Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt et engasjement i 6 mnd, som går ut april. Dersom jeg får tilbud om vikariat i samme stilling etter engasjementet går ut, men jeg takker nei, har jeg da krav på dagpenger med en gang, eller må jeg vente de ukene man må vente hvis man feks selv har sagt opp? 
Takk for hjelp

Anonymkode: 361bb...54f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først så må du ha opptjent deg retten til dagpenger, og tviler på at du har klart det på 6 mnd - hvis du ikke har tjent veldig godt da.

Mulig at du får karantene siden du takker nei til videre jobb, men jeg vet ikke. 

Anonymkode: 012d8...38f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Først så må du ha opptjent deg retten til dagpenger, og tviler på at du har klart det på 6 mnd - hvis du ikke har tjent veldig godt da.

Mulig at du får karantene siden du takker nei til videre jobb, men jeg vet ikke. 

Anonymkode: 012d8...38f

Jeg har jobbet 100 % i veldig mange år, har jeg ikke da opptjent rett til dagpenger ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har jobbet 100 % i veldig mange år, har jeg ikke da opptjent rett til dagpenger ?

Du ma ha tjent 1.5G siste 12mnd.

Alt står på NAV.no, les og lær-

Anonymkode: fd41b...f00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du ma ha tjent 1.5G siste 12mnd.

Alt står på NAV.no, les og lær-

Anonymkode: fd41b...f00

Ja jeg tjener 600 000 i året så jeg har rett på dagpenger. Håper noen kan svare på spørsmålet mitt om jeg kan få dagpenger dersom jeg takker nei til vikariat

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet så kan du ikke det. Men så spørs det da om den dokumentasjonen er synlig for Nav. Mest sannsynlig ikke. Du skal levere dokumentasjon på arbeidsforholdet. Hvis det ikke står noe om et vikariat du har takket nei til der, så oppdages det heller ikke.

Anonymkode: 06893...2da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja jeg tjener 600 000 i året så jeg har rett på dagpenger. Håper noen kan svare på spørsmålet mitt om jeg kan få dagpenger dersom jeg takker nei til vikariat

Man får ofte beskjed om å levere dette skjemaet, som arbeidsgiver fyller ut. Da skal det være et felt om du har fått tilbud om videre jobb eller ikke. https://www.nav.no/soknader/en/bedrift/permitteringer-oppsigelser-og-konkurs/sluttaarsak 

Så ja, du kan være uheldig å få ventetid på 18 uker.

Anonymkode: 58770...9f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...