltid fikk damer og hadde kjæreste nå. Selv hadde han aldri hatt sex og kjæreste før. I tillegg sa han at jeg og kjæresten min aldri kom til å holde ut, fordi vi fortsatt er unge og dumme.. Han var også irritert over at han bare matchet med uattraktive damer (i følge han). Fristet egentlig å si til han "er du så veldig mye bedre selv da?". Han virker helt forvirret og virkelighetsforståelsen hans er totalt vridd. Det var ikke noe hyggelig å være med han. Jeg er utrolig trist på hans vegne. Aner ikke hva som har skjedd med han, men han virker ganske deprimert (aner ikke hvorfor). Kanskje jeg burde tilbringe mer tid sammen med han? Han har ikke særlig mange venner akkurat. Anonymkode: e6553...d8c For det første: klart det er lov å være lei seg fordi en ikke er populær blant det motsatte kjønn. Det er helt naturlig å være. Det å ha en partner er et ønske de aller fleste har. De fleste som er i hans situasjon tenker slik, men det er sjeldnere at de sier det. For det andre: det er utrolig synd at dette ikke er mer allment kjent, men disse applikasjonene er veldig lite hensiktsmessig å bruke for rundt 30% av menn. For det første er færre kvinner som bruker appene (65 - 35 er vel fordelingen), i tillegg er de interessert i en lavere andel av de som er der. Det handler vel i stor grad om at tiltrekning for kvinner, som for menn, men kanskje i større grad, handler om andre aspekt enn utseende. Da blir ikke fyren på bildet interessant. Anonymkode: 5decb...399 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi har kjent hverandre helt siden vi var små. Han har alltid vært min bestevenn! Han pleide alltid å være utrolig hyggelig, morsom og kul. De siste månedene har vi ikke vært særlig mye med hverandre, pga studie og hektiske hverdager generelt. I tillegg har jeg fått meg kjæreste, så er mye med henne. I helgen var jeg sammen med han og pratet etter god stund uten særlig mye kontakt. Kjente han nesten ikke igjen! Alt var bare dumt og trist. Han var ganske misunnelig på meg, at jeg alltid fikk damer og hadde kjæreste nå. Selv hadde han aldri hatt sex og kjæreste før. I tillegg sa han at jeg og kjæresten min aldri kom til å holde ut, fordi vi fortsatt er unge og dumme.. Han var også irritert over at han bare matchet med uattraktive damer (i følge han). Fristet egentlig å si til han "er du så veldig mye bedre selv da?". Han virker helt forvirret og virkelighetsforståelsen hans er totalt vridd. Det var ikke noe hyggelig å være med han. Jeg er utrolig trist på hans vegne. Aner ikke hva som har skjedd med han, men han virker ganske deprimert (aner ikke hvorfor). Kanskje jeg burde tilbringe mer tid sammen med han? Han har ikke særlig mange venner akkurat. Anonymkode: e6553...d8c Ikke mye til hjelp dette da, men han blir en liten baby du må drasse på hvis du skal investere i han… Anonymkode: 8d2b3...e26
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For det første: klart det er lov å være lei seg fordi en ikke er populær blant det motsatte kjønn. Det er helt naturlig å være. Det å ha en partner er et ønske de aller fleste har. De fleste som er i hans situasjon tenker slik, men det er sjeldnere at de sier det. For det andre: det er utrolig synd at dette ikke er mer allment kjent, men disse applikasjonene er veldig lite hensiktsmessig å bruke for rundt 30% av menn. For det første er færre kvinner som bruker appene (65 - 35 er vel fordelingen), i tillegg er de interessert i en lavere andel av de som er der. Det handler vel i stor grad om at tiltrekning for kvinner, som for menn, men kanskje i større grad, handler om andre aspekt enn utseende. Da blir ikke fyren på bildet interessant. Anonymkode: 5decb...399 Jeg trodde TS hadde gjort det klart at han ikke setter pris på slik retorikk. Likevel overøser du ham med det. Anonymkode: 89203...ea3 5
Nysgjerrig_bris Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi har kjent hverandre helt siden vi var små. Han har alltid vært min bestevenn! Han pleide alltid å være utrolig hyggelig, morsom og kul. De siste månedene har vi ikke vært særlig mye med hverandre, pga studie og hektiske hverdager generelt. I tillegg har jeg fått meg kjæreste, så er mye med henne. I helgen var jeg sammen med han og pratet etter god stund uten særlig mye kontakt. Kjente han nesten ikke igjen! Alt var bare dumt og trist. Han var ganske misunnelig på meg, at jeg alltid fikk damer og hadde kjæreste nå. Selv hadde han aldri hatt sex og kjæreste før. I tillegg sa han at jeg og kjæresten min aldri kom til å holde ut, fordi vi fortsatt er unge og dumme.. Han var også irritert over at han bare matchet med uattraktive damer (i følge han). Fristet egentlig å si til han "er du så veldig mye bedre selv da?". Han virker helt forvirret og virkelighetsforståelsen hans er totalt vridd. Det var ikke noe hyggelig å være med han. Jeg er utrolig trist på hans vegne. Aner ikke hva som har skjedd med han, men han virker ganske deprimert (aner ikke hvorfor). Kanskje jeg burde tilbringe mer tid sammen med han? Han har ikke særlig mange venner akkurat. Anonymkode: e6553...d8c Lurt å tilbringe mer tid hvis du tåler negativiteten, det kan gi han litt nye perspektiver (forhåptneligvis). Tror mye av problemet med denne iNCEL-tingen er at man finner tilhørighet i andres frustrasjon. Utrolig toxic miljø og tankegang. Det med Chads og Stacys er jo fullstendig bollocks. Jeg er i en lik situasjon som deg med en kompis og jeg klarer ikke høre på alt det som blir sagt og mye personlige nedlatende kommentarer til meg. Han skal liksom "ta meg" på det intellektuelle som hevn for at jeg har bedre suksess med damer. jeg føler ikke det går an å slappe av rundt han lenger, for alt er blitt en konkurranse. Kanskje inviter han på no vorspiel e.l med venninner av kjæresten din? 3
norw Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Det er vel ikke så rart, det. Hvis han aldri får napp, verken kjæreste eller sex, så blir man jo sånn etter hvert. Lurer på hvor mye dette koster samfunnet når folk sliter så mye, kanskje er deprimerte, mindre produktive, sitter hjemme og sturer osv.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 Kanskje si til han at du er bekymret for han og at han kanskje skulle pratet med noen? Anonymkode: 687bf...343
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #9 Skrevet 4. april 2022 Virker veldig oppkonstruert. Overskriften er at han er blitt en incel, så utdyper du med en klisjéhistorie der du har fått kjæreste og han ikke, og maler ut dette bildet. Men på slutten av innlegget skjønner du plutselig ingenting og lurer på hvorfor i all verden han har blittt sånn. Du har jo allerede forklart hvorfor…. Hva var spørsmålet egentlig? Du skriver «Selv hadde han aldri hatt sex og kjæreste før.» Vveldig merkelig formulering, i en slags fortellende fortidsform, hvorfor «hadde»? Og dette vet du vel, siden det er din bestekompis, han trengte da ikke fortelle deg det? Skjønner at du prøver å finne på noe å diskutere her, men så kjedelig når innlegg ikke virker ekte. Anonymkode: 9692b...77a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #10 Skrevet 4. april 2022 Gi klar beskjed (på en fin måte) før han får tid til å dyrke dette enda lengre: Han kommer aldri til å finne seg dame med denne innstillingen. Minn ham på at ham var (dine ord) utrolig hyggelig, morsom og kul før. Dette er egenskaper som drar damer, han bør finne tilbake til dette. Anonymkode: 9b293...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå