AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Jeg drikker ikke kaffe, men folk som kommer på besøk forventer å få det 😂 virker så kjipt med sånn kaffe man bare rører ut i vann, så tenkte jeg kunne kjøpe en rimelig en, som tar lite plass. Hva bør jeg kjøpe, kapsler eller filter? Noen forslag? Anonymkode: 6726d...710 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Kjøp en presskanne. Koster ikke mye og tar liten plass. Kjøp presskannekaffe og oppbevar den i fryseren. Anonymkode: 4afb6...4a4 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Siden du ikke drikker selv tror jeg at jeg hadde kjøpt en med kapsler. Vi er to som har en liten moccamaster. Men om jeg var alene hadde jeg heller ville hatt kapsel for vi lager bare et par kopper hver dag uansett. Anonymkode: 9d51b...303
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Vi drikker ikke selv og har noe sånt for å servere til gjester. De sier de er fornøyde. Anonymkode: e9d32...330
Plotty Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 (endret) Ikke kjøp kapselmaskin. De er avhengig av å bli brukt regelmessig ellers kan de slutte å fungere. De går tett o.l. og kapslene er forholdsvis dyre. Jeg ville anbefalt å kjøpe en presskanne. De er forholdsvis billige og du kan lage så mye som du trenger i den. God kaffe blir det også.En kanne i vanlig størrelse er nok til ca 4 kopper kaffe, men man kan jo lage med mindre også. Biltema for eksempel har presskanne til 169kr så jeg. Liten plass i skapet tar de også. Sånne kapselmaskiner tar gjerne litt for mye plass. Pulverkaffe er kjipern altså.... Da drikker jeg heller vann Endret 3. april 2022 av Plotty Legge til info 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Plotty skrev (53 minutter siden): Ikke kjøp kapselmaskin. De er avhengig av å bli brukt regelmessig ellers kan de slutte å fungere. De går tett o.l. og kapslene er forholdsvis dyre. Jeg ville anbefalt å kjøpe en presskanne. De er forholdsvis billige og du kan lage så mye som du trenger i den. God kaffe blir det også.En kanne i vanlig størrelse er nok til ca 4 kopper kaffe, men man kan jo lage med mindre også. Biltema for eksempel har presskanne til 169kr så jeg. Liten plass i skapet tar de også. Sånne kapselmaskiner tar gjerne litt for mye plass. Pulverkaffe er kjipern altså.... Da drikker jeg heller vann Mulig vi har vært heldige, men vi har ingen problemer etter mange år med én maskin. Vi pleide å ha en pose kaffe, men etter vi bare hadde brukt 1/3 av den etter ett år, føltes det som den burde kastes, for den taper vel aromaen. Enig i at kapslene er litt dyre, men de har mye lenger holdbarhet, og mange setter pris på å kunne velge med eller uten melk for eksempel. Jeg er altså fornøyd, men presskanne er sikkert også fint. Anonymkode: e9d32...330
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Kanskje presskanne er tingen ja. Vet ikke hvordan den brukes men det vet vel besøket 😂 Anonymkode: 6726d...710 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje presskanne er tingen ja. Vet ikke hvordan den brukes men det vet vel besøket 😂 Anonymkode: 6726d...710 Finnes sikkert en video på YouTube som forklarer det. Anonymkode: abfc3...cef 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 Jeg kan godta en pulverkaffe på besøk også, jeg. Men må være en god en, ikke den vanlige brune som bestemor drakk. Ellers er presskanne godt. Hyggelig at du tenker på gjestene dine Anonymkode: fb4f4...a08
Plotty Skrevet 4. april 2022 #10 Skrevet 4. april 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Mulig vi har vært heldige, men vi har ingen problemer etter mange år med én maskin. Vi pleide å ha en pose kaffe, men etter vi bare hadde brukt 1/3 av den etter ett år, føltes det som den burde kastes, for den taper vel aromaen. Enig i at kapslene er litt dyre, men de har mye lenger holdbarhet, og mange setter pris på å kunne velge med eller uten melk for eksempel. Jeg er altså fornøyd, men presskanne er sikkert også fint. Anonymkode: e9d32...330 Jeg kjøpte en veldig pent brukt kaffemaskin av noen jeg kjenner og stoler på. Den kaffemaskinen ble kun brukt til det formålet som ts vil ha den til og den hadde ikke blitt brukt på over en måned. Og når jeg fikk den så fungerte den ikke lenger. Og leste etterpå at det ikke var uvanlig at det skjer hvis de ikke blir brukt regelmessig. Ellers så synes jeg kapselmaskiner lager helt grei kaffe ja 😊 og liker og at man kan ha valg med melk og sånn.
Plotty Skrevet 4. april 2022 #11 Skrevet 4. april 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje presskanne er tingen ja. Vet ikke hvordan den brukes men det vet vel besøket 😂 Anonymkode: 6726d...710 De er kjempe enkle. Du kjøper enten presskannemalt kaffe eller kokemalt kaffe. (Filtermalt kaffe blir for finmalt) Til en full kanne (ca 1L) tar jeg 6 strøkne måleskjeer kaffe i kanna og heller i kokende varmt vann til ca 3 cm fra toppen av kanna. Rører godt med ei skje. Setter på lokket med filteret oppe. Lar det stå i noen minutter. Presser så filteret sakte ned til bunnen. Server. Veldig enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå