AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #21 Skrevet 3. april 2022 skreppamedleppa skrev (6 minutter siden): Og en skal også kunne forvente at gjester har formuleringsevnen til å si at de ønsker noe søtt, noe mer syrlig etc. En kaller ikke noe jente og gutte drinker på samme måte som en ikke kaller noe for kvinne og manns mat. Vi har kommet oss litt lengre enn "ugg ugg" språk også ute på byen. Ingen sier på en bensinstasjon at de skal ha "mannemat" når de ønsker en hot dog eller en kvinne mat om de skal ha en frukt f.eks. dårlig forsøk på å rasjonalisere egne fordommer Anonymkode: 4869f...164 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #22 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er ikke særlig bevandret i drinkene verden, og vet ikke hva jeg skal bestille. Hva smaker egentlig en "fjellbekk", en "cosmopolitan", eller en "sex on the beach"? Det jeg derimot vet er at jeg liker friske drinker som går mot det syrlige. Hvorfor er det galt å si dette til en bartender som vet hva drinkene inneholder, og hvilken drink som jeg kanskje kunne likt? Anonymkode: 35518...0ab Hvorfor lærere du deg ikke navnene på det du får servert som du liker? Eller sjekker i menyen hva drinken inneholder og bestiller ut fra det? Mimosa er for øvrig jo en tøysedrink for de som ble 18 for 2 dager siden og må benytte friheten til å bestille alkohol, da kan man like godt blande ut juicen med mozell. Anonymkode: 8359f...900
skreppamedleppa Skrevet 3. april 2022 #23 Skrevet 3. april 2022 Blomsterpotta skrev (18 minutter siden): Beste drinken jeg vet om er Prince of Norway. Er det en vanlig drink eller er den bare for gamle kjærringer som har tippa 50? Njæsj, ikke så mange som bestillte den i mine dager men slettes ikke bare gamle kjerringer, good choice🤗 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er ikke særlig bevandret i drinkene verden, og vet ikke hva jeg skal bestille. Hva smaker egentlig en "fjellbekk", en "cosmopolitan", eller en "sex on the beach"? Det jeg derimot vet er at jeg liker friske drinker som går mot det syrlige. Hvorfor er det galt å si dette til en bartender som vet hva drinkene inneholder, og hvilken drink som jeg kanskje kunne likt? Anonymkode: 35518...0ab Det er selvsagt langt bedre å si at du ønsker en syrlig eller en søt drink fremfor at en bartender skal vite hvilken drink du ønsker basert på hvilket kjønn du er, som jo er en ganske tullete oppgave. Og en "søt drink" eller en "frisk drink" kan snevre det ned selvsagt. Men det jeg synes er en frisk drink falt ikke alltid i smak hos gjesten , dess mer spesifikt dess mer sannsynlig er det for at gjesten faktisk blir fornøyd. 3
Gjest laPistola Skrevet 3. april 2022 #24 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): alle skjønner vel at en jentedrink er noe søtt og fruktig, og en guttedrink er typ whisky eller noe mer nøytralt. sier ikke at kvinner og menn ikke drikker omvendt eller annet, men det er da ikke noe behov å skape seg og oppføre seg som en dust bare på faen Anonymkode: 4869f...164 Hvis de blir misfornøyde kan de jo være litt mer konkrete neste gang, istedenfor og skape seg og oppføre seg som en dust bare på faen? Ville tenkt shirley temple om de ba om jentedrink
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #25 Skrevet 3. april 2022 og dere som oppfører dere så asosialt som dette som bartendere forventer da tips? wow Anonymkode: 4869f...164 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #26 Skrevet 3. april 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: alle skjønner vel at en jentedrink er noe søtt og fruktig, og en guttedrink er typ whisky eller noe mer nøytralt. sier ikke at kvinner og menn ikke drikker omvendt eller annet, men det er da ikke noe behov å skape seg og oppføre seg som en dust bare på faen Anonymkode: 4869f...164 Nei, alle skjønner ikke det. Anonymkode: 5a313...078
Gjest laPistola Skrevet 3. april 2022 #27 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg bestilte engang Whiskey sour i Oslo, bartenderen så dumt på meg og sa så at det viste hun ikke hva var. Fikk en annen drink, husker ikke hvordan. Men forstod det slik at i Oslo drikker en ikke bare sånn uten videre det en har lyst på, der må det vist passe stedet og bartender også.. Anonymkode: 486b1...f7a Har aldri hatt problemer med og få whiskey sour i Oslo. ( hva du drikker må til en viss grad passe stedet ja. Hvis du går inn på en brun pub kan du ikke forvente at de har ingredienser eller kunnskap til og mixe en hvilken som helst cocktail )
Blomsterpotta Skrevet 3. april 2022 #28 Skrevet 3. april 2022 skreppamedleppa skrev (2 minutter siden): Njæsj, ikke så mange som bestillte den i mine dager men slettes ikke bare gamle kjerringer, good choice🤗 Det er selvsagt langt bedre å si at du ønsker en syrlig eller en søt drink fremfor at en bartender skal vite hvilken drink du ønsker basert på hvilket kjønn du er, som jo er en ganske tullete oppgave. Og en "søt drink" eller en "frisk drink" kan snevre det ned selvsagt. Men det jeg synes er en frisk drink falt ikke alltid i smak hos gjesten , dess mer spesifikt dess mer sannsynlig er det for at gjesten faktisk blir fornøyd. Jeg bestilte en syrlig drink ett sted i Oslo og bartender visste nøyaktig hva jeg ønsket. Han fikk ikke tatt mer feil dessverre. Det var en drink med Zante i og noe annet 🤮 Jeg måtte bare beklage og si at den smakte ikke godt. Han var like blid og lagde en annen drink som var midt i blinken. Attpåtil sa han at den drinken skulle jeg ikke betale for 😊 Det kaller jeg service 👍 4
skreppamedleppa Skrevet 3. april 2022 #29 Skrevet 3. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): dårlig forsøk på å rasjonalisere egne fordommer Anonymkode: 4869f...164 If you say so. Eller kanskje gjestene bør klare å si med ord hva de ønsker istedetfor at en bartender skal gjette det ut ifra hvilket kjønnskromoson som står foran oss til en gitt tid, h ilket kjønn du er sier lite om hvilken smak du har! Endret 3. april 2022 av skreppamedleppa 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #30 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har opplevd dette flere ganger i Oslo, at bartendere blir fornærmet dersom jeg bestiller Mimosa. De mener det er å ødelegge champagne, og at det er disrespectful. På Gamle Major fikk jeg servert ett glass med champagne og ett med appelsinjuice, og beskjed om å blande drinken sjæl 😄 Andre steder i Europa/USA så er jo Mimosa en helt vanlig drink. Syns bare det er litt sært å bli så sur for noe sånt, så lenge man betaler for seg og oppfører seg ordentlig burde det jo ikke ha noe å si. Flere som har opplevd dette? Anonymkode: c2871...18e respektløst. Anonymkode: ce21f...7ee 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #31 Skrevet 3. april 2022 skreppamedleppa skrev (8 minutter siden): If you say so. Eller kanskje gjestene bør klare å si med ord hva de ønsker istedetfor at en bartender skal gjette det ut ifra hvilket kjønnskromoson som står foran oss til en gitt tid, h ilket kjønn du er sier lite om hvilken smak du har! hvis bartender ikke evner å forstå det jeg, en helt vanlig ikke-bartender klarer å skjønne uten å lage problemer, da har ikke bartender noe bak den disken å gjøre. smakløs, barnslig oppførsel. Anonymkode: 4869f...164 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #32 Skrevet 3. april 2022 skreppamedleppa skrev (17 minutter siden): If you say so. Eller kanskje gjestene bør klare å si med ord hva de ønsker istedetfor at en bartender skal gjette det ut ifra hvilket kjønnskromoson som står foran oss til en gitt tid, h ilket kjønn du er sier lite om hvilken smak du har! Kanskje bartenderen da bør si at han/hun ikke skjønner oppdraget og dermed spørre litt mer? Flinke bartendere vet hva de skal spørre om for å finne ut hva kunden ønsker. Anonymkode: 89cdb...52e 4
K.B. Skrevet 3. april 2022 #33 Skrevet 3. april 2022 (endret) Det handler vel mye om hva slags sted du er på. Å åpne en flaske Champagne for at du skal vanne det ut med appelsinjuice er jo litt trist og nå må baren, som kanskje sjelden selger Champagne, selge 4 glass til før kvelden er omme. De fleste steder lager en Mimosa med Crémant, da det er betydelig rimeligere, men igjen det bør være på et sted som selger bobler på glass, noe ikke alle steder gjør. Skal du drikke coctails, så sørg for å bestille cocktails på et sted som faktisk er satt opp for å kunne lage cocktails. Har man ikke ingrediensene, så skjønner jeg godt at mange bartendere sier nei, i stedet for å lage en dårlig variant. I eksempelet med Whisky sour, så er det rimelig essensielt å ha eggehvite og Angostura bitters, har du ikke det, så blir det jo en kjip drink. Endret 3. april 2022 av K.B. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #34 Skrevet 3. april 2022 skreppamedleppa skrev (24 minutter siden): Njæsj, ikke så mange som bestillte den i mine dager men slettes ikke bare gamle kjerringer, good choice🤗 Det er selvsagt langt bedre å si at du ønsker en syrlig eller en søt drink fremfor at en bartender skal vite hvilken drink du ønsker basert på hvilket kjønn du er, som jo er en ganske tullete oppgave. Og en "søt drink" eller en "frisk drink" kan snevre det ned selvsagt. Men det jeg synes er en frisk drink falt ikke alltid i smak hos gjesten , dess mer spesifikt dess mer sannsynlig er det for at gjesten faktisk blir fornøyd. En god bartender ville stilt relevante spørsmål for å snevre det inn ytterligere. Hadde du spurt hva kunden mente med «jentedrink» for eksempel, så hadde det vært større sjanse for at kunden ville blitt fornøyd. Hadde vært mye kulere det, enn at bartenderen ble fornøyd med seg selv for å ha vært så kul å servere whisky med Pepsi som «jentedrink» når han/hun (åpenbart) ante at dette ikke ville bli en suksess for kunden. Jeg hadde aldri bestilt «jentedrink» da jeg synes det høres tåpelig ut, men om jeg hadde vært bartender tror jeg at jeg ville vært mer opptatt av fornøyde kunder enn å markere at jeg syntes bestillingen deres var teit. Anonymkode: 8fa5c...186 6
K.B. Skrevet 3. april 2022 #35 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): En god bartender ville stilt relevante spørsmål for å snevre det inn ytterligere. Hadde du spurt hva kunden mente med «jentedrink» for eksempel, så hadde det vært større sjanse for at kunden ville blitt fornøyd. Hadde vært mye kulere det, enn at bartenderen ble fornøyd med seg selv for å ha vært så kul å servere whisky med Pepsi som «jentedrink» når han/hun (åpenbart) ante at dette ikke ville bli en suksess for kunden. Jeg hadde aldri bestilt «jentedrink» da jeg synes det høres tåpelig ut, men om jeg hadde vært bartender tror jeg at jeg ville vært mer opptatt av fornøyde kunder enn å markere at jeg syntes bestillingen deres var teit. Anonymkode: 8fa5c...186 Du vet jo ikke så mye om omstendighetene. kanskje det var smekkfullt den dagen, kanskje det var kunder som ikke passet inn i klientellet? Det kan være ting som ligger bak, ikke bare at bartenderen er inkompetent eller gir dårlig service... Jeg har selv stått bak disken og fått en bestilling fra salgssjefen fra Red Bull om en Mojito toppet med Red Bull, noe jeg høflig avviste med å si at vi er ikke et etablissement som selger drinker blandet med energi drikk. Dette handler ikke om at jeg ga dårlig service, men at vi hadde en filosofi bak konseptet og vi ønsket ikke å være et Red Bull og whatever brus du liker sted. Privat er jeg storbruker av energidrikk, men alt til sin tid. 1
Luckiness Skrevet 3. april 2022 #36 Skrevet 3. april 2022 Jeg har ikke opplevd det, men ikke bestilt det ofte da. Og ikke på de mest fancy utestedene eller restaurantene. Men har de det på menyen så kan jo ingen klage… Uansett så er det vel oftere prosecco enn champagne som brukes i mimosa.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #37 Skrevet 3. april 2022 K.B. skrev (21 minutter siden): Du vet jo ikke så mye om omstendighetene. kanskje det var smekkfullt den dagen, kanskje det var kunder som ikke passet inn i klientellet? Det kan være ting som ligger bak, ikke bare at bartenderen er inkompetent eller gir dårlig service... forklaringen endrer ikke situasjonen. skal legen på sykehuset bare "nei, du har astma!! disse klagene på diffuse smerter i leggen klarer ikke jeg å tyde med så mange andre pasienter på venterommet!!" 🙄 Anonymkode: 4869f...164 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #38 Skrevet 3. april 2022 Før jeg bestiller mimosa, så spør jeg alltid om de selger champagne på glass først og om flasken allerede er åpnet. Har de ikke åpen flaske, da bestiller jeg mimosa. Jeg forklarer at mimosa blandes med champagne. Bartenderne vil jo selvfølgelig vise at dette kan de jo, så da blir det et halvt glass champagne fra nyåpnet flaske med appelsinjuice til meg. Liker mimosa veldig godt. Ikke det at jeg ville merker om den ble blandet med cava/ prosecco, som er det jeg bruker hjemme… Anonymkode: e747f...798
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #39 Skrevet 3. april 2022 Aldri opplevd. Og vi bruker selvfølgelig ikke champagne, men den billigste proseccoen eller cavaen man har. Ingen vits i å kaste bort dyr vare på å lage mimosa - når man blander det med appelsinjuice smaker det det samme. Anonymkode: 9edbf...f43 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #40 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aldri opplevd. Og vi bruker selvfølgelig ikke champagne, men den billigste proseccoen eller cavaen man har. Ingen vits i å kaste bort dyr vare på å lage mimosa - når man blander det med appelsinjuice smaker det det samme. Anonymkode: 9edbf...f43 I mimosa er det forresten hundre ganger viktigere å ha ferskpresset appelsinjuice enn det er å ha champagne. Det er det ikke alle barer som har for øvrig. Anonymkode: 9edbf...f43 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå