AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Jeg tror min ene kollega er deprimert og muligens på vei mot den berømte "veggen". Hva gjør jeg? Anonymkode: a4176...60c 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Spørre om hvordan det går? Anonymkode: 3bfe7...bc5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørre om hvordan det går? Anonymkode: 3bfe7...bc5 Ja, det gjør man jo selvfølgelig. Men det er begrenset hva personen vil dele og jeg vet ikke hvordan jeg kan hjelpe personen Anonymkode: a4176...60c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Ikke klag til sjefen da. Det opplevde jeg når jeg hadde en slitsom uke med omgangsyke hjemme. Da klagde kollega til sjefen. 🤪 Det lager bare enda mer stress. Men du kan spørre om hen trenger hjelp med noe. Anonymkode: 87e87...e57 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 jeg hadde sagt ifra til sjefen. det er fint å passe på andre, men dette kan slå ut mot deg selv, og du må passe på å ta tak i det raskt. ellers kan det bli dominoeffekt av utbrenthet/depresjon. Anonymkode: a46fa...7a3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er begrenset hva personen vil dele og jeg vet ikke hvordan jeg kan hjelpe personen Kansje dere ikke er så "nære" da? Om hun ikke vil fortelle om personlige ting. Jeg tror det er lurt å holde ting for seg selv i tilfelle man har med en person som er glad i å slarve. Du trenger jo ikke vite om hennes personlige bisnis for å kunne avlaste hen litt feks. Anonymkode: 87e87...e57 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg hadde sagt ifra til sjefen. det er fint å passe på andre, men dette kan slå ut mot deg selv, og du må passe på å ta tak i det raskt. ellers kan det bli dominoeffekt av utbrenthet/depresjon. Anonymkode: a46fa...7a3 sjefen, og HR. slik at det ikke går i glemmeboka. Anonymkode: a46fa...7a3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg hadde sagt ifra til sjefen. det er fint å passe på andre, men dette kan slå ut mot deg selv, og du må passe på å ta tak i det raskt. ellers kan det bli dominoeffekt av utbrenthet/depresjon. Anonymkode: a46fa...7a3 Kansje du selv hadde ønsket at noen går til sjefen om du er deppa? Anonymkode: 87e87...e57 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 Hva kan eventuelt lederen gjør med saken da? Dette er helt nytt for meg, så blir bekymret for personen. Ts Anonymkode: a4176...60c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva kan eventuelt lederen gjør med saken da? Dette er helt nytt for meg, så blir bekymret for personen. Ts Anonymkode: a4176...60c finne ut av saken. evt ansette flere, tilpasse arbeidsoppgaver. mye forskjellig. poenger er: dette er ikke ditt ansvar. Anonymkode: a46fa...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #11 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva kan eventuelt lederen gjør med saken da? Dette er helt nytt for meg, så blir bekymret for personen. Ts Anonymkode: a4176...60c hva er det som gjør at du er bekymret egentlig ? Anonymkode: 87e87...e57 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 Jeg har opplevd dette selv med en kollega. Kollega virket sliten, så trøtt ut, så stresset ut, sa alltid ja, overarbeidet. Viste også at kollega sov dårlig. Ton det opp med daværende sjef. Hun brydde seg ikke. Ga ja-mennesket flere og flere oppgaver. Fikk så ny leder ikke lenge etter. Hun ser problemet og har sørget for at kollega får mer avlastning og spør ikke alltid henne selv om hun sier ja. Anonymkode: 65e96...176 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hva er det som gjør at du er bekymret egentlig ? Anonymkode: 87e87...e57 Grå i ansiktet, viser mye mindre glede, viser mindre engasjement på arbeidsplassen f.eks. ts Anonymkode: a4176...60c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 Si fra til sjefen, jeg har gjort det ved et par anledninger selv. Det ble tatt tak i. Det er ofte en ekstra stressfaktor det med å ikke føle seg sett, så når en sjef eller HR tar tak i vekommende og spør om det går bra og at de ser at de har mye, så har de startet en bra prosess. Anonymkode: 39e36...8ea 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror min ene kollega er deprimert og muligens på vei mot den berømte "veggen". Hva gjør jeg? Anonymkode: a4176...60c Jegjobber som veterinær og har mistet flere kolleger til selv ord enn jeg kan telle på en hånd. Jeg hadde absolutt tatt dette med vedkommendes leder som en bekymring for om hun behøver tilrettelegging, noen tiltak som kan forhindre en langtidssykemelding, men da vet jeg mitt tilfelle at mine ledere møter slike bekymringer med omtanke. Så dette velvære en forutsetning. Anonymkode: 24c61...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #17 Skrevet 3. april 2022 Synes du høres ut som en fin kollega. Jeg har selv nevnt for sjefen min at jeg har vært bekymret for enkelte av mine kolleger, som har ført til at sjefen har snakket med vedkommende for å se om ting kan tilrettelegges. Hadde satt stor pris på om mine kolleger hadde vist meg den samme omsorgen, dersom jeg skulle havne i samme situasjon. Det er ikke bestandig så lett å si fra om ting selv, man vil jo helst være "flink pike". Anonymkode: 0b425...0a4 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 Hjelp henne heller til lege. Som regel liten vits å ta det med ledelsen, det blir uansett ikke tatt tak i eller så blir de i verste fall sinte. Anonymkode: cf5b4...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #19 Skrevet 3. april 2022 Mot veggen? Av med buksa! Anonymkode: 85bda...398
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #20 Skrevet 4. april 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Hjelp henne heller til lege. Som regel liten vits å ta det med ledelsen, det blir uansett ikke tatt tak i eller så blir de i verste fall sinte. Anonymkode: cf5b4...aa9 Hva slags ledelse er det du er vant til? Anonymkode: 24c61...8d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå