AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 I andre land er de det, og da er ofte prisen en brøkdel. Anonymkode: 9c51a...834
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Husker det var en rettsak om at noen ikke hadde opplyst om selvmord i huset. Mener de som kjøpte og ville ha prisavslag vant i forliksrådet men tapte i tingretten Anonymkode: 360e4...0ac
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Nei, liket er hentet. Det er også vasket og gjort klart dor salg, så ingen plikt å opplyse om det. Anonymkode: 5efd5...167 10
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Jeg personlig ville visst om det hadde blitt begått et drap/selvmord i boligen jeg skulle kjøpe. Anonymkode: 4beab...4dd 9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg personlig ville visst om det hadde blitt begått et drap/selvmord i boligen jeg skulle kjøpe. Anonymkode: 4beab...4dd Hadde ikke bodd i et hus der det har vært et lik. Uavhengig av hvordan personen døde. Anonymkode: 95820...3f7 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Jeg hadde ikke likt å vite det, da hadde det vært bedre å bodd der uvitende. En dame jeg vet om ble liggende død i nesten 14 dager før familien fant henne. Hun som kjøpte leiligheten som kun hadde 1 soverom (der den avdøde hadde ligget i to uker), visste om det og hadde ingen problemer med det. Anonymkode: 800c8...2be 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Jeg ble ikke opplyst om det. Her var det selvmord. Liggende i et halvt år før hun ble funnet. Jeg vet ikke hvilket rom det var i, men det er lagt nytt gulv i hele boligen på grunn av det. Samme med nye veggpaneler for å fjerne lukten av død. Fikk vite om det etter at jeg flyttet inn. Det var ikke personen jeg kjøpte av, men vedkommende før der. Og hun jeg kjøpte av valgte å bytte takplater da hun fant ut om det, gulv og vegger ble gjort før hun kjøpte det som dødsbo. Hun flyttet etter 1 år fordi hun tålte ikke tanken på at en person har ligget dø her. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke og føle. Hadde ikke sagt nei til boligen om jeg viste om det. Men ville allikevel ha fått vite om det på forhånd. Men det betyr ikke så mye, er sikkert ikke siste liket de finner i boligen, så kanskje det er håp om at de finner mitt raskere siden naboene brukte lang tid sist. Ifølge naboen så var det to i styret som var med på å bryte seg inn på grunn av ubetalt fellesutgifter, klagene om lukt og beskjed om at ingen hadde sett vedkommende på lenge ignorerte de bare. Så det er håp at de tar det mer på alvor neste gang kanskje. 🤷♀️ Anonymkode: 45c61...db0 5 3 3
Bacteria Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 Selvfølgelig har de ikke plikt til det. Tenker du at du har rett på å vite om noen har dødd naturlig i huset også? Eneste tilfellet jeg kunne sett behovet for å vite slikt, er om det hadde ligget et lik i ukesvis der. Det kan ha ført til bygningsmessige skader. Vi skulle til å kjøpe et hus en gang, der en tidligere eier hadde hengt seg i garasjen. Vi fikk vite dette pga folkesnakk. Men det var ikke grunnen til at det ikke ble hus på oss. 5 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 Hvorfor er det relevant å opplyse om? Anonymkode: 18e5a...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde ikke bodd i et hus der det har vært et lik. Uavhengig av hvordan personen døde. Anonymkode: 95820...3f7 Kan hende du gjør det/ har gjort det uten at du vet om det. Anonymkode: 800c8...2be 14
Bacteria Skrevet 3. april 2022 #11 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble ikke opplyst om det. Her var det selvmord. Liggende i et halvt år før hun ble funnet. Jeg vet ikke hvilket rom det var i, men det er lagt nytt gulv i hele boligen på grunn av det. Samme med nye veggpaneler for å fjerne lukten av død. Fikk vite om det etter at jeg flyttet inn. Det var ikke personen jeg kjøpte av, men vedkommende før der. Og hun jeg kjøpte av valgte å bytte takplater da hun fant ut om det, gulv og vegger ble gjort før hun kjøpte det som dødsbo. Hun flyttet etter 1 år fordi hun tålte ikke tanken på at en person har ligget dø her. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke og føle. Hadde ikke sagt nei til boligen om jeg viste om det. Men ville allikevel ha fått vite om det på forhånd. Men det betyr ikke så mye, er sikkert ikke siste liket de finner i boligen, så kanskje det er håp om at de finner mitt raskere siden naboene brukte lang tid sist. Ifølge naboen så var det to i styret som var med på å bryte seg inn på grunn av ubetalt fellesutgifter, klagene om lukt og beskjed om at ingen hadde sett vedkommende på lenge ignorerte de bare. Så det er håp at de tar det mer på alvor neste gang kanskje. 🤷♀️ Anonymkode: 45c61...db0 1/2 år? Hjelpe meg. Grusom historie. Ta vare på deg selv 💜 5
Marvelous Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det relevant å opplyse om? Anonymkode: 18e5a...ae9 Sikkert fordi flere foretrekker å få vite om det. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det relevant å opplyse om? Anonymkode: 18e5a...ae9 Fordi det er ekkelt og skummelt. Folk som tar selvmord går ofte ikke over til den andre siden. Anonymkode: 800c8...2be 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde ikke bodd i et hus der det har vært et lik. Uavhengig av hvordan personen døde. Anonymkode: 95820...3f7 Så du kunne bare bodd i et nytt selvbygd hus? Jeg bor i et område med 150år gamle bygårder, sikkert maaaange som har dødd her av forskjellige årsaker over årene. Men, når det er sagt så hadde jeg kviet meg til å i hvertfall være den første som flyttet inn etter et drap hadde blitt begått. Vet at en leilighet som står tom nå fordi det skjedde et drap der. Ja faktisk så står hele huset tomt, fire leiligheter. Det kjennes jo litt ekkelt ut, skjønner godt at folk ikke vil bo der med en gang. Anonymkode: 37bb2...d17 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan hende du gjør det/ har gjort det uten at du vet om det. Anonymkode: 800c8...2be Det tror jeg neppe, bor i en leilighet fra 1978 og det er bare ett par som har bodd her før meg. Anonymkode: 95820...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #16 Skrevet 3. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi det er ekkelt og skummelt. Folk som tar selvmord går ofte ikke over til den andre siden. Anonymkode: 800c8...2be Jo, den blir spist av mark og orm, som alle andre Anonymkode: 18e5a...ae9 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #17 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi det er ekkelt og skummelt. Folk som tar selvmord går ofte ikke over til den andre siden. Anonymkode: 800c8...2be Det spøker ikke her, dessverre. Hadde vært mindre ensomt om jeg hadde hatt et spøkelse her. Anonymkode: 45c61...db0 3 2
Adrenalina1 Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 Jeg bor i et hus der et par stykker har dødd en naturlig død. Det har jeg ingen problemer med. Men jeg ville ikke bodd i et hus der noen har begått selvmord eller blitt drept. Så foretrekker å vite det. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #19 Skrevet 3. april 2022 Sikkert mange som har dødd i vår leilighet. Den er fra 1898, så gudene vet hva som kan ha skjedd her eller i de andre leilighetene omkring her. Men det plager meg ikke. Anonymkode: 6b6c4...b3e 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #20 Skrevet 3. april 2022 Jeg har vært på visning der megler gjorde meg oppmerksom på at det var blitt drept en person i huset. Drapet var såpass kjent og så "kort" tid siden, at det fort ville vært et tema med naboene uansett og kunne blitt en sak med selger i etterkant. Hadde det vært lengre siden så hadde det kanskje vært annerledes? Anonymkode: 5e7dd...b3d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå