Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller skulle du ønske du hadde valgt noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker jobben min, men skulle ønske jeg fikk mer betalt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker jobben. Hadde jeg ikke likt den, hadde jeg slutta. Tanker gjennom valg før jeg tar dem, så det er ikke så mye smeller å gå på. Livet er ikke vanskeligere enn du gjør det til 

Anonymkode: 8fd27...5c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker jobben min ja. Deler av den kan være kjedelige, men det er jo ikke den kjedelige delen som dominerer arbeidshverdagen.

AnonymBruker
Skrevet

Elsker jobben og arbeidsplassen min! Er en designer, og design er jo noe som jeg har brent for hele livet. Så føler meg heldig i at jeg kan tjene bra på noe som jeg er interessert i.

Anonymkode: e3eb4...04a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den er ok, bryter meg mer ned enn bygger meg opp. Har ikke mye tiltro til meg selv, har slitet veldig med anskaffelse av jobb tidligere som sitter igjen i selvtiliten. Så snes det er utrolig vanskelig å bryte med jobben for å finne et potensielt bedre sted.

Anonymkode: 5fc75...793

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Elsker jobben min. Men har dårlig lønn..

Anonymkode: 4c506...18f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker jobben min. Men hater rammene rundt den. Har ikke sjans i havet til å oppfylle det mandatet jeg er satt til å utføre med den bemanningen vi har og det ser ikke ut til å bli noe bedre ned det første.  Har derfor, etter 25 år i bransjen, begynt å se meg om etter noe annet. 

Barnehagelærer 

Anonymkode: 6f203...3fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Liker jobben i utgangspunktet, men arbeidslivet har gjort at jeg ikke trives. Er umenneskelig press og dårlig lønn. Sykemeldt nå. Skal prøve å holde ut til boligen er nedbetalt.. Når man er ny utdannet så er man optimist og gir alt, men når man innser hvor kynisk ledelsen/arbeidslivet er så forsvinner desverre gnisten… 

Anonymkode: a1e27...7a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, valgte jobb utifra interesse. Og vil si at jobben også er min hobby. 

Anonymkode: 5ce7a...17a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Elsker jobben. Hadde jeg ikke likt den, hadde jeg slutta. Tanker gjennom valg før jeg tar dem, så det er ikke så mye smeller å gå på. Livet er ikke vanskeligere enn du gjør det til 

🙄🤮

Ja jeg liker jobben, men vil ikke gjøre det jeg gjør resten av livet. 

Anonymkode: 098e1...098

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🙄🤮

Ja jeg liker jobben, men vil ikke gjøre det jeg gjør resten av livet. 

Anonymkode: 098e1...098

Da har du vært korttenkt og valgt feil jobb. Ikke rart du spyr 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda, jeg liker den veldig godt, men begynner å føle meg utbrent. Er sykepleier. Men jeg angrer på at jeg ikke tok master før jeg fikk barn. Fikk to barn da jeg var 28 og 30, og et par år etter siste barnet ble jeg skilt. Så økonomien min har dessverre ikke tillatt master eller videreutdanning. Og nå er jeg 37 og ikke sikker på karriereveien min videre.. 

Anonymkode: 19646...7e2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde ut resten av mitt yrkesliv. Det å sette seg på skolebenken igjen er ikke aktuelt, så jeg må leve med det og ha det så godt. Jeg visste ikke da jeg valgte retning, at det skulle føles sånn her med tiden.

Anonymkode: fc808...513

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er lei og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde ut resten av mitt yrkesliv. Det å sette seg på skolebenken igjen er ikke aktuelt, så jeg må leve med det og ha det så godt. Jeg visste ikke da jeg valgte retning, at det skulle føles sånn her med tiden.

Anonymkode: fc808...513

Kan jeg spørre hvilken bransje du er i? Ikke helsevesenet tilfeldigvis?

Skrevet

Ja. Men man ønsker jo gjerne mindre fysisk slit.

AnonymBruker
Skrevet

Får det ikke bedre enn jeg har det nå. Har ingen utdannelse, men tjener over 500 000,- i året, men har stadig lyst til å si opp, bla fordi utstyr ikke virker. Er drittlei av og til. Men har vært der i 13 år, så noe positivt er det jo. 

Anonymkode: 507b6...295

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får det ikke bedre enn jeg har det nå. Har ingen utdannelse, men tjener over 500 000,- i året, men har stadig lyst til å si opp, bla fordi utstyr ikke virker. Er drittlei av og til. Men har vært der i 13 år, så noe positivt er det jo. 

Anonymkode: 507b6...295

Hvilken bransje? (Om du vil svare). 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jobber fordi jeg må. Bytter jeg yrke går jeg ned i lønn da det er dette jeg har utdannet meg til.. Hadde jeg levd livet på nytt, hadde jeg valgt et annet yrke. 

Anonymkode: 76614...ecc

Gjest Suzanne
Skrevet
Nysgjerrig_bris skrev (20 minutter siden):

eller skulle du ønske du hadde valgt noe annet?

Jeg gikk fra en godt betalt stilling i det offentlige, til en dårlig betalt skift- stilling i det private. 

Grunnen til at jeg valgte bort det trygge med det utrygge, var den meningsløse papirflyttinga, ineffektiviteten og mangelen på menneskelig kontakt. Dessuten takler jeg ikke å stillesittende kontorjobber.

Jeg digger den nye jobben, men den er både fysisk og psykisk krevende. Måtte lære masse nytt på kort tid, og arbeidsvilkårene er elendige.

Jeg har angret mange ganger på dette valget, men gjort er gjort, og jeg gråter mindre enn før pga jobben. Jeg har også blitt mindre hissig, og klager nesten aldri lenger.

God søndag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...