Gå til innhold

Hva er bra komplement å gi på 1. date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittel viser, hva synes dere damer: er bra komplement å gi på 1. date?

Jeg tenker det må være lov å gi et komplement om man føler for det. Som kombinerer det som går på utseende men samtidig personlighet :)  

Anonymkode: fc787...cb8

AnonymBruker
Skrevet

Så fin jakke du har. 

Anonymkode: 84d27...887

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst liker vi når vi får komplementer som er genuine og at vedkommende faktisk mener det han sier. Men det er lett å "avsløre" om det blir sagt bare for å si det, eller om det blir sagt rent genuint. 

Jeg personlig elsker å få komplementer som går på personlighet og hvordan jeg er som person. Å få komplementer for utseende er selvfølgelig fint det også, men siden jeg er en veldig "personlighets"-menneske så foretrekker jeg at vedkommende legger mer merke til min personlighet og hvilke verdier jeg har, da jeg selv legger vekt på det hos vedkommende jeg er på date med. 

Jeg husker fortsatt den dag i dag hvor jeg fikk komplementer fra en fyr på hvor smart jeg var, og hvor mye han likte hvilke verdier jeg hadde og hva jeg søker i fremtiden. Jeg har også noen venninner som elsker å få komplementer for utseende, så vi alle er forskjellig på den fronten. 

Du må egentlig bare se det an, si hva du virkelig føler. Synes du hun er attraktiv og pen, så sier du det. Synes du hun har en god fremtoning, har gode verdier, er snill og god, har en god personlighet, så sier du det også. ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg visst at han jeg skal ut med driver og spør andre hva som er bra et bra standardkompliment å fortelle meg på daten, hadde jeg avlyst...

Anonymkode: 503f5...433

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt et utseendekompliment så tidlig, men det er meg. Da ville jeg heller hatt et kompliment for et kult plagg, eller bare høre han le av vitsene mine. Det er kompliment nok for meg. Handler om kontekst - du skal ha god timing for å gi et kompliment, synes jeg. Ikke bare sånn: Du har veldig fine øyne!! ut av det blå.

Anonymkode: 73b1d...91a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker det må være lov å gi et komplement om man føler for det. Som kombinerer det som går på utseende men samtidig personlighet :)  

Du mener sikkert en kompliment ( uttales komplimang), ikke et komplement (som uttales som det skrives og er noe helt annet)

Anonymkode: 8d2b0...9b7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (4 minutter siden):

Først og fremst liker vi når vi får komplementer som er genuine og at vedkommende faktisk mener det han sier. Men det er lett å "avsløre" om det blir sagt bare for å si det, eller om det blir sagt rent genuint. 

Jeg personlig elsker å få komplementer som går på personlighet og hvordan jeg er som person. Å få komplementer for utseende er selvfølgelig fint det også, men siden jeg er en veldig "personlighets"-menneske så foretrekker jeg at vedkommende legger mer merke til min personlighet og hvilke verdier jeg har, da jeg selv legger vekt på det hos vedkommende jeg er på date med. 

Jeg husker fortsatt den dag i dag hvor jeg fikk komplementer fra en fyr på hvor smart jeg var, og hvor mye han likte hvilke verdier jeg hadde og hva jeg søker i fremtiden. Jeg har også noen venninner som elsker å få komplementer for utseende, så vi alle er forskjellig på den fronten. 

Du må egentlig bare se det an, si hva du virkelig føler. Synes du hun er attraktiv og pen, så sier du det. Synes du hun har en god fremtoning, har gode verdier, er snill og god, har en god personlighet, så sier du det også. ☺️

Komplement er noe annet. Du mener nok kompliment.

AnonymBruker
Skrevet

Men hallo, må dere flisespikke? Hva er vitsen - dere skjønner jo hva vedkommende mener.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Komplement er noe annet. Du mener nok kompliment.

Jepp, skrev feil.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke hatt et utseendekompliment så tidlig, men det er meg. Da ville jeg heller hatt et kompliment for et kult plagg, eller bare høre han le av vitsene mine. Det er kompliment nok for meg. Handler om kontekst - du skal ha god timing for å gi et kompliment, synes jeg. Ikke bare sånn: Du har veldig fine øyne!! ut av det blå.

Enig. Jeg er litt sjenert, og synes det kan være litt ukomfortablet med personlige komplimenter så tidlig. Men som andre nevner, ting som f.eks. kul jakke, eller at du sier fint om jobben min eller en hobby jeg har. 

Anonymkode: 7dcc6...7ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Det at du allerede nå ønsker å planlegge hvilke komplimenter du kan gi som går på utseende og personlighet samtidig, viser for meg at du ikke har fokus på å gi genuine komplimenter basert på personen foran deg. Virker som du spiller et spill - veldig turnoff for min del. Og vi merker det mye lettere enn folk tror! 

Anonymkode: 6c062...284

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det at du allerede nå ønsker å planlegge hvilke komplimenter du kan gi som går på utseende og personlighet samtidig, viser for meg at du ikke har fokus på å gi genuine komplimenter basert på personen foran deg. Virker som du spiller et spill - veldig turnoff for min del. Og vi merker det mye lettere enn folk tror! 

Nja. Det må være lov å forberede et kompliment og måten det skal sies på. Et kompliment kan være genuint men om det legges frem feil, så har ikke det står verdi :) 

Skrevet

Du puster jevnt, uanstrengt og uten ulyder.

Kroppen din ser symmetrisk ut og lite påvirket av tyngdekraften. Enda.

Huden din ser ut til å dekke kroppen din perfekt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med: Du er kjekt selskap.... 

Anonymkode: fcbe1...f76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig godt å snakke med deg.

Anonymkode: f3729...e9e

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt og må tilpasses den du dater. Du kan ikke bruke en oppskrift med fake ord 

Anonymkode: 31dce...2f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nja. Det må være lov å forberede et kompliment og måten det skal sies på. Et kompliment kan være genuint men om det legges frem feil, så har ikke det står verdi :) 

Det er jo lov, men det er jo veldig tullete.
Hvorfor mener du at du skal finne på et eller annet kompliment som går på utseendet før du i det hele tatt har sett personen du skal på date med?

Anonymkode: 8339d...aa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men hallo, må dere flisespikke? Hva er vitsen - dere skjønner jo hva vedkommende mener.

Det må være lov å korrigere folk når de bruker feil ord. Hvordan skal de ellers lære?
Det er ikke slik at det er det samme hvilket ord man bruker for en bestemt ting. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det må være lov å korrigere folk når de bruker feil ord. Hvordan skal de ellers lære?
Det er ikke slik at det er det samme hvilket ord man bruker for en bestemt ting. 

Ta deg en tur ut, det vil gjøre deg bedre enn forsøk på å være bedreviter i flere tråder! 

Anonymkode: 93a92...d8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvordan fungerer det dersom det gjelder for første date, altså før du engang har truffet mennesket? Da aner du jo ingenting om komplimentet faktisk stemmer eller ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...