AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Hei! Jeg lurer litt på en ting. Når en person i et forhold alltid (nærmest hver eneste dag) blir veldig sint for nærmest ingenting - eller kanskje vedkommende til og med har rett noen ganger, men h*n blir forbanna i diskusjonen uansett om h*n har rett eller galt og nekter å høre den andre sin mening eller synspunkt uansett. Vedkommende gir fullstendig blanke faen i din mening og ber deg holde kjeft og gå. Hva tenker dere om dette? H*n mener at jeg må heve meg over det og at hvis det er viktigere for meg å ha rett, så har jeg feil fokus. WTF? H*n blir sint for ALT. Hver minste bidige ting skal reageres med sinne på. Eller ikke alltid sinne: det kan hende h*n påpeker noe, også argumenterer jeg logikken over for eksempel hvorfor håndkleet ikke kan henge klissvått over alle de andre førti håndkleene på hengeren - men heller tørke over dusjen imens, men jeg får bare huden full av kjeft og helvette hver eneste gang. Lagt en ting feil i kjøleskapet, ikke rydda bra nok, rydda «feil», satt en ting feil på plass på benken, ikke huska at _h*n_ hadde en avtale den dagen, blir sint når jeg lager mat h*n ikke vil ha akkurat den dagen, men kommer aldri med middagsforslag. (Ja jeg spørr, men gjett hva? H*n blir sint når jeg spørr om det også😂) H*n kan også lage en avtale med meg en dag, glemme den og bli forbanna på meg! WTF H* var ikke sånn når vi møttes såklart. Klassisk tilfelle av «lovebombing etc også viser de sitt sanne jeg etter så og så lang tid» kanskje? men herregud hvilke mennesker er sånn frivillig? Dette er jo helt sykt! Noe må være galt i hodet til folk som er negative om alt hele tiden sånn helt plutselig i perioder. For det er jo ikke sånn hele tiden! H*n og jeg har det fint i en uke eller to, eller kanskje til og med tre før det plutselig klikker fullstendig for h*n. jeg vet at h*n har mye å tenke på og har gått igjennom mye i sitt liv og kanskje trenger litt hjelp, men det har jeg også, men jeg går ikke rundt å klikker på de jeg er glad i for hver minste bittelille ting for det? Hva hadde dere gjort i den situasjonen? Det er fullstendig umulig å nå igjennom og vedkommende vil bare ha avstand når dette har skjedd og later som ingenting når det har gått noen timer. Vedkommende vedkjenner at h*n har sinneproblemer, men gjør ingenting med det. Bor sammen, begge nærmer seg 30 og vi har ikke barn. Anonymkode: 197aa...d8e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Glemte å legge til at jeg ikke har råd til å flytte ut akkurat på nåværende tidspunkt. Trenger tips til å overleve noen mnd’er til med det der også.. ts Anonymkode: 197aa...d8e
anonymbruker2312 Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Altså, personlig hadde jeg aldri orket en slik atmosfære å leve med, da det påvirker oss mye mer enn hva vi tror det gjør. Det går ut over humøret, energi, motivasjon og mer, som man merker som tiden går. En som ikke har selvinnsikt og ikke vil diskutere på en ordentlig og voksen måte er svært vanskelig å forhandle med, og i slike situasjoner bør man som oftest pakke sakene sine å dra. Hva med når det er barn involvert? Vil du at barnet ditt skal vokse opp i et slikt miljø? Du kan prøve å sette deg ned å ha en ordentlig prat med vedkommende, en seriøs prat. Funker ikke dette, anbefaler jeg deg til å gå. Du sier også at du ikke har råd til å flytte ut, men det finnes kanskje andre alternativer? Hva med familie? Venner? Noe du kan leie til billig pris imens? Kollektiv? 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Det der hadde jeg ikke gidda. Og som barn hadde min mor flere slike kjærester, det er ikke greit å vokse opp i. Hadde stilt et ultimatum; umiddelbar endring, eller så går du. Be venner, familie, kolleger om hjelp, finn et billig studentkollektiv, hva som helst. Ta kontakt med kommunen om mulighet for kommunal bolig. Heck jeg hadde tatt et krisesenter over det der. Anonymkode: c17f4...228 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): og vi har ikke barn. Da er det jo virkelig uproblematisk å flytte ut. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Glemte å legge til at jeg ikke har råd til å flytte ut akkurat på nåværende tidspunkt. Trenger tips til å overleve noen mnd’er til med det der også.. ts Anonymkode: 197aa...d8e Har du ingen du kan bo litt hos? Anonymkode: 7d7d0...a72 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Du vet jo svaret på det der. Du er utsatt for psykisk vold hver dag, og du virker ferdig med fyren. Anonymkode: 22a4f...2d6 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Bare flytt. Jo da, du har råd. Anonymkode: cad22...f60
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du vet jo svaret på det der. Du er utsatt for psykisk vold hver dag, og du virker ferdig med fyren. Anonymkode: 22a4f...2d6 Helt riktig at jeg er ferdig med fyren! Jeg tror kanskje jeg skrev dette i ren frustrasjon over at jeg ikke klarer å begripe hvordan mennesker kan oppføre seg sånn bevisst. Logikken er liksom helt forsvunnet. Det flaueste er vel at han kaller meg dum, når han ikke engang klarer å være rasjonell eller diskutere som et ordentlig og voksent menneske. Jeg klarer ikke å sette meg litt inn i det engang. For jeg har gått igjennom helvette og tilbake i mine snart 30 år på jorden og jeg har fortsatt ikke en eneste gang behandlet noen dårlig pga det. Ja jeg har kranglet litt med min mor når jeg har hatt det som verst, men det er fordi hun graver ut alt grums og bringer det til overflaten (positivt) Anonymkode: 197aa...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare flytt. Jo da, du har råd. Anonymkode: cad22...f60 Hvordan vet du det? Jeg er student med en ministilling uten penger til overs. Jeg får råd snart da stillingen min går opp (skal jobbe for en som skal i perm fra neste mnd) men akkurat nå på dette tidspunktet så har jeg faktisk ikke det! Jeg gikk i fella føler jeg og det kan jeg faktisk bare skylde meg selv for. For jeg hadde en god stilling før, helt frem til jeg flytta hjem til hjembyen for å bo med denne tosken mens jeg studerer Anonymkode: 197aa...d8e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 Orket ikke å lese alt, men det er grunner til at folk blir sure. Uten å spekulere for mye i det; å være sur hele tiden er ikke vanlig. Går en til dyreriket er mange arter sure for å beskytte seg i kamp eller fordi de er redde og det utrykket som sinne. Om kjæresten din er sur konstant ville jeg trodd han har et sinneproblem, anbefaler deg å ta det opp med han og oppfordre han til å reise til psykoterapeut. Hilsen en person selv som hadde sinneproblematikk, men var flink pike ellers og trodde jeg bare var slem. Psykoterapeuten hjalp meg helt ENORMT. Sinne mitt var egentlig en underliggende frykt, som kom av mye stress og urettferdighet, men dette lå så langt under at det har tatt meg år å skjønne det i ettertid. En skal ikke være sur så ofte som du skriver, det er faktisk ikke normalt. Det er ikke bra for vedkommende, det er ikke bra for deg. Det hjelper absolutt ingen. Ta skrittet nå og få han til å oppsøke hjelp. Livet blir seriøst så mye bedre i ettertid, det er så bortkastet å leve så irritert og sur, og gjør ikke noe annet enn vondt verre. Anonymkode: 6700d...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #11 Skrevet 3. april 2022 Jeg hadde gått. Jeg gjør det helt klart for de jeg dater at jeg ikke aksepterer aggressivitet i relasjonene mine. Jeg har vært med en mann som du beskriver og er lykkeligere alene enn å ende med en sånn mann igjen. Anonymkode: 8a615...ce6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 Han høres ut som en ekte taper. Anonymkode: 0c3bf...cc0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er student med en ministilling uten penger til overs. Jeg får råd snart da stillingen min går opp (skal jobbe for en som skal i perm fra neste mnd) men akkurat nå på dette tidspunktet så har jeg faktisk ikke det! Anonymkode: 197aa...d8e Planlegg fram til du skal flytte. Se på hybler/ leiligheter og spar penger. Anonymkode: ffd92...b48
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg lurer litt på en ting. Når en person i et forhold alltid (nærmest hver eneste dag) blir veldig sint for nærmest ingenting - eller kanskje vedkommende til og med har rett noen ganger, men h*n blir forbanna i diskusjonen uansett om h*n har rett eller galt og nekter å høre den andre sin mening eller synspunkt uansett. Vedkommende gir fullstendig blanke faen i din mening og ber deg holde kjeft og gå. Hva tenker dere om dette? H*n mener at jeg må heve meg over det og at hvis det er viktigere for meg å ha rett, så har jeg feil fokus. WTF? H*n blir sint for ALT. Hver minste bidige ting skal reageres med sinne på. Eller ikke alltid sinne: det kan hende h*n påpeker noe, også argumenterer jeg logikken over for eksempel hvorfor håndkleet ikke kan henge klissvått over alle de andre førti håndkleene på hengeren - men heller tørke over dusjen imens, men jeg får bare huden full av kjeft og helvette hver eneste gang. Lagt en ting feil i kjøleskapet, ikke rydda bra nok, rydda «feil», satt en ting feil på plass på benken, ikke huska at _h*n_ hadde en avtale den dagen, blir sint når jeg lager mat h*n ikke vil ha akkurat den dagen, men kommer aldri med middagsforslag. (Ja jeg spørr, men gjett hva? H*n blir sint når jeg spørr om det også😂) H*n kan også lage en avtale med meg en dag, glemme den og bli forbanna på meg! WTF H* var ikke sånn når vi møttes såklart. Klassisk tilfelle av «lovebombing etc også viser de sitt sanne jeg etter så og så lang tid» kanskje? men herregud hvilke mennesker er sånn frivillig? Dette er jo helt sykt! Noe må være galt i hodet til folk som er negative om alt hele tiden sånn helt plutselig i perioder. For det er jo ikke sånn hele tiden! H*n og jeg har det fint i en uke eller to, eller kanskje til og med tre før det plutselig klikker fullstendig for h*n. jeg vet at h*n har mye å tenke på og har gått igjennom mye i sitt liv og kanskje trenger litt hjelp, men det har jeg også, men jeg går ikke rundt å klikker på de jeg er glad i for hver minste bittelille ting for det? Hva hadde dere gjort i den situasjonen? Det er fullstendig umulig å nå igjennom og vedkommende vil bare ha avstand når dette har skjedd og later som ingenting når det har gått noen timer. Vedkommende vedkjenner at h*n har sinneproblemer, men gjør ingenting med det. Bor sammen, begge nærmer seg 30 og vi har ikke barn. Anonymkode: 197aa...d8e Høres ut som en drittsekk! Narsisstisk? Anonymkode: 064fa...955
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 Trøst deg med at det kun er noen måneder igjen! Det holder deg gående! Prøv å ha mest mulig kommunikasjon skriftlig fra nå av for din egen sikkerhet. Ikke gjør noe han kan "ta deg på". Vær veldig kjedelig og medgjørlig. Tell ned. Du er snart i mål. Få alle verdisaker og verdipapirer i sikkerhet. Anonymkode: d459f...d04 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #16 Skrevet 4. april 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Du vet jo svaret på det der. Du er utsatt for psykisk vold hver dag, og du virker ferdig med fyren. Anonymkode: 22a4f...2d6 Står ingen plass at det er en mann, men dette er jo typisk KG. Når jeg leser posten høres det mest ut som et ganske normalt forhold med en kjeftete og rigid kvinne som tar ut frustrasjonen over eget liv ut på mannen. Forskjellen er ikke at mannen går på et forum og gnåler, og føler seg dårlig behandlet. Han holder kjeft, svelger kamelen fordi han vet at sånn er kvinner bare. Anonymkode: 02089...0a2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #17 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Står ingen plass at det er en mann... Anonymkode: 02089...0a2 Det er akkurat det samme om det er ei dame. Anonymkode: ffd92...b48 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #18 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Står ingen plass at det er en mann, men dette er jo typisk KG. Når jeg leser posten høres det mest ut som et ganske normalt forhold med en kjeftete og rigid kvinne som tar ut frustrasjonen over eget liv ut på mannen. Forskjellen er ikke at mannen går på et forum og gnåler, og føler seg dårlig behandlet. Han holder kjeft, svelger kamelen fordi han vet at sånn er kvinner bare. Anonymkode: 02089...0a2 Det står om lovebombing, så jo. Da er det mer eller mindre sikkert at det er snakk om en mann. Mer typisk KG at man ikke evner å kjenne igjen slike ting, og lar seg lure trill rundt av anonymisering av kjønn. Anonymkode: 7d7d0...a72 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #19 Skrevet 4. april 2022 …dessuten skriver TS selv om "han" i senere poster. Anonymkode: 7d7d0...a72 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #20 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Står ingen plass at det er en mann, men dette er jo typisk KG. Dette er kvinneguiden. Da er det logisk at den som skriver er en kvinne og at partneren er en mann med mindre noe annet er spesifisert. Hvis dette er feil, så står TS fritt til å oppklare misforståelsen selv. Andre medlemmer som ikke aner om det er mann eller kvinne trenger ikke å lage en unødvendig diskusjon ut av dette bare fordi hun (eller han (eller HEN 🙄)) kjeder seg og MÅ kverulere... Anonymkode: d459f...d04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå