Gå til innhold

Hvorfor hater folk på KG uføre`?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle disse trådene som hetser uføre, hvorfor, hva er poenget?

Anonymkode: 390f4...48a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

nei

Anonymkode: 274e5...edc

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: d61a6...8ca

Skrevet

Dessverre er det ganske mange med ekstremt lav IQ på KG som må trykke ned andre for å føle seg litt bedre selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mistenker at det ikke er så mange som hater uføre, men at det er noen få som skriver innlegg etter innlegg med hets. 

Synes egentlig  synd på dem mtp på hvor mye tid de bruker på å skrive slike innlegg på KG. De kan ikke ha det så godt i livet. 

Anonymkode: bf7e3...0f6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hater ikke uføre, men vi har et kunstig høyt antall uføretrygdede i dette landet. At noen (og ja jeg vet om noen) misbruker ordningen gjør at mennesker som er reelt uføre får det langt vanskeligere å få innvilget uføretrygd fordi man blir mistenkt for juks. Den kunstig høye andelen uføre gjør også sitt til at velferdsordningene blir dårligere, og i verste fall til at velferdsstaten forvitrer. Så ja - en del uføre irriterer meg kraftig fordi de er så egoistiske at de utnytter et i utgangspunktet fantastisk system!

Anonymkode: 2f8ad...3c7

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hater ikke uføre, men vi har et kunstig høyt antall uføretrygdede i dette landet. At noen (og ja jeg vet om noen) misbruker ordningen gjør at mennesker som er reelt uføre får det langt vanskeligere å få innvilget uføretrygd fordi man blir mistenkt for juks. Den kunstig høye andelen uføre gjør også sitt til at velferdsordningene blir dårligere, og i verste fall til at velferdsstaten forvitrer. Så ja - en del uføre irriterer meg kraftig fordi de er så egoistiske at de utnytter og ødelegger et i utgangspunktet fantastisk system!

Skrevet

Er vel mer det at her inne er det en god del som spyr ut eder og galle fordi der ute i det virkelige liv tør de aldri å åpne kjeften for å uttrykke sin bitterhet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Den ene brukeren som skrev noe hetsende er nok nokså alene om det .  

• Liker 1
Skrevet

Er vel ikke bare her inne folk blir trakkassert i forhold til funksjonsnedsettelse. Også der ute finner du det. Kjenner et par i rullestol og de sier at de har opplevd både verbal og fysiske antastelser og kommentarer på at de snylter og er late. 

Jeg har selv sett situasjoner der jeg har konfrontert vedkommende. De blir selvfølgelig ganske skremt da jeg går relativt hardt ut, men tviler de er såpass oppegående at det går helt inn. 

Skrevet

Hadde ikke forundret meg om folk som står bak disse trådene og innleggene sliter med helsa selv, men ikke har kommet seg igjennom systemet og så blitt bitter. For deretter å ta det ut på uføre, istedenfor på systemet.

• Liker 2
Gjest Ghostface
Skrevet

Fordi de tror at vi gir opp med en eneste gang uten å ha prøvd "hardt nok".

Skrevet

Det dukker vel stadig opp tråder som dette. 

Å kritisere systemet er ikke nødvendigvis å hate uføre heller. Både uføre og arbeidsdyktige mennesker har jo stor interesse av at det er så få uføre som mulig. Jo flere det er, jo mindre vil man ha råd til å gi ut. Mye tyder vel på at det å være ufør i fremtiden vil bli hardere fordi det blir så mange. Samtidig ønsker vi alle tryggheten i systemet om at hvis noe skjer, blir man tatt vare på.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (20 minutter siden):

Den ene brukeren som skrev noe hetsende er nok nokså alene om det .  

Det er jo så langt fra sannheten som du kan få det til!

Anonymkode: d780a...a0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 17.55):

Hvorfor så dramatisk? 

Tar du kurs på en teaterskole? 

Anonymkode: 76a59...23a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi politikere skylder på uføre for høye utgifter og dårlig styring. Så blir folk sinte på uføre, i stedet for på politikerne, som meler sin egen kake.

Anonymkode: 09e2f...b3b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo så langt fra sannheten som du kan få det til!

Anonymkode: d780a...a0c

Du må gjerne vise til alt dette hatet. Du kommer til å slite like mye som alle andre som har forsøkt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uvitenhet.
Misunnelse.

I følge mange på KG så bør man helst være på dødens rand for å få innvilget trygd. Helst invadilisert. Å ha en alvorlig psykisk diagnose er ikke godt nok.

Så tror jeg det er mange heldige folk der ute som ikke er i stand til å sette seg inn i systemet eller andres sko. De har levd et ganske lettvint liv selv med minimal kontakt med NAV og vet nok ikke bedre.

Egentlig synes jeg det er helt utrolig teit å klandre alvorlig syke folk for noenting som helst. Om noen skal klandres så er det politikere.

Anonymkode: 3c2f0...5ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hater ikke uføre, men er svært kritisk til at vi har så mange uføre i dette landet. 

Det jeg for øvrig «hater» er når uføre klager over at de får for lite. 

Anonymkode: 1639b...d69

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi politikere skylder på uføre for høye utgifter og dårlig styring. Så blir folk sinte på uføre, i stedet for på politikerne, som meler sin egen kake.

Anonymkode: 09e2f...b3b

Vi har nå dobbelt så mange uføre som Sverige. Hele 1 av 10 nordmenn er nå uføre. Det sier seg selv at dette er et kunstig høyt antall og at det er derfor er en del som ikke egentlig er uføre og følgelig heller ikke burde hatt uføretrygd. Da er det ikke så rart at man snakker om høye utgifter og dårlig styring!

Endret av CrossRoad
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...