Gå til innhold

Vanlig å ha mange stalkere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke dette for å høres ut som en innbilsk idiot. Men jeg er litt nysgjerrig. Har flere ganger i løpet av årene opplevd å få stalkers. Folk som følger etter meg hjem etter jobb, sender meg lange (lange) meldinger og generelt aldri gir opp å "få meg". De blir sjalu om de ser at jeg snakker med andre. 

Jeg syns dette er VELDIG rart. For jeg syns generelt ikke jeg ser veldig bra ut. Jeg er ikke stygg, men syns ikke jeg er veldig pen heller. Er i tillegg litt tykk. Eller for formfull kanskje. Vet ikke. Vanskelig å se seg selv.

Poenget er bare at jeg ikke forstår bæret av det. Det er så mange andre vakre damer rundt omkring. 

Det jeg egentlig er nysgjerrig på, det er om dette er vanlig for alle damer? Jeg lurer oppriktig. For jeg er virkelig ikke noe spesielt pen. 

Men hver eneste mann jeg har kjent har prøvd seg på meg. 

Anonymkode: aa9c1...ef1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du synes det er ubehagelig så er det vel bare å blokkere…?

Anonymkode: caa4d...2ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har et eller annet menn tiltrekkes av. Ikke alltid lett å se det selv når man ikke går inn for det å gjøre seg lekker. 

Anonymkode: ef3ef...d23

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er ikke dette for å høres ut som en innbilsk idiot. Men jeg er litt nysgjerrig. Har flere ganger i løpet av årene opplevd å få stalkers. Folk som følger etter meg hjem etter jobb, sender meg lange (lange) meldinger og generelt aldri gir opp å "få meg". De blir sjalu om de ser at jeg snakker med andre. 

Jeg syns dette er VELDIG rart. For jeg syns generelt ikke jeg ser veldig bra ut. Jeg er ikke stygg, men syns ikke jeg er veldig pen heller. Er i tillegg litt tykk. Eller for formfull kanskje. Vet ikke. Vanskelig å se seg selv.

Poenget er bare at jeg ikke forstår bæret av det. Det er så mange andre vakre damer rundt omkring. 

Det jeg egentlig er nysgjerrig på, det er om dette er vanlig for alle damer? Jeg lurer oppriktig. For jeg er virkelig ikke noe spesielt pen. 

Typisk for naive og lett manipulerte kvinnfolk og få hekta på seg sånne psykopatiskr stalkere. Råder deg til å være mer privat og mindre vennlig mot folk.

Anonymkode: 1e766...482

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en stalker. Fra jeg var 18 til ca. midten av 20 årene, men han var heldigvis ikke så farlig som jeg trodde til å begynne med. Han visste ikke nøyaktig hvor jeg bodde, men han hadde reist til området jeg bodde i. Han hadde kjørt langt og, dette var helt i starten og han kontaktet meg hele tiden. Sendte dickpick og ekle meldinger. Han var bortimot 40 år. Han ga seg etterhvert. 

Anonymkode: eff94...a5c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan man bare blokkere menn fra å følge etter deg til jobb? Om det er mulig så synes jeg du skal dele hvordan, for det hadde vært kjekt for ts! Vet du også hvordan man blokkere menn fra å stirre på bryster og tafse? For det hadde jeg likt å vite. 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet

Jeg har ikke veldig mange som følger etter meg hjem fra jobb nei.. 

jeg har en del av de som sender meg laaange meldinger og generelt aldri gir opp. Også av sjalu type « så deg på byen i går med en fyr» « Hvis jeg blokkerer de på feks Facebook eller telefon, er de plutselig i gang på insta eller på ny fb konto etter noen måneder/ år osv. jeg tror fort det kan være de samme som stalker meg som også stalker deg, så jeg føler meg ikke spesiell, tror bare noen menn er helt desperate. 
det at de følger etter deg hjem fra jobb er jo spesielt. Kanskje du har ett eller annet ekstra du ikke ser selv.. men det er jo fortsatt rart om du ikke er « kjendis» eller noe 😅 tror jeg hadde blitt litt stressa av det. Spør dem, hvorfor følger du etter meg? 
Hver eneste mann du har kjent har prøvd seg, inkludert venninners menn og inngiftet familie eller familiemedlemmers kjærester? 
de fleste menn prøver seg ja. Sånn er det. 

Gjest laPistola
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (Akkurat nå):

Kan man bare kunne blokkere menn fra å følge etter deg til jobb? Om det er mulig så synes jeg du skal dele hvordan, for det hadde vært kjekt for ts! Vet du også hvordan man blokkere menn fra å stirre på bryster og tafse? For det hadde jeg likt å vite. 

Kan en ikke anmelde alle disse mennene som følger etter seg på vei hjem fra jobb? Så ingenting om tafsing eller stirring. Tafsing kan også anmeldes, stirring er litt vanskelig og blokkere. Hvis det er et kjempe problem at de stirrer på brystene kan en jo ha en større genser eller noe som skjuler de på vei hjem fra jobb? Hvis en kler seg for og vise og fremheve attraktive kroppsdeler kan en ikke sile ut hvem som stirrer dessverre. Da stirrer både de en vil at skal stirre, og « stalkerne» . 

Skrevet

Jeg har opplevd uønsket oppmerksomhet, men det har aldri gått så langt at jeg vil kalle stalking. Det er jeg så ufattelig glad for, for det påvirker virkelig hverdagen til de som opplever det. Man føler seg sårbar og paranoid.

To østeuropeiske håndtverkere som jobber i nabolaget stoppet varebilen rett i oppkjørselen hvor jeg bor for flere uker siden. Han ene gikk ut av bilen og sto å glodde på meg mens han røyket. Han andre satt i bilen og så på meg. Tenker fremdeles på det og scanner gata for hvite varebiler. Så ubehaglig! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Helt ærlig hva tror du? Tror du det er vanlig? Du har tydeligvis noen kvaliteter da som tiltrekker seg en typen creeps

Skrevet (endret)
laPistola skrev (22 minutter siden):

Kan en ikke anmelde alle disse mennene som følger etter seg på vei hjem fra jobb? Så ingenting om tafsing eller stirring. Tafsing kan også anmeldes, stirring er litt vanskelig og blokkere. Hvis det er et kjempe problem at de stirrer på brystene kan en jo ha en større genser eller noe som skjuler de på vei hjem fra jobb? Hvis en kler seg for og vise og fremheve attraktive kroppsdeler kan en ikke sile ut hvem som stirrer dessverre. Da stirrer både de en vil at skal stirre, og « stalkerne» . 

Tafsing og stirring var eksempel fra eget liv for å poengtere at det ikke bare er så lett som å blokkere uønsket oppmerksomhet.

Hadde jeg selv opplevd å bli etterfulgt hadde jeg så absolutt anmeldt, men hvor god tro jeg hadde hatt på at politiet kunne gjort noe er en annen sak. Det skal MYE til før politiet kan sanksjonere mot stalkere. Mange artikler om dette dersom du ikke tror meg. Å anmelde den type tafsingen jeg har opplevd? Bortkastet tid... Du høres ut som en av dem som alltid peker på noe offeret kunne gjort annerledes for å slippe unna: kan du ikke bare blokkere, kan du ikke bare anmelde, kan du ikke bare kle på deg mer. Victim blaiming territorie. 

Endret av Anonymbruker***
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tror ikke jeg kan sette opp ett sperrebånd på arbeidsplassen.

AnonymBruker
Skrevet
Nysgjerrig_bris skrev (18 minutter siden):

Helt ærlig hva tror du? Tror du det er vanlig? Du har tydeligvis noen kvaliteter da som tiltrekker seg en typen creeps

Det er jo det jeg lurer på. Jeg syns som sagt at jeg ser ganske vanlig ut. Ikke noe spesielt. Syns til og med at jeg er ganske stygg når jeg ser i speilet. Eller bilder. Vet ikke hva andre damer opplever. Har bare en venninne og til og med eksen hennes har prøvd seg på meg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er fælt å si det jenter, men det som gjør en mann til en gal stalker (dette er selvfølgelig menn som ellers ikke er helt i vater). Det er et smil. Det er alt. Hvis du som kvinne gir en sånn gærning et hjertelig imøtekommende smil hvor du også smiler med øynen, da har du vekket gnisten i fyren, og det kan bli vanskelig å bli kvitt han. 
Derfor smiler dere ikke!

Anonymkode: 0e7ca...774

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fælt å si det jenter, men det som gjør en mann til en gal stalker (dette er selvfølgelig menn som ellers ikke er helt i vater). Det er et smil. Det er alt. Hvis du som kvinne gir en sånn gærning et hjertelig imøtekommende smil hvor du også smiler med øynen, da har du vekket gnisten i fyren, og det kan bli vanskelig å bli kvitt han. 
Derfor smiler dere ikke!

Anonymkode: 0e7ca...774me

Haha. Det morsomte med denne kommentaren er at jeg alltid får beskjed om å smile mer! Fordi jeg smiler veldig subtilt. Hater å  smile med tennene. Så det er på ingen måte det at jeg er for hyggelig. Får faktisk beskjed om at jeg ser sur ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha. Det morsomte med denne kommentaren er at jeg alltid får beskjed om å smile mer! Fordi jeg smiler veldig subtilt. Hater å  smile med tennene. Så det er på ingen måte det at jeg er for hyggelig. Får faktisk beskjed om at jeg ser sur ut.

Da er det mysterium at en surmus som deg skal få så mange beilere etter deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En alternativ teori kan da være at du utstråler usikkerhet, dårlig selvtillit og tristhet. Noe som kan trigge dominansen til alfahanner. Du sees på som et lettere bytte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da er det mysterium at en surmus som deg skal få så mange beilere etter deg. 

Jeg ER jo ikke sur. Det er jeg aldri. Men får ofte beskjed om å smile. Men jeg er jo født som jeg, så jeg syns ikke jeg kan smile på en unaturlig måte.. Tror bare jeg har et litt lite smil på en måte..

AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (1 time siden):

Vet du også hvordan man blokkere menn fra å stirre på bryster og tafse? 

Blokkere fra å tafse gjør man med hendene. Å dytte med hoftene er også effektivt. 

Anonymkode: 98332...a39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Får faktisk beskjed om at jeg ser sur ut.

Eller mystisk. 

Anonymkode: 98332...a39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...