AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Del Skrevet 3. april 2022 Vi har ett problem. Klassevenninnene har opprettet grupper på facetime og jentas mobiltelefon ringer konstant. Vi snakke 20 ubesvarte anrop i timen. Dette føles terroriserende og jenta vår ønsker ikke at de ringer. Jeg har gitt beakjed til foreldrene til disse jentene uten hell. Jeg har snakket med lærer uten hell. Hvordan får jeg slutt på disse gruppene? Finnes det en innstilling på iphone hvor vi ka utelate grupper? Vi har jo ikke lyst til å blokkere kontaktene heller mtp. En til en samtaler. Anonymkode: 6c5f2...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Del Skrevet 3. april 2022 La være å svare. Skru av lyden. Hva er det store problemet egentlig. Er det samme her men det er jo ikke noe problem akkurat. Anonymkode: 8290a...677 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La være å svare. Skru av lyden. Hva er det store problemet egentlig. Er det samme her men det er jo ikke noe problem akkurat. Anonymkode: 8290a...677 Det er jo ett problem når telefonen ringer hele døgnet. Når jenta spiller f. Eks, så blir dette ett irritasjonsmoment. Anonymkode: 6c5f2...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Del Skrevet 3. april 2022 Kan man kanskje slå av lyd og varsler på enkelte grupper? Jeg er med i et par snapchatgrupper, hvor folk med pølsefingre hele tiden klarer å ringe hele gruppa, og i fylla så ringer folk gruppa med vilje. Jeg ønsker å være med i gruppa for chat, og tar den en gang i skuddåret når hele gruppen ringes også, men måtte slå av varsel på den fordi det alltid er action der og det ble for mye varsler. Anonymkode: 27bb5...e73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Del Skrevet 3. april 2022 Er det inne på messenger? Der kan man skru av varsler. Funker det? Anonymkode: f86f6...1b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3. april 2022 #6 Del Skrevet 3. april 2022 Vil tro man kan skru av varsler for akkurat den gruppa det gjelder? Det kan man på alle andre arenaer iallfall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Del Skrevet 3. april 2022 Fullt mulig å skru av varsler for enkelte grupper. Jeg har det selv på mine gruppesamtaler. Noen ganger kan det komme 50 meldinger der på en time, da må varslene være av. Har det kun av på de aktuelle gruppene det gjelder Anonymkode: 5c68f...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Del Skrevet 3. april 2022 Det går an å skru av varsler for enkelte grupper som det skrives over. Men iPhone har også en funksjon som heter Fokus. Da kan en velge forskjellige modus, f.eks. Soving så dempes alle varsler fra alle apper. Det er forskjellige modus der en kan velge om anrop fra spesifikke personer og/eller spesifikke apper skal slippe gjennom. Anonymkode: 0b0bf...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #9 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det går an å skru av varsler for enkelte grupper som det skrives over. Men iPhone har også en funksjon som heter Fokus. Da kan en velge forskjellige modus, f.eks. Soving så dempes alle varsler fra alle apper. Det er forskjellige modus der en kan velge om anrop fra spesifikke personer og/eller spesifikke apper skal slippe gjennom. Anonymkode: 0b0bf...c29 takk. det er ikke ordnede grupper, men flersamtaler der de har lagt til flere medlemmer.. så det hjelper ikke om jeg sletter anropsloggen hennes heller, for da dukker de bare opp igjen så snart noen ringer i gruppa igjen. jeg skal sjekke ut fokus Anonymkode: 6c5f2...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #10 Del Skrevet 4. april 2022 Det som også er ett problem, er at de ringer non stop. ubesvarte anrop 13:31 13:31 13:32 13:33 13:33 13:34 osv.. jenta mi svarer å ber de slutte å ringe, men allikevel så ringer det Noen ganger, når hun har fått nok, blir hun sur og skriver f.eks. "hold kjeft" "dere er slemme" "slutt å ring".. og så eskalerer det seg i en rekke drittslenging begge veier og dårlig stemning. Jeg har jo bedt hun om å ignorere og ikke skrive disse meldingene, men skjønner at det er frustrerende når hun får spilletid, men blir konstant avbrutt. I tillegg så får jeg meldinger fra de andre mødrene om at slike meldinger ikke passer seg og at jeg må snakke med jenta mi. Jeg har bare lyst til å skrive tilbake at så lenge de ringer nonstop så er det på eget ansvar. Men den voksne i meg gjør jo ikke det. Drittslening er jo ikke greit det heller. Håper denne fokusappen fungerer Anonymkode: 6c5f2...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #11 Del Skrevet 4. april 2022 OK, nå håper jeg du kødder. Hvor gamle er disse jentene? Hun kan seriøst ikke snakke tilbake til dem slik hun gjør. Det er oppskriften på å bli ekskludert senere. Og du og, svarer du foreldrene til de andre slik? Løsningen er jo ånskru av lyd evt hele telefonen når datteren din har spilletid. Anonymkode: 6814c...b0c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #12 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): OK, nå håper jeg du kødder. Hvor gamle er disse jentene? Hun kan seriøst ikke snakke tilbake til dem slik hun gjør. Det er oppskriften på å bli ekskludert senere. Og du og, svarer du foreldrene til de andre slik? Løsningen er jo ånskru av lyd evt hele telefonen når datteren din har spilletid. Anonymkode: 6814c...b0c Hun spiller jo på telefonen. Og kan ikke skru den av da hun bruker nettet til spilling. Jeg skjønner ikke at dere syns det er greit å bli terrorisert med anrop på denne måten heller?? Hadde du syntes det var greit at en selger ringte deg non stop 24/7 og at du hadde 52 ubesvarte anrop i døgnet? Anonymkode: 6c5f2...6fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #13 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): OK, nå håper jeg du kødder. Hvor gamle er disse jentene? Hun kan seriøst ikke snakke tilbake til dem slik hun gjør. Det er oppskriften på å bli ekskludert senere. Og du og, svarer du foreldrene til de andre slik? Løsningen er jo ånskru av lyd evt hele telefonen når datteren din har spilletid. Anonymkode: 6814c...b0c Ja, om de andre foreldrene ringte meg så mange ganger til tross for at jeg hadde bedt de slutte mange ganger så hadde jeg nok bedt de holde kjeft til slutt jeg også. Anonymkode: 6c5f2...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 4. april 2022 #14 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hun spiller jo på telefonen. Og kan ikke skru den av da hun bruker nettet til spilling. Jeg skjønner ikke at dere syns det er greit å bli terrorisert med anrop på denne måten heller?? Hadde du syntes det var greit at en selger ringte deg non stop 24/7 og at du hadde 52 ubesvarte anrop i døgnet? Anonymkode: 6c5f2...6fe Er problemet at hun legges til? Man kan vel blokkere grupper/takke nei til invitasjon? Eller misforstår jeg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #15 Del Skrevet 4. april 2022 Herregud for et i-landsproblem 🤦🏼♀️ Det er jo bare å skru av varsler på Facetime? Så slår hun det på når hun skal bruke det, eller har tid. Evt slå på «Ikke Forstyrr». Du virker utrolig tafatt, som ikke prøver å løse problemet. Men heller legger ansvaret på dem. Når ikke de tar hintet, så må du ta ansvar selv. I tillegg må jeg si at språkbruken til dattera di er bekymringsverdig. Hvor kommer den fra? Anonymkode: 2579a...e40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #16 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, om de andre foreldrene ringte meg så mange ganger til tross for at jeg hadde bedt de slutte mange ganger så hadde jeg nok bedt de holde kjeft til slutt jeg også. Anonymkode: 6c5f2...6fe Det er ikke normalt å be andre holde kjeft. Men der fikk jeg jo bekreftet hvor det kommer fra. Vet du hva jeg gjør, hvis noen ringer meg konstant? Jeg ber de på en vennlig måte om å slutte. Om de fortsetter ville jeg bare ha skrudd av varsler på selve appen. Må si du løser konflikter meget bra som mor (not). Anonymkode: 2579a...e40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #17 Del Skrevet 4. april 2022 Det at et sint barn sier "Hold kjeft" er faktisk ikke såååå uvanlig som enkelte skal ha det til her inne. Det er temmelig mye rart som blir sagt av jenter i pree teen/tenåringsalderen, hvis det er denne aldersgruppen det er snakk om. Har du fått til å skru av varsler, TS? Så kan varslene heller komme på igjen når hun ikke er opptatt med andre ting. Det er de som spammer med små meldinger eller oppringinger som må ta seg sammen her, men ofte er det barn som ikke er like modne som de andre, de har fått tilgang til (sosiale) medier litt for tidlig. I klassen til mine barn var det også slik ett års tid, i 9/10-års alderen. Men det har roet seg betraktelig nå (eller så har mine barn forlatt gruppene, det kan også være, for de ble også temmelig irriterte over at enkelte sendte 50 meldinger på kort tid, uten noe fornuftig innhold). Anonymkode: 2590f...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #18 Del Skrevet 4. april 2022 Sett opp fokus modus på tlf. Der kan du konfigurere en egen en til f.eks spilling. Link til hvordan du kan konfigurere fokus: https://support.apple.com/no-no/HT212608 Anonymkode: 10372...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #19 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det at et sint barn sier "Hold kjeft" er faktisk ikke såååå uvanlig som enkelte skal ha det til her inne. Det er temmelig mye rart som blir sagt av jenter i pree teen/tenåringsalderen, hvis det er denne aldersgruppen det er snakk om. Har du fått til å skru av varsler, TS? Så kan varslene heller komme på igjen når hun ikke er opptatt med andre ting. Det er de som spammer med små meldinger eller oppringinger som må ta seg sammen her, men ofte er det barn som ikke er like modne som de andre, de har fått tilgang til (sosiale) medier litt for tidlig. I klassen til mine barn var det også slik ett års tid, i 9/10-års alderen. Men det har roet seg betraktelig nå (eller så har mine barn forlatt gruppene, det kan også være, for de ble også temmelig irriterte over at enkelte sendte 50 meldinger på kort tid, uten noe fornuftig innhold). Anonymkode: 2590f...a42 Jeg blokkerte alle i gruppen. Jenta mi fikk da tilsnakk på skolen fordi hun hadde blokkert vennene sine og de var fornærmet. Jeg ringte læreren og var temmelig klar på at det var det jeg som hadde gjort og hvorfor. Skal sette meg ned å se på fokus appen i kveld Takk for støtten her. Anonymkode: 6c5f2...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #20 Del Skrevet 5. april 2022 Regnet med at det enten er Messenger, iMessage, WhatsApp. Det samme gjelder for alle disse: 1. hun kan forlate gruppen. Stå i meldinger inne på gruppen, velg forlat. Men da er hun ikke med om hun noen ganget vil være med. 2. hun kan velge å slå av varslinger fra gruppesamtalen. Jeg har barn på 11år og myyyye grupper, vi har hjulpet han å slå av varsler på enkeltgrupper så da får han ikke varsler på gruppesamtaler osv men han kan gå inn å lese. Anonymkode: c1621...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå