AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #41 Skrevet 3. april 2022 K.B. skrev (38 minutter siden): Du vet jo ikke så mye om omstendighetene. kanskje det var smekkfullt den dagen, kanskje det var kunder som ikke passet inn i klientellet? Det kan være ting som ligger bak, ikke bare at bartenderen er inkompetent eller gir dårlig service... Jeg har selv stått bak disken og fått en bestilling fra salgssjefen fra Red Bull om en Mojito toppet med Red Bull, noe jeg høflig avviste med å si at vi er ikke et etablissement som selger drinker blandet med energi drikk. Dette handler ikke om at jeg ga dårlig service, men at vi hadde en filosofi bak konseptet og vi ønsket ikke å være et Red Bull og whatever brus du liker sted. Privat er jeg storbruker av energidrikk, men alt til sin tid. Nei, jeg kjenner jo ikke omstendighetene, men slik det ble skrevet oppfattet jeg det som at bartenderen oppfattet bestillingen «jentedrink / guttedrink» som litt tåpelig. Og det anser jeg ikke som god nok grunn til å gi topp service. Og, passet ikke inn i klientellet? Mener du for full eller rusa? Da bør de jo ikke få servering. Hva annet passer ikke inn godt nok til å å få like god service som andre? Anonymkode: 8fa5c...186 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #42 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aldri opplevd. Og vi bruker selvfølgelig ikke champagne, men den billigste proseccoen eller cavaen man har. Ingen vits i å kaste bort dyr vare på å lage mimosa - når man blander det med appelsinjuice smaker det det samme. Anonymkode: 9edbf...f43 Såklart smaker det forskjellig om man bruker champagne eller cava 😅 At dere bruker simpleste sort i drinkene dere er helt ok, så lenge kunden er opplyst om det. Står det champagne og appelsinjuice i barkartet deres, så kan dere såklart ikke lage drinken med cava. Anonymkode: 5eae7...201 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #43 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Såklart smaker det forskjellig om man bruker champagne eller cava 😅 At dere bruker simpleste sort i drinkene dere er helt ok, så lenge kunden er opplyst om det. Står det champagne og appelsinjuice i barkartet deres, så kan dere såklart ikke lage drinken med cava. Anonymkode: 5eae7...201 Nei, det er det ingen kunder som har klaget på, og jeg tror ikke du hadde merket det heller. "Simpleste sort" er for øvrig ikke en ræva prosecco, men en helt ålreit og tørr prosecco som kan være husets standard musserende. Eller man kan bruke Cremant. Champagne er bare et patentnavn fra området Champagne. En Cremant kan være like god, selv om de ikke kan kalle det champagne, fordi det rett og slett ikke er lov. En god prosecco kan og gjøre samme susen. Jeg har vært bartender i fem år og har servert lassevis med mimosas med tørr prosecco/cava og cremant. Prisen er selvfølgelig deretter, ikke champagne-pris. Og ingen har sagt en knyst. Anonymkode: 9edbf...f43 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #44 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Såklart smaker det forskjellig om man bruker champagne eller cava 😅 At dere bruker simpleste sort i drinkene dere er helt ok, så lenge kunden er opplyst om det. Står det champagne og appelsinjuice i barkartet deres, så kan dere såklart ikke lage drinken med cava. Anonymkode: 5eae7...201 Nei, og det står da heller ikke. Vi juger jo ikke. Anonymkode: 9edbf...f43 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #45 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei, det er det ingen kunder som har klaget på, og jeg tror ikke du hadde merket det heller. "Simpleste sort" er for øvrig ikke en ræva prosecco, men en helt ålreit og tørr prosecco som kan være husets standard musserende. Eller man kan bruke Cremant. Champagne er bare et patentnavn fra området Champagne. En Cremant kan være like god, selv om de ikke kan kalle det champagne, fordi det rett og slett ikke er lov. En god prosecco kan og gjøre samme susen. Jeg har vært bartender i fem år og har servert lassevis med mimosas med tørr prosecco/cava og cremant. Prisen er selvfølgelig deretter, ikke champagne-pris. Og ingen har sagt en knyst. Anonymkode: 9edbf...f43 Med en god cremant, smaker mimosa ganske likt som laget med champagne. Enig i den. Jeg hadde klart merket forskjell jo om den ble laget med cava som jeg brukte som eksempel ☺️ Anonymkode: 5eae7...201 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå