Bacteria Skrevet 3. april 2022 #1 Del Skrevet 3. april 2022 …. De siste tre årene. Her er det som regel grønn vinter, har vært det siden nittitallet. Kyststrøk midt i landet. Men i de siste tre årene har det kommet tildels mye snø og vært kuldeperioder langt ut i mars, april og endog mai. Mens resten av vinteren har vært nesten snøløs. Noen som har forklaringer å dele? Venter vel ikke å finne så mange meteorologer her men.. For to uker siden gikk vi i sommerklær her, var 17 grader. Nå; 2 grader og masse snø. 😑 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Del Skrevet 3. april 2022 Hørt om global oppvarming? Det ødelegger jordas naturlige syklus Anonymkode: ed70e...db7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. april 2022 #3 Del Skrevet 3. april 2022 Det er ikke uvanlig at det snør i april. April kan være lunefull og er en av månedene i løpet av et år med mest variert vær. Det kan føles varmt og vårlig fordi solen varmer opp bakken, men på denne tiden av året er fortsatt atmosfæren kald. Den er i overgangen mellom vinter og vår. https://www.yr.no/artikkel/derfor-kan-det-sno-i-varmegrader-1.12920603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Natterangler Skrevet 3. april 2022 #4 Del Skrevet 3. april 2022 Fordi dette er Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 3. april 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 3. april 2022 Athena79 skrev (7 minutter siden): Det er ikke uvanlig at det snør i april. April kan være lunefull og er en av månedene i løpet av et år med mest variert vær. Det kan føles varmt og vårlig fordi solen varmer opp bakken, men på denne tiden av året er fortsatt atmosfæren kald. Den er i overgangen mellom vinter og vår. https://www.yr.no/artikkel/derfor-kan-det-sno-i-varmegrader-1.12920603 Jo, ikke uvanlig, men de siste tre årene har det vært påfallende. Akkurat som våren er borte, og vi går rett fra vinter til sommer?! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Del Skrevet 3. april 2022 Fordi du bor i Norge. Anonymkode: f1aff...27d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Del Skrevet 3. april 2022 Bacteria skrev (13 minutter siden): …. De siste tre årene. Her er det som regel grønn vinter, har vært det siden nittitallet. Kyststrøk midt i landet. Men i de siste tre årene har det kommet tildels mye snø og vært kuldeperioder langt ut i mars, april og endog mai. Mens resten av vinteren har vært nesten snøløs. Noen som har forklaringer å dele? Venter vel ikke å finne så mange meteorologer her men.. For to uker siden gikk vi i sommerklær her, var 17 grader. Nå; 2 grader og masse snø. 😑 Det snør fordi det snør. Anonymkode: 8df13...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Del Skrevet 3. april 2022 Jeg har opplevd snø i mai også, jeg. Flere ganger😝 Anonymkode: 8b90d...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Del Skrevet 3. april 2022 Klimaperioder. Her jeg bor har vi typisk snø fra begynnelsen av januar til midten av april. Men husker det ene året det kom snø i midten av september som ble liggende til langt uti mai. Fy fader det var en lang vinter. I år har vi også hatt en lang vinter. Snø fra midten av oktober til nå, og ingen vår i sikte. Vi har slått nedbørsrekorder og vindrekorder iløpet av vinteren også. Og for noen år siden hadde vi en mild vinter helt til slutten av mars der Vår Herre bestemte at vi skulle få 1,5 meter med snø over 3 dager, som ble liggende til første uken av mai. Bunnmoral: Man vet aldri hva man får. Ser mange klager på klimaet angående dette, men på 50-tallet var det enda mer ustabilt. Vi kunne ha 3 meter med snøskavler langs veiene ene året, men ingenting året etter. Anonymkode: 6fa5f...313 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 3. april 2022 #10 Del Skrevet 3. april 2022 Fordi vi bor i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #11 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi du bor i Norge. her snør det også, og jeg bor utenfor Nordens grenser. Men april har da alltid vært lunefull. Ikke noe nytt Anonymkode: 02cf4...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #12 Del Skrevet 4. april 2022 Ikke helt uvanlig at det snør i april. Der jeg bor skjer det ikke hvert år, men det er på ingen måte noe som er uvanlig. For en del år siden snødde det i mai...Ja, vi bor i Norge der våren er i mai, og så tre måneder sommer. Anonymkode: 2f13d...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guppy88 Skrevet 4. april 2022 #13 Del Skrevet 4. april 2022 Fordi det er kaldt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 4. april 2022 #14 Del Skrevet 4. april 2022 Kan aldri huske en april uten snø så dette er normalt, kan også huske 4 år det har snødd i mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 4. april 2022 #15 Del Skrevet 4. april 2022 Det er helt vanlig at det snør i april, husker fra jeg var barn at vi gikk i tog 17-mai mens det snødde. Jeg syns det er hakket verre at vi ikke har snø i desember, men for alt jeg vet er dette også helt vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #16 Del Skrevet 4. april 2022 Jeg velger meg april I den det gamle faller, i den det ny får feste; det volder litt rabalder,- dog fred er ei det beste, men at man noe vil. Jeg velger meg april, fordi den stormer, feier, fordi den smiler, smelter, fordi den evner eier, fordi den krefter velter, i den blir sommeren til (Bjørnstjerne Bjørnson) April er en brytningstid, og kan føre med seg skifte mellom årstidene. Det ene minuttet har vi vår, i det neste har vi vinter. Helt normalt 😊 Anonymkode: 0a941...fdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 5. april 2022 #17 Del Skrevet 5. april 2022 Det snør oftere i april fordi klimaendringene allerede er her...Modellene FN's klimapanel bruker er uten feedback fra en vanvittig økning av klimagassutslipp fra skogbranner og all metanen som siprer ut av tinende arktisk tundra.... Så når FN's siste rapport fra i går gir oss 3 år på å unngå katastrofen tror jeg nok det er mer håp enn realisme i den rapporten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullestolbruker Skrevet 5. april 2022 #18 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 13.20): Hørt om global oppvarming? Det ødelegger jordas naturlige syklus Anonymkode: ed70e...db7 Det heter nå klimaforandringer, ikke global oppvarming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullestolbruker Skrevet 5. april 2022 #19 Del Skrevet 5. april 2022 Bacteria skrev (På 3.4.2022 den 13.19): …. De siste tre årene. Her er det som regel grønn vinter, har vært det siden nittitallet. Kyststrøk midt i landet. Men i de siste tre årene har det kommet tildels mye snø og vært kuldeperioder langt ut i mars, april og endog mai. Mens resten av vinteren har vært nesten snøløs. Noen som har forklaringer å dele? Venter vel ikke å finne så mange meteorologer her men.. For to uker siden gikk vi i sommerklær her, var 17 grader. Nå; 2 grader og masse snø. 😑 Da jeg var liten, så husker jeg at det snødde på en 17 mai. Vær er skiftende og også hvor dt kommer fra. Er det kalde vinder fra Sibir, så fører det til kulde her. Fønvind som nok var da det var 17 grader kan kommer fra Afrika. Selv sand har kommet difra med vinden før. April er også en skiftende måned slik som mars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #20 Del Skrevet 5. april 2022 Natterangler skrev (På 3.4.2022 den 13.22): Fordi dette er Norge. Dette? AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 13.20): Hørt om global oppvarming? Det ødelegger jordas naturlige syklus Anonymkode: ed70e...db7 Du har i hvert fall ikke peiling på hva du prater om. Anonymkode: 2d7b6...17a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå