AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Del Skrevet 3. april 2022 Varierer hvilket brød vi kjøper, men pleier å kjøpe noe halvgrovt av sportsbrød-typen. Siden vi varierer på brød har jeg ikke giddet å scanne for å finne kalori-innhold. Men hvor mange kalorier regner dere sånn ca i én brødskive? Anonymkode: 34389...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Del Skrevet 3. april 2022 De minst kalorike knekkebrødene er 31-34 kcal pr skive, så jeg vil tippe brødskive er 70-85kcal kanskje. Rug har minst, loff har størst Anonymkode: 24e64...27e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 3. april 2022 #3 Del Skrevet 3. april 2022 Kommer egentlig mest an på hvor mye brødskiven veier. Det vil jo igjen avhenge både av hvor tykk skive du kutter og hvor tungt brødet er. Etter å ha veid ulike brødskiver ser jeg at det som ser ut som en «vanlig» skive kan veie alt bra rundt 30 gram (typisk lite kompakte brød som kneip) til drøye 50 gram (feks «fuktige» brød eller kompakte rugbrød). Sistnevte vil derimot gjerne mette mer slik at du trenger færre skiver/ mindre mat for å bli mett. En brødskive inneholder derfor typsik alt fra rundt 70 kcal til ca 120. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Del Skrevet 3. april 2022 Denne siden har vært veldig til hjelp for meg når jeg har vært usikker på innholdet i maten. https://www.kostholdsplanleggeren.no/ Anonymkode: a4d77...7b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Del Skrevet 3. april 2022 Ville vært mer bekymret for innholdet i brødet og insulinresponsen på det, enn kaloriene ☺️ Anonymkode: 4a600...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Del Skrevet 3. april 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: De minst kalorike knekkebrødene er 31-34 kcal pr skive, så jeg vil tippe brødskive er 70-85kcal kanskje. Rug har minst, loff har størst Anonymkode: 24e64...27e Hvorfor mener du det er flere kalorier i brød enn knekkebrød? Knekkebrød er brød minus vann.... Anonymkode: fb53e...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 4. april 2022 #7 Del Skrevet 4. april 2022 Hvis du vil være sikker, kan du jo bare veie en vanlig skive for deg, og så regne det ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #8 Del Skrevet 4. april 2022 Kalorier per 100 g står på pakken. Det er forskjell på et energikompakt brød med linfrø eller solsikkefrø, og kneipbrød. Så veier du brødskivene og finner det fort ut. Anonymkode: 0c750...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #9 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 18.34): De minst kalorike knekkebrødene er 31-34 kcal pr skive, så jeg vil tippe brødskive er 70-85kcal kanskje. Rug har minst, loff har størst Anonymkode: 24e64...27e Nei, ofte har grovbrød mer kalorier enn loff pga korn/frø osv. Allikevel vil selvsagt grovbrød være et smartere valg pga fiberinnhold og at man holder seg mett lenger. Anonymkode: 79b68...cae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 5. april 2022 #10 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 23.06): Hvorfor mener du det er flere kalorier i brød enn knekkebrød? Knekkebrød er brød minus vann.... Anonymkode: fb53e...185 Dette kommer jo helt an på type knekkebrød. Jeg har knekkebrød i skapet på 42 kcal per stk og også på 110 kcal. I fryseren har jeg grovt brød på 82 kcal per stk. Det er jo ingen subjektiv mening, men fakta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #11 Del Skrevet 6. april 2022 Det er ca 66 kcal per brødskive i det brødet jeg kjøper. Deler det opp på butikken og hver brødskive veier da ca 25g. De fleste ligger nok mellom 65-80 kcal. Jeg spiser to skiver sammen med sunt pålegg og får en lunsj på ca 200-300 kcal. Anonymkode: 0a88b...577 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #12 Del Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 20.09): Nei, ofte har grovbrød mer kalorier enn loff pga korn/frø osv. Allikevel vil selvsagt grovbrød være et smartere valg pga fiberinnhold og at man holder seg mett lenger. Anonymkode: 79b68...cae Spørs om du kjøper fullkornbrød med eller uten frø. Du får lyse brød med frø også og det er frø som bidrar til ekstra kalorier på grove brød vs loff. Frø er bra for deg da, og forskjellen er veldig liten kalorimessig. Anonymkode: 0a88b...577 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå