Gå til innhold

Hvorfor snør det i april?

Bacteria

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette? 

Du har i hvert fall ikke peiling på hva du prater om. 

Anonymkode: 2d7b6...17a

Så vi har ikke klimaendringer? Hele vitenskapen tar feil og brødhuene har rett da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordi det er kaldt og det er vanlig at det kommer litt snø i april.

Anonymkode: 248d4...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bacteria skrev (På 3.4.2022 den 13.31):

Jo, ikke uvanlig, men de siste tre årene har det vært påfallende. Akkurat som våren er borte, og vi går rett fra vinter til sommer?!

I Oslo ja, men i resten av landet har vi skikkelig vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ABM skrev (16 minutter siden):

Det snør oftere i april fordi klimaendringene allerede er her...Modellene FN's klimapanel bruker er uten feedback fra en vanvittig økning av klimagassutslipp fra skogbranner og all metanen som siprer ut av tinende arktisk tundra....

Så når FN's siste rapport fra i går gir oss 3 år på å unngå katastrofen tror jeg nok det er mer håp enn realisme i den rapporten...

Slutt å mas om disse klimaendringene hele tiden. Det snør fordi det er normalt at det snør i april og det er ikke kun de siste årene vi har hatt dette. Det har vært i gjerne titalls år, hundretalls år og lengre.

Pust med magen. Dette er ikke klimaendringer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ABM skrev (6 minutter siden):

Så vi har ikke klimaendringer? Hele vitenskapen tar feil og brødhuene har rett da?

Klimaendringer har ingenting med global oppvarming å gjøre. 

Anonymkode: 2d7b6...17a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ABM skrev (5 minutter siden):

Vi har klimaendringer, og det haster veldig med å snu disse.
Men dette har lite å gjøre med at det er vanlig at det snør i april.
Det har vært vanlig i hele min levetid, i hele mine foreldres levetid, og sikkert også i mine besteforeldres og oldeforeldres levetid.

Anonymkode: 0a941...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Slutt å mas om disse klimaendringene hele tiden. Det snør fordi det er normalt at det snør i april og det er ikke kun de siste årene vi har hatt dette. Det har vært i gjerne titalls år, hundretalls år og lengre.

Pust med magen. Dette er ikke klimaendringer.

Selvsagt er klimaendringer grunnen til at det snør oftere i april enn før...Les rapporten FN's klimapanel la fram i går og følg litt med på nyhetene på tv..

Været har endret seg over hele kloden spesiellt de siste 5 årene... Og som et lite tilleggstips FN's klimapanel ikke skriver....vi har passert tippepunktet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I Oslo ja, men i resten av landet har vi skikkelig vår.

Bor ikke i Oslo. Holder til 60 mil lenger nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (5 timer siden):

Selvsagt er klimaendringer grunnen til at det snør oftere i april enn før...Les rapporten FN's klimapanel la fram i går og følg litt med på nyhetene på tv..

Været har endret seg over hele kloden spesiellt de siste 5 årene... Og som et lite tilleggstips FN's klimapanel ikke skriver....vi har passert tippepunktet !

Det er dette jeg er redd for jeg også. De siste tre årene har det vært påfallende. Joda, har opplevd snø både i april og mai, men de tre siste årene har det faktisk kommet MYE snø på et uvanlig tidspunkt. 
Husker når jeg var barn på 70/80-tall. Vi gikk på skolen iført ull og boblejakke. Utover dagen varmet sola, og vi gikk hjem med klærne i sekken. Det sildret og rant i bekkene, og vi kunne observere at sneflekkene (det var snø på vinteren da) minket dag for dag. Hestehov, klinkis med venner på grusveiene…lukten av vår.

Mulig det bare er jeg som er i ferd med å bli gammel og nostalgisk, men jeg savner våren. Kjipt å gå rett fra snøvinter til sommer, slik det har vært i tre år nå…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Norge her kan de snø i April. Er sjeldent det snør i April her jeg bor. Kan bare huske to ganger det har skjedd.

I år og for 3-4 år siden.

Har sikkert skjedd andre ganger også, men det er de to gangene jeg husker.

Snø i April irriterer meg, snø. Snø i November, Desember, Januar, Februar og begynnelsen av Mars gjør meg ikke noe. Men når snøen smelter i Mars vil jeg helst ikke se den igjen før i slutten av November.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...