AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Hva er det med dem? De maser om å få kjøpe eller få ting. Så sier jeg at det er greit, gir adresse og legger ut i postkassa. Men så ender det med at de ikke dukker opp og ikke svarer. Og så er det fullt av de som blir syke på dagen de skal hente. Eller at det bare MÅTTE reise langt bort. Herregud! 😛 Anonymkode: f4bc8...25c 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 En ting er at folk kverulerer helt ekstremt og ofte bruker lang tid på å svare, men det som irriterer meg mest er at de faktisk ikke bare kan gi beskjed når de ombestemmer seg og ikke vil ha varen likevel. F.eks har jeg nå to ganger holdt av en gjenstand til noen som vil ha den og har bedt meg om å sende, men pga str og vekt kan jeg ikke sende med minste helt hjem/postpakke, og når jeg sier fra om det bare dropper de å svare. Altså, det går an å si at "beklager da er jeg ikke interessert likevel". Holdt også av en bukse for en som ikke fikk lønn før halvannen uke senere, etter en uke får jeg spørsmål om det er dame eller herrebukse, svarere at det er damebukse og det ligger den også under på finn, nei det hadde han ikke sjekket før han ba meg reservere *panneklask*. Anonymkode: 5248a...f97 8
Million Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Har vært borti min andel med useriøse dumpapper på Finn, jeg også, ja! En gang hadde jeg kjøpt noen sofaputer fra designmerket Hay. De kom i posten, men da jeg åpnet esken, så jeg med en gang at bildet i nettbutikken ikke viste fargen riktig. De var også i et materiale jeg ikke synes var komfortabelt, så jeg bestemte meg for å selge dem noe rimeligere. De var jo helt nye og ubrukte. Det kom en del skambud, som jeg sa nei til. Etter en stund ute på nett, kom det endelig en henvendelse fra en kvinne i Oslo som ville kjøpe dem, uten å prute. Vi ble enige om dag og klokkeslett for når hun skulle komme og hente putene. Kvelden opprant og klokka ble avtalt tidspunkt. Den ble kvart over. Den ble halv. Etter tre kvarters forsinkelse, sendte jeg en sms og spurte om hun ikke fant veien... og svaret jeg fikk var "Åh, samboeren min har tatt bilen i kveld så jeg kan ikke komme likevel!"..... MEN SÅ SI FRA DA FOR FAEN. Men jeg sa ikke det. Hun spurte om en ny kveld hun kunne komme og hente, og jeg gikk med på denne nye datoen og klokkeslettet. Avtaletidspunkt nummer to opprant, og hun dukket ikke opp - igjen. Etter bare et kvarter sendte jeg melding og spurte hvor hun ble av. "Åh, det hadde hun glemt!" Jeg ble temmelig forbannet. Så presterer hespetreet å spørre om å få avtale ET TREDJE TIDSPUNKT OG DAG FOR HENTING...!! Da ble jeg så pissed off at jeg bare skrev en melding og svarte; "Nei, det er så mye styr med deg at det gidder jeg ikke. Jeg selger til noen andre". Det fikk jeg ikke noe svar på Et par uker senere fikk jeg solgt putene til noen som betalte annonsert pris uten pruting, og som hentet til avtalt tid! 17 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Huff, jeg har også vært borti sånne! Det verste tilfellet var en som skulle kjøpe ei håndmalt dukke av meg for 5000 kroner (laget i USA og ligner på en naturtro baby.) Hun hadde handlet av meg før og det hadde aldri vært noe problem. Spurte om hun kunne få være så snill å hente dukken i dag siden hun var i nærheten, men betale om 2 dager da hun fikk lønn. Siden hun bodde et stykke unna og tok tog så tenkte jeg at det var greit. Pakket det pent inn og overleverte det. Dagene går, så får jeg en melding om at hun ikke ville ha dukken likevel! Hun hadde funnet en annen på Finn som hun heller ville bruke pengene på. Og om jeg kunne komme å hente den hjemme hos henne. Eller så kunne hun sende den, men da måtte jeg betale frakt. Husker ikke hva jeg gjorde, tror jeg betalte frakten siden det var så lite i forhold til verdien på dukken. Og når den kom fram så manglet smokk og flere klesplagg. Etterlyste dette men fikk ikke noe svar. Jeg skulle aldri latt henne hente før betaling, så tar det på min kappe…. Men at folk er så hjernedøde er tragikomisk. Solgte dukka til redusert pris til en annen normal kjøper. Anonymkode: 52ae0...04a 3 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Sendte en Moncler jakke i Norgespakke en gang. Tok bilde av esken på posten og alt. Så fikk jeg en skrekkmelding fra mottaker med bilde av eska som var fullstendig ødelagt og dun utover gulvet. Og at han ønsket å returnere og få igjen pengene. Det var jo ikke min feil at posten hadde ødelagt pakken. Ble mye krangling på telefon, men etter mye undersøkelse fram og tilbake og kontakt med posten fant vi begge ut at ansvaret ikke var på meg. Anonymkode: 52ae0...04a 1
Marvelous Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sendte en Moncler jakke i Norgespakke en gang. Tok bilde av esken på posten og alt. Så fikk jeg en skrekkmelding fra mottaker med bilde av eska som var fullstendig ødelagt og dun utover gulvet. Og at han ønsket å returnere og få igjen pengene. Det var jo ikke min feil at posten hadde ødelagt pakken. Ble mye krangling på telefon, men etter mye undersøkelse fram og tilbake og kontakt med posten fant vi begge ut at ansvaret ikke var på meg. Anonymkode: 52ae0...04a Dette er grunnen til at jeg ikke tar sjanse på å sende dyre ting.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 Nå har jeg solgt noen ting på Finn, og har hatt stort sett gode opplevelser. MEN hadde en dame som kjøpte noen sko, hun betalte og hun skulle komme hjem til meg og hente de. Dagen kom, og hun ringte meg fra hovedveien, da hun tydeligvis hadde tatt bussen, og skulle gå hjem til meg! Jeg bor rundt 3 km fra bussen, og hun hadde tydeligvis hastverk. Ikke hadde hun sjekket, hvor jeg bodde eller hvor lagt det var til meg. Hun ringte etter det hadde gått 5 min (da har man kun gått opp en bakke før man må gå enda 30 min. Jeg ringte og sa jeg kunne komme og møte henne på halvveien (tenkte jeg kunne gå). Dette var greit, og jeg startet å gå! Syntes det var rart da jeg aldri møtte på henne, og jeg endte med å gå hele veien (6 km tur retur)!! Ringte henne, og hun hadde tydeligvis bare dratt. Ikke hadde hun ringt for å fortelle meg dette. Hun hadde tydeligvis dratt pga hun måtte hente barna sine i barnehagen. Hun hadde kun et kvarter fra hun tok bussen, til hun måtte ta bussen hjem igjen! Så lurer veldig på hvordan hun skulle løse det, da man hadde brukt nærmere 1 time frem og tilbake!! Endte med at vi avtalte at jeg kunne komme hjemom henne et par dager senere, da jeg skulle forbi der hun bodde. Jeg ringte for å fortelle at jeg straks drar til henne, men da var hun tydeligvis bortreist. Også var hun så frekk å spørre om jeg kunne komme en annen dag istede! Gadd ikke dette, og endte med at jeg la den i postkassa. Ikke takket hun, eller ga meg noe som helst score på Finn! Altså, jeg som var så snill og leverte så hun slapp å gå 6 km! Oi, den ble litt lang 🙃 Anonymkode: d7e1b...2fb 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 Nå har jeg solgt noen ting på Finn, og har hatt stort sett gode opplevelser. MEN hadde en dame som kjøpte noen sko, hun betalte og hun skulle komme hjem til meg og hente de. Dagen kom, og hun ringte meg fra hovedveien, da hun tydeligvis hadde tatt bussen, og skulle gå hjem til meg! Jeg bor rundt 3 km fra bussen, og hun hadde tydeligvis hastverk. Ikke hadde hun sjekket, hvor jeg bodde eller hvor lagt det var til meg. Hun ringte etter det hadde gått 5 min (da har man kun gått opp en bakke før man må gå enda 30 min. Jeg ringte og sa jeg kunne komme og møte henne på halvveien (tenkte jeg kunne gå). Dette var greit, og jeg startet å gå! Syntes det var rart da jeg aldri møtte på henne, og jeg endte med å gå hele veien (6 km tur retur)!! Ringte henne, og hun hadde tydeligvis bare dratt. Ikke hadde hun ringt for å fortelle meg dette. Hun hadde tydeligvis dratt pga hun måtte hente barna sine i barnehagen. Hun hadde kun et kvarter fra hun tok bussen, til hun måtte ta bussen hjem igjen! Så lurer veldig på hvordan hun skulle løse det, da man hadde brukt nærmere 1 time frem og tilbake!! Endte med at vi avtalte at jeg kunne komme hjemom henne et par dager senere, da jeg skulle forbi der hun bodde. Jeg ringte for å fortelle at jeg straks drar til henne, men da var hun tydeligvis bortreist. Også var hun så frekk å spørre om jeg kunne komme en annen dag istede! Gadd ikke dette, og endte med at jeg la den i postkassa. Ikke takket hun, eller ga meg noe som helst score på Finn! Altså, jeg som var så snill og leverte så hun slapp å gå 6 km! Oi, den ble litt lang 🙃 Anonymkode: d7e1b...2fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 Også har jeg hun som avtalte at hun skulle komme hjem til meg, for en designerveske jeg hadde lagt ut! Glemte å skrive ned hva den kostet, men oppdaget det etter typ 5 min og la inn pris. Hun hadde sendt melding omtrent med en gang vesken ble lagt ut for salg! Og var sååå interessert i begynnelsen, før hun tydeligvis så hva den kostet. Spurte når hun kom, men da hadde hun tydeligvis fått korona! Ja, særlig 😅 Anonymkode: d7e1b...2fb 1
Merlin Skrevet 4. april 2022 #11 Skrevet 4. april 2022 (endret) Skriver alltid når jeg legger ut ting på FINN at jeg ikke svarer dem som ikke vet hva de heter. Mange useriøse som tar kontakt spesielt på gratis annonsene. Endret 4. april 2022 av Merlin Kan bli identifisert 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #12 Skrevet 4. april 2022 hver eneste gang jeg forsøker å sende for eksempel DVD-filmer eller bøker, så er det kanskje bare 10 prosent av de potensielle "kjøperne" som faktisk sender penger, og sier i fra hva slags adresse en pakke skal sendes til. Men de aller, aller fleste blir det plutselig fullstendig bom stille fra, så snart jeg opplyser om hvor mye det egentlig blir i frakt-kostnader (pluss noen kroner for selve produktet som skal selges) men en gang opplevde jeg faktisk at en forbanna tulling ble irritert, bare fordi det visste seg at produktet jeg solgte var DVD-film - ingen blu-ray, slik hun egentlig ønsket seg. Det stod klart og tydelig i både overskriften og i selve teksten, at dette bare var snakk om helt vanlige DVD-filmer altså. Så hva i all verden fikk hun til å tro at at dette var snakk om blu-ray filmer, det begriper i alle fall ikke jeg. Anonymkode: b308e...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #13 Skrevet 4. april 2022 Noe som irriterer meg skikkelig nå om dagen er folk som vet at folk som ønsker å kjøpe noe har sendt mld, og likevel er svarer de tydeligvis bare en gang om dagen. Når man vet folk har sendt deg mld er det jo fint å sjekke litt oftere da, så man kan bli ferdig liksom. Anonymkode: 5964b...b97 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #14 Skrevet 4. april 2022 Ville kjøpe en sykkel og avtalte tid og sted i byen med selger. Da jeg prøvesyklet var bakhjulet så skjevt at max hastighet var gangfart og det var masse ulyder fra rustent kjede og pedaler. Hva trodde selger? At jeg bare skulle legge ut 3000 uten å prøve den? At sykkelen plutselig skulle helbrede seg selv? Han må ha brukt bilde fra da sykkelen var ny på annonsen. Anonymkode: faf49...779
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #15 Skrevet 4. april 2022 Jeg gidder ALDRI å reservere varer for folk, og det er jeg glad for når jeg leser slike tråder. Det er riktignok ikke så ofte jeg selger noe, men jeg er fornuftig når jeg setter pris, og jeg bor sentralt i Oslo, så jeg har ikke problemer med å bli kvitt ting. Førstemann til mølla! Anonymkode: 57129...d02 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #16 Skrevet 4. april 2022 Ok, må gjøre denne litt om på detaljene - men: Vi solgte et større møbel fra en møbelkjede hvor mye må monteres - og det kan ikke gjøres alene. Møbelet er så stort at det måtte hentes i romslig bil. Vi tar bilder, beskriver at den er demontert osv. Så tar en person kontakt på dårlig norsk, og virket seriøs. Spør om å få den rimeligere - det er greit. Hun vil gjerne se møbelet først - OK. Mannen min bruker 5(?!?!?!?!?!) timer totalt på demontering, rydding, bæring, praktisk sammenlegging og alt med seg. Han er effektiv av seg, men dette DROGET av et møbel er et lite helvete å håndtere. Personen dukker opp i tide, og mannen min møter henne og viser møbelet. Han stusser på at personen kommer alene, uten bil. Joda, vedkommende vil ha senga. Mannen min skjønner noe er off, så han spør: har du bil?» Nei. Han spør så: «dette møbelet kan ikke settes opp med kun en person - har du noen som kan hjelpe deg?» Nei. H*n har nemlig allerede prøvd å kjøpe tilsvarende møbel nytt - men måtte levere tilbake til butikk da h* n ikke klarte montere. Men om ikke mannen min kunne hjelpe? Han måtte si nei, og forklare henne at dette var et dårlig kjøp for hennes del uten bil eller hjelp. H* n sier da «jeg ringer dit og spør om de kan hjelpe» (butikken altså» 😅🙃 Ja, for DET gjør de gratis. Et par timers jobb for 2 personer og kjøring? Null stress 😅 Ble salg til noen som kom med bil - to stykker 😅 Anonymkode: f298a...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #17 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ok, må gjøre denne litt om på detaljene - men: Vi solgte et større møbel fra en møbelkjede hvor mye må monteres - og det kan ikke gjøres alene. Møbelet er så stort at det måtte hentes i romslig bil. Vi tar bilder, beskriver at den er demontert osv. Så tar en person kontakt på dårlig norsk, og virket seriøs. Spør om å få den rimeligere - det er greit. Hun vil gjerne se møbelet først - OK. Mannen min bruker 5(?!?!?!?!?!) timer totalt på demontering, rydding, bæring, praktisk sammenlegging og alt med seg. Han er effektiv av seg, men dette DROGET av et møbel er et lite helvete å håndtere. Personen dukker opp i tide, og mannen min møter henne og viser møbelet. Han stusser på at personen kommer alene, uten bil. Joda, vedkommende vil ha senga. Mannen min skjønner noe er off, så han spør: har du bil?» Nei. Han spør så: «dette møbelet kan ikke settes opp med kun en person - har du noen som kan hjelpe deg?» Nei. H*n har nemlig allerede prøvd å kjøpe tilsvarende møbel nytt - men måtte levere tilbake til butikk da h* n ikke klarte montere. Men om ikke mannen min kunne hjelpe? Han måtte si nei, og forklare henne at dette var et dårlig kjøp for hennes del uten bil eller hjelp. H* n sier da «jeg ringer dit og spør om de kan hjelpe» (butikken altså» 😅🙃 Ja, for DET gjør de gratis. Et par timers jobb for 2 personer og kjøring? Null stress 😅 Ble salg til noen som kom med bil - to stykker 😅 Anonymkode: f298a...5e6 Dette er grunnen til at jeg ikke selger til folk som ikke kan så bra norsk, det er så lett å misforstå hverandre. Anonymkode: 59a8e...664 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #18 Skrevet 4. april 2022 Finn har nok mange raringer, men jeg driver en nettbutikk og i dag var det en som spurte om å få kjøpe en jakke billigere fordi hun trengte den i neste uke.... -Er det normal å skrive mail og spørre om rabatt i nettbutikker? Hilsen nyoppstartet. Anonymkode: c1fda...503 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #19 Skrevet 5. april 2022 Jeg skulle selge noen helt nye dekk, og avtalte møte med en som ville kjøpe dekkene. Endte med at han ikke ønsket kjøpe dekkene likevel fordi han ikke var sikker på om dekkene passet bilen. Selv om vi hadde sjekket at det var nøyaktig samme dekk som bilen brukte. Anonymkode: b739f...d1d 1
Fjompen Skrevet 6. april 2022 #20 Skrevet 6. april 2022 Hvis staten hadde opprettet et parallelt forliksråd hvor tette finn-kjøpere og selgere ble dømt til å betale for dekningssalg og kjøp, og samtlig en liten avgjft til dette rådet, så hadde ordningen vært mer enn fullfinansiert... Den eneste grunn til at folk slipper unna er at det er for lang ventetid i forliksrådet. Hadde flere av aktørene på tjenester som Finn.no og Facebook vært klar over hvor sterkt de står i slike saker, så kunne trenden vært snudd. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå