Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i mange år, og vi har barn sammen. Vi har hatt et turbulent forhold nesten hele tiden vi har vært sammen, det er en del krangling. Jeg vil gå i parsamtaler, det vil ikke han. Prøvde en gang men han vil ikke mer etter fire ganger fordi han ikke så nok endring. Jeg prøvde si at det trengs mer tid for å få til endring, men han vil ikke. 

Jeg er ikke flink til å snakke ut om problemene våre. Det er en ting jeg ønsker få hjelp til, i parsamtaler. Jeg har gått i terapi i mange år på egenhånd uten at det har hjulpet. Så jeg forsøker.

Vi kranglet idag, jeg sa jeg ikke orket krangle. Vårt felles barn var i det andre rommet, og hen har hørt oss krangle før, så jeg ville ikke utsette henne for dette. Jeg gikk derfor fra krangelen. Satt på do, og samboer kommer inn og fortsetter krangelen. Han er sint og mener jeg ikke hører etter. Vi snakket forbi hverandre så vi er ikke flink til å lytte til hverandre. Han er sint, står bøyd over meg. Jeg sitter med hodet i hendene og gråter, vil ikke se på han. Han prikker meg hardt i armen og ber meg se på han. Jeg liker ikke at han kommer ‘opp i ansiktet’ på meg på den måten, og dytter han unna. Da slår han meg i armen. Jeg slår han tilbake i brystet. Da slår han meg enda hardere i armen. Jeg sitter som sagt på do så har ikke muligheten til å komme unna. Han sier han slo tilbake fordi jeg dyttet først. Sier det er greit fordi jeg begynte, enda det ikke stemmer. Han truer med å dra herfra, han skal ut av familien, skal gå og si til barnet (7-åring) at han skal ut av familien. Han sier jeg må gjøre det godt igjen ila dagen, ellers drar han. Jeg vet ikke om dette er greit eller ikke…?

Han har rett i at jeg unngår å snakke, at jeg ikke er god på kommunikasjon, men han kaller meg iskald og følelsesløs uten at jeg mener selv jeg er det. Jeg prøver og prøver å vise min kjærlighet til han, men han ser det ikke. 

Vi har gode stunder sammen også, men det er mer krangling egentlig. Vet ikke hva som er greit og ikke..må sies at jeg er ikke redd han, og vet han ikke hadde vært fysisk mot barnet vårt..

Anonymkode: 145ff...e41

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Albbas
Skrevet

Hvorfor går dere ikke fra hverandre? Skal barnet vokse opp med at det er greit å være slik med hverandre? 

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (Akkurat nå):

Hvorfor går dere ikke fra hverandre? Skal barnet vokse opp med at det er greit å være slik med hverandre? 

Ts her.

Skjønner at du spør. Jeg er glad i han. Vet ikke hva han føler. Han sier han er glad i meg, men. Synes ikke det er greit ift barnet. Jeg skjermer hen så godt jeg kan. Hen fikk ikke med seg krangelen idag. 

AnonymBruker
Skrevet

Barnet fikk nok med seg krangelen. De forstår og ser mer enn det vi voksne oppfatter. Stakkars barn. 

Anonymkode: 36d38...9f1

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

hva han føler betyr ingenting hvis dette er måten han behandler deg på. her respekteres ikke vanlige grenser, fra begge hold. jeg tenker enten terapi, eller avslutte forhold. barnet får alt dette med seg, og jo lengre det vokser opp under slike forhold, jo mere formes det i "galskapen". 

mvh voksent barn av dårlige foreldre som måtte i lang terapi for sånt som dette selv

Anonymkode: 8e0ea...319

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Han truer med å dra herfra, han skal ut av familien, skal gå og si til barnet (7-åring) at han skal ut av familien. Han sier jeg må gjøre det godt igjen ila dagen, ellers drar han. Jeg vet ikke om dette er greit eller ikke…?

La ham endelig bare dra. 

Anonymkode: 4a091...028

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hva han føler betyr ingenting hvis dette er måten han behandler deg på. her respekteres ikke vanlige grenser, fra begge hold. jeg tenker enten terapi, eller avslutte forhold. barnet får alt dette med seg, og jo lengre det vokser opp under slike forhold, jo mere formes det i "galskapen". 

mvh voksent barn av dårlige foreldre som måtte i lang terapi for sånt som dette selv

Dette 👆 skjerm barnet fra å tro at en kjæreste = psykisk og fysisk vold . Det er ikke du (ts ) som skal gjøre dette godt igjen , men han . Han som fremprovoserte fysisk vold her . Å så skal du beklage deg? Nei . Gi faen i han , å la han dra. Idag . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars barn som er prisgitt sånne foreldre. Å tro at barnet ikke får med seg hva som skjer, er ren fornektelse. 

Anonymkode: 1cbe8...30e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet fikk nok med seg krangelen. De forstår og ser mer enn det vi voksne oppfatter. Stakkars barn. 

Anonymkode: 36d38...9f1

AnonymBruker skrev (1 time siden):

NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Dette 👆 skjerm barnet fra å tro at en kjæreste = psykisk og fysisk vold . Det er ikke du (ts ) som skal gjøre dette godt igjen , men han . Han som fremprovoserte fysisk vold her . Å så skal du beklage deg? Nei . Gi faen i han , å la han dra. Idag . 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Stakkars barn som er prisgitt sånne foreldre. Å tro at barnet ikke får med seg hva som skjer, er ren fornektelse. 

Anonymkode: 1cbe8...30e

Takk for svar, trenger å høre dette. Har nok levd, og lever, i fornektelse. 
Skal begynne med å kontakte familievernkontoret og få hjelp der.

-Ts

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ungen vår ikke fikk med seg kranglene våre som var etter leggetid. Men etter skilsmissen sa han at han hadde fått det med seg. Eksen min var aldri borti meg, men han var høylydt, og tett oppi fjeset på meg når han kjeftet. Hadde jeg bare visst...

Anonymkode: d6cdf...cc5

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...