Gjest Lea Skrevet 15. oktober 2002 #1 Del Skrevet 15. oktober 2002 Fant vel ut at dette innlegget passet best her... Saken er at jeg er skikkelig SLØV! Orker ingen verdens ting (annet enn å surfe, se på TV og jobbe). Den eneste tiden jeg er nogenlunde våken er nå; mellom 23 og til en gang utpå natta. Om morgenen er jeg et skikkelig vrak. Jeg har prøvd ginseng en gang før, for mange år siden. Mener å huske at det hjalp, men er ikke sikker. Kan hende at det var psykisk også da... Nå vurderer jeg å kjøpe en ny flaske med rød ginseng for å komme få litt energi! Så da spør jeg eder kloke kvinder: Hjelper ginseng? Er det noe som hjelper MER? (Tror at jeg får i meg nok vitaminer og sånt i løpet av dagen og er ganske aktiv også. Så det er ikke sånne råd jeg er ute etter. Tror rett og slett at det er høsten som har kommet for alvor!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 16. oktober 2002 #2 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei Lea! Velkommen til "høst-sløv" klubben! Vel, vel, jeg føler iallefall at jeg er medlem der. Nå har jeg begynt med Gerimax-tabletter med Ginseng. Blå pakke. Fikk beskjed om at Rød Gerimax helst ikke skal ta's av kvinner. Vet ikke hvorfor, men lurer på om det var noe med for høyt ginseng-innhold. Når man tar gerimax skal man ikke ta andre tablett-vitaminer i tillegg, da den inneholder alt man trenger. Jeg har brukt det litt over en uke nå, men har ikke merket så veldig stor forandring ennå. Håper den kommer!! Lykke til med valget, og formen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 16. oktober 2002 #3 Del Skrevet 16. oktober 2002 Har hørt at Ginseng ikke passer så godt for kvinnens kjemi... Husker ikke hva som ble brukt... men damen på helsekosten kalte det for kvinnens ginseng... Gå og spør på butikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 16. oktober 2002 #4 Del Skrevet 16. oktober 2002 Jenter skal ikke ta ginseng pga hormoninnholdet... Det inneholder for mye mannlige hormoner tror jeg det var... Vi jenter kan ta "Chisandra" Det er et hurtigvirkende "ginseng", for kvinner... (kalles kvinnens ginseng) Det har jeg tatt, og for meg så har det virkelig hjulpet. Det er dyrt, men jeg syntes det var verd det. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 17. oktober 2002 #5 Del Skrevet 17. oktober 2002 Det stemmer! Ginseng inneholder en del mannlige-kjønnshormoner. Detter jo ikke farlig, men det er jo heller ikke moro med sjegg da.. For all del! Bruk ginseng, men ikke over lengre tid. Søstra mi fikk økt hårvekst og antydning til bart.. Bare så det er sagt. Men du kan jo bruke en måned i stekk og ta en pause.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 2. november 2002 #6 Del Skrevet 2. november 2002 Mitt daglige Ginsenginntak endte men økte blødninger. Det ble faktisk så galt at jeg var delvis/ til slutt helt sykemeldt pga. dette. Først lenge etterpå fikk jeg vite at Ginseng har denne effekten og at den derfor ikke anbefales for gravide, blødere eller folk med lav blodprosent. Siden jeg aldri hadde fått denne advarselen ble det til at jeg økte Ginsenginntaket når jeg ble slappere og slappere. Farlig runddans!!! Husker ikke om det var at den virker blodfortynnene eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 3. november 2002 #7 Del Skrevet 3. november 2002 Hei:) det første tegnetpå vitamin mangel er faktisk trøtthet. så jeg ville heller tatt rene vitamin tabletter istedetfor ginseng (som JA inneholder lignende mannlige hormoner som kan bla gi uteblitt mens, økt hårvekst, dypere stemme, nedsatt fruktbarhet osv). jeg vil anbefale deg å prøve 2 spektro eller synergie line multi (ikke for å reklamere, men fordi det er disse som faktisk inneholder mest,og som jeg mener er de beste) og se om det hjelper. da får kroppen det meste den trenger. og husk at dosene i Norge er mye lavere enn i andre land, så selv om det står 1 dagligpå boksen, så er det dermed ikke sagt at du bare skal ta en. reiser du til sverige eller danmark (eller andre land) og kjøper AKKURAT den samme boksen, ligger den på doser 4-5 ganger HØYERE enn i Norge, så du kan faktisk ta 3 og 4 uten at det skader. og mer også, men helst ikke uten lege/terapeut veiledning. men prøv med 2 spektro eller synergie line, disse er naturlige og blir tatt opp lett i kroppen (forutsatt at du har en god tarmflora, ikke har gåttpå mange penicillin kurer etc). klemmer fra Iset:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. november 2002 #8 Del Skrevet 3. november 2002 For å si det sånn: Jeg får i meg nok vitaminer! Helt sikkert! Gjennom kosten og gjennom 2 forskjellige vitamin-dingser (flytende og tabletter). Er også ganske sikker på at trøttheten kom etter at arbeidsdagene mine ble til små helveter og etter at det ble mørkere og kaldere ute. Kroppen min fikser ikke den første høstmåneden. Ginseng har jeg ikke kjøpt, ikke noe annet heller. Satser heller på at det bagynner å hjelpe når det blir nesten JUL! Men takk for svar alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette84 Skrevet 3. november 2002 #9 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg bruker blå gerimax ginseng, og syns det funker kjempebra :D Har ikke fått sjeggvekst enda Da jeg jobba på helsekost butikk for et år siden fikk jeg beskjed om at det kun var noen kvinner som ikke skulle ha ginseng, men at det ikke gjorde noe for de fleste... men jeg vet jo ikke hva som stemmer jeg... Foresten.. dersom du skal prøve å ta ginseng jevnlig, mener jeg du må prøve den blå, den røde er mer ment for at du skal ta f.eks rett før en eksamen e.l lignende der du må være superopplagt veldig mye!! Den blå er den du kan ta i lengre tider!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå