Gå til innhold

Føler dere at dere passer inn i amerikanske grupper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en interesse dermed er jeg med i mange amerikanske grupper. Her blir det diskutert mye forskjellig ikke kun den ene tingen. Jeg er også en god del på Reddit i hovedsakelig amerikansk interesserte grupper. Jeg føler at jeg rett og slett ikke passer inn. Jeg føler jeg ikke forstår mye av det de damene lager problemer om.  Jeg er veldig uenig i mye alt fra barneoppdragelse til ernæring. Mye jeg anser som negativt forstår de ikke men det er så sinnsykt mye de mener er negativt og helt grusomt som jeg rett og slett ikke synes. Så føler dere at dere ikke passer (som norsk) inn i amerikanske grupper.

Anonymkode: f845f...cc2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en annen kultur, så det er jo ikke så rart. Nordmenn har lett for å tro at vi er så like amerikanere, men vi er ikke det.

Anonymkode: 54529...c7e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du mener diskusjonsforum og lignende?

Jeg passer inn både i flere amerikanske grupper og band, men også på amerikanske og andre diskusjonsforum.

Anonymkode: a6398...7dc

Skrevet

Er ikke i noen amerikanske «grupper», men er en del i USA og har noe besøk fra USA. 
Passer godt inn i grupper med amerikanske mennesker. Altså fysiske grupperinger og trives godt i lag med mange amerikanere.

Som en nevnte over her. USA og amerikanere er veldig ulikt Norge og nordmenn på mye. Skjønner hvorfor du opplever at du ikke passer inn på en måte.

AnonymBruker
Skrevet

Ja mener foraer og diskusjoner. Jeg forstår at vi er en annen kultur selvsagt men nå er det gått så langt at jeg rett og slett ikke greier å være der lenger. Dette har endret seg drastisk de siste par årene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært litt aktivt i en del subredditer om hund. La ut en post om at at jeg hadde vært i en merkelig diskusjon med noen som mente hunder ikke hørte hjemme i friluftsområder, og lurte på hva andre mente om det. De fleste mente det var gode grunner til å ha forbud mot hund på slike områder. En trakk frem at dt er styrete for de som drifter områdene dersom de må bruke ressurser på å redde ut hunder som har rømt og saksmål fra eiere som har mistet hunden i bjørneangrep o.l. Da kom kulturforskjellene tydelig fram! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært litt aktivt i en del subredditer om hund. La ut en post om at at jeg hadde vært i en merkelig diskusjon med noen som mente hunder ikke hørte hjemme i friluftsområder, og lurte på hva andre mente om det. De fleste mente det var gode grunner til å ha forbud mot hund på slike områder. En trakk frem at dt er styrete for de som drifter områdene dersom de må bruke ressurser på å redde ut hunder som har rømt og saksmål fra eiere som har mistet hunden i bjørneangrep o.l. Da kom kulturforskjellene tydelig fram! 

😅ja ikke sant! Prøv å diskuter barneoppdragelse 🙄. Det er sånn at jeg rett og slett gir opp. Ofte når jeg har prøvd å forklare at her er det ikke slik så blir jeg rett og slett ikke trodd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt for generelt, litt som å spørre om man passer inn med "europeere". 

Jeg har vært ganske mye i USA og har et par inngiftede i familien derfra, og føler godt jeg kommer overens med amerikanere.  Det er særtrekk som er annerledes, men det er ofte kulturuttrykk fra eksempelvis California, New York etc. Jeg anser ikke det som "amerikanske" problemer.

Anonymkode: 5adac...fe3

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

😅ja ikke sant! Prøv å diskuter barneoppdragelse 🙄. Det er sånn at jeg rett og slett gir opp. Ofte når jeg har prøvd å forklare at her er det ikke slik så blir jeg rett og slett ikke trodd. 

Haha, kan jeg tenke meg. Diskusjoner om både barneoppdragelse og hundehold går jo hett nok for seg her inne. Så slenger man ulike kulturelle perspektiver på toppen av det hele 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det blir litt for generelt, litt som å spørre om man passer inn med "europeere". 

Jeg har vært ganske mye i USA og har et par inngiftede i familien derfra, og føler godt jeg kommer overens med amerikanere.  Det er særtrekk som er annerledes, men det er ofte kulturuttrykk fra eksempelvis California, New York etc. Jeg anser ikke det som "amerikanske" problemer.

Anonymkode: 5adac...fe3

Jeg er klar over at usa er ett stort land med egne kulturer innad. Allikevel ser jeg stor forskjell nå og for bare noen få år siden. Meningene er blitt mer ekstreme synes jeg. Dette er en gjenganger i egentlig alle grupper jeg er i. Kan selvsagt gjelde kun disse menneskene men gruppene er forskjellige nok til at det representerer i alle fall en liten kvinnelige grupperinger. I tillegg til at det er ganske store forskjeller i inntekt og jobber så det gjelder liksom ikke kun «en» type personer. Jeg har vert på de samme gruppene siden Facebook opprettet gruppe funksjonen så jeg er ikke akkurat ny😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fint være på amerikanske foraer, men orker ikke dette gude snakket. De trur jo Gud fikser og ordner alt. De er jo totalt hjernevasket som kan takke Gud for at de har mat på bordet, får ny jobb, råd til ny bil etc.  Blir helt svett av det, så da tar jeg meg en pause.

Nytter iallefall ikke å si jeg ikke trur på Gud, da spør de hva jeg trur på. Jeg hat ingen tro og da er det ikke måte på hvor mye jeg vil angre på det en dag. Jeg kommer ikke til himmelen iallefall.

Anonymkode: a2123...944

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg kan fint være på amerikanske foraer, men orker ikke dette gude snakket. De trur jo Gud fikser og ordner alt. De er jo totalt hjernevasket som kan takke Gud for at de har mat på bordet, får ny jobb, råd til ny bil etc.  Blir helt svett av det, så da tar jeg meg en pause.

Nytter iallefall ikke å si jeg ikke trur på Gud, da spør de hva jeg trur på. Jeg hat ingen tro og da er det ikke måte på hvor mye jeg vil angre på det en dag. Jeg kommer ikke til himmelen iallefall.

He he ja enig! Men sier du feks at 8 åringen går alene til skolen på morgenen så er det fullstendig rama skrik. Altså de tror at det har klikket for en. Eller at det er forsømmelse av barn og social services skulle vert ringt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

He he ja enig! Men sier du feks at 8 åringen går alene til skolen på morgenen så er det fullstendig rama skrik. Altså de tror at det har klikket for en. Eller at det er forsømmelse av barn og social services skulle vert ringt.

Det er jo helt villt over there. Ei jeg jobbet med var på besøk hos datteren sin i USA og det skulle i butikken og handle noen småting. Det var veldig kort vei til butikken så kollegaen min gjorde seg klart til å rusle bort. Da kom datteren og sa det ikke var lov, de måtte ta bilen bort. Hadde de gått gatelangs ville politiet vært der før de fikk blunket.

Kolleagen min er jo ofte i USA, men kunne aldri i livet tenkes seg å bo der. Det holder meg ferie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange nordmenn som lever under den feilaktige illusjon at USA og Norge har like kultur.

USA er ikke som Norge, og amerikanere er ikke som nordmenn.

Anonymkode: f8800...bb9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mange nordmenn som lever under den feilaktige illusjon at USA og Norge har like kultur.

USA er ikke som Norge, og amerikanere er ikke som nordmenn.

Anonymkode: f8800...bb9

Nei nei det er forståelig. Det jeg synes er vanskelig er å i det hele tatt passe inn uten å bli sett på som gal😅 altså så ille var det absolutt ikke for en tre-fire år siden 

Skrevet

Jeg er med i 2 ''diskusjonsgrupper'' hvor det er veldig mange amerikanere. Men der diskuteres det hovedsakelig 1 tema som er felles for alle deltakere. Ikke politikk, religion eller andre konfliktskapende samtaleemner. Så alt går kjempefint. Jeg vet ikke om jeg ville orket å være der ellers hvis det var mye snakk om religion eller politikk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det på samme måte som deg, TS. Jeg har meldt meg ut av en rekke grupper og samfunn jeg kunne hatt god nytte av å være medlem i fordi jeg verken orker fordommene eller idiotien. Og definitivt ikke religionen og alle de spinnville helserådene. Jeg vil heller være alene om problemene mine enn å dele dem med typiske amerikanere...

Anonymkode: c1f7b...b6c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...