Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi skal tro folk som kjemper mot søndagsåpne butikker, så vil sånne butikker koste mye mer å holde åpent = mindre profitt til noen av de rikeste familiene i Norge.

Men folk innbiller seg kanskje at de veit mye mer om å drive butikk, enn de som faktisk står bak for eksempel NorgesGruppen eller Rema 1000. :opplyser: 

Anonymkode: 89330...9c1

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 3b739...f37

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På søndag skal man ikke handle mat, men være i kirka å be. 

Anonymkode: af1ff...72d

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke vil jobbe på søndager. Vanlige folk vil ha fri, men de vil ikke feks ta en utdanning og dermed få en vanlig 8-16-jobb. Jeg tror det hadde vært bra med søndagsåpent på matbutikker blant annet. Hadde også vært motivasjon for å komme seg opp og frem utdanningsmessig. 

Anonymkode: 74ffe...53a

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fleste matbutikker er åpent fra 7 til 23 mandag til lørdag. La folk ha fri, syns restauranter og kafeer burde senge på søndager også. 

Anonymkode: 33133...942

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Ts? Har du jobbet i butikk? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fordi vi trenger ikke flere som jobber søndager enn det er i dag pga de som jobber der og pga søndagsfred . At butikker er åpne søndager vil dra med seg et lass med andre arbeidstagere som får ubekvem arbeidstid. De som kjører mat til butikkene, barnehager osv. Det er jeg ikke interessert i . Folk vil være sammen med ungene når de har fri i helgene og ikke tvinges til å jobbe. 

Anonymkode: 124c7...17e

Dette. Og søndagsåpne butikker vil ikke føre til behov for mer mat, det vil bare øke kostnadene til butikkene. Gjett hvem de kommer til å sende dem videre til?

Anonymkode: 586a4...da5

• Liker 24
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det hadde vært positivt med søndagsåpne butikker. Selvfølgelig må barnehager og sfo også ha søndagsåpent da. Og kollektivtilbudet må tilpasses!

Anonymkode: 96095...d81

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi vi trenger ikke flere som jobber søndager enn det er i dag pga de som jobber der og pga søndagsfred . At butikker er åpne søndager vil dra med seg et lass med andre arbeidstagere som får ubekvem arbeidstid. De som kjører mat til butikkene, barnehager osv. Det er jeg ikke interessert i . Folk vil være sammen med ungene når de har fri i helgene og ikke tvinges til å jobbe. 

Jeg var ung og jobber i butikk ELSKET jeg helgevakter og søndagstillegg . Null problem. Mer penger for hver time jeg var der. Du antar at mange ikke ønsker å tjene ekstra penger. Det er mange som jobber ved siden av skole eller ungdommer, de liker å tjene penger. 

nå er jeg 32 år , 2 barns mor, og jobber turnus i helsevesen. Noen helger og søndager. Det er forsatt ikke noe problem. Da får jeg ekstra fri i ukedagene jeg kan finne på noe med barna

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet. Det er jo mange som har lyst til å jobbe søndager pga tillegg og at de f.eks er studenter. 

Anonymkode: ced14...a22

• Liker 27
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Barnehager burde faktisk vært åpen helg. Det er mange som jobber helg. Feks i helsevesenet. Alltid de som må ta støyten for at dere med 8-16 jobb skal få en lettere hverdag.

Anonymkode: b27ca...bbb

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en kommune som har søndagsåpne butikker fra 9-21, det har vært sånn i årevis. Det er omtrent like mye folk der på søndagene som ellers i uka. Jeg er iallefall glad for søndagsåpne butikker og skjønner ikke helt motstanden mot det. 

Anonymkode: b4d4d...c01

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Cyndaquil skrev (7 minutter siden):

Jeg var ung og jobber i butikk ELSKET jeg helgevakter og søndagstillegg . Null problem. Mer penger for hver time jeg var der. Du antar at mange ikke ønsker å tjene ekstra penger. Det er mange som jobber ved siden av skole eller ungdommer, de liker å tjene penger. 

nå er jeg 32 år , 2 barns mor, og jobber turnus i helsevesen. Noen helger og søndager. Det er forsatt ikke noe problem. Da får jeg ekstra fri i ukedagene jeg kan finne på noe med barna

Til de begynner på skolen ja..

Forøvrig synes jeg det er ok med søndagsåpne butikker, mange ungdommer som hadde vært interessert. Burde vært mulig å reservere seg for de som ikke hadde vært interessert.

Anonymkode: e79d2...04e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er ikke religiøs , i bestefall agnostiker. 

Var veldig for søndagsåpent før . Nå ser jeg verdien av at alle har en dag i uka hvor de har fri samtidig . Lettere å koordinere fritid og aktiviteter med venner og familie da . 

Endret av FruR
  • Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Sverige har hatt søndagsåpne matbutikker i mange, mange år allerede. Ikke noe problem der. Jeg bodde i Sverige under første halvdel av 90-tallet, og da pleide jeg og samboeren å dra og handle for uka på søndagene. Det var riktignok noe begrenset antall timer åpent på søndager, ikke så lenge som på hverdager, men en helt normal handledag for mange.

Det har funket fint der, så hvorfor skulle det plutselig være død og pine her, i landet ved siden av? 

Endret av Million
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Søndager er den beste dagen å ukeshandle på!! 

hilsen en som ikke bor i Norge

Anonymkode: f4cac...02e

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis vi skal tro folk som kjemper mot søndagsåpne butikker, så vil sånne butikker koste mye mer å holde åpent = mindre profitt til noen av de rikeste familiene i Norge.

Men folk innbiller seg kanskje at de veit mye mer om å drive butikk, enn de som faktisk står bak for eksempel NorgesGruppen eller Rema 1000. :opplyser: 

Anonymkode: 89330...9c1

Er ikke handelsstanden/NHO litt mot det også?

Det blir jo bare et kappløp mot bunnen, akkurat som med de lange åpningstidene. Når Kiwi har åpent til 23, så må også Rema det, selv om det koster mer enn det smaker. Men alt handler om å ta andeler fra konkurrenter.

Det er jo fullt mulig å ha søndagsåpent nå også, ser ikke at Rema og Coop hiver seg på det i noen særlig grad. Man må jo øke prisene da, og de kjører på lavpris. 

Anonymkode: 04e22...c57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
tussi680 skrev (18 minutter siden):

Ts? Har du jobbet i butikk? 

Dere butikkansatte vil tjene flesk på søndager.

Anonymkode: 5acee...93c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere butikkansatte vil tjene flesk på søndager.

Anonymkode: 5acee...93c

Hahaha, du vet mye om meg? hahahaha

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...