Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i ca 2 år, men nå klarer jeg snart ikke mer.

Hvis vi feks har en diskusjon så kan han plutselig ut sv det blå si feks: Jeg syns det er teit når du spiser rekesalat på pølser. Når jeg spør hvorfor, så svarer han bare: Fordi jeg mener det. 

Slike uttrykk kan komme om absolutt alt, men han klarer aldri gi en grunn for uttalelsene. 

Han klarer ikke å ta til seg råd hvis han sier noe som er feil. Da svarer han bare: Sier bare hva jeg mener jeg eller sier bare hva jeg har hørt jeg. Dermed lever han videre i sine egne oppfatninger. Jeg blir ikke overrasket om han en dag påstår at fargen gul egentlig er rosa. Om jeg da skulle kommentert st det var feil så hadde han bare svart: Bare sier hva jeg trur/mener/ser etc. Han er ikke fargeblind.

Jeg begynner å lure på om det er en diagnose inne i bildet her faktisk.

Anonymkode: 62e08...cae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å pakke sammen og forlate. Dette blir ikke bedre med tiden. Den solskinnsdagen du ser fram til venter du forgjeves på. Tiden går fort, og han er ikke verdt å bruke mer tid på. Gå videre i livet. Prøv på nytt med en annen mann.

Anonymkode: a79c0...4da

• Liker 17
Gjest BethD
Skrevet

Hvordan er han ellers? Humøret? Er han stygg mot deg? 

AnonymBruker
Skrevet

Barnslig og frekk. Forelskelse vi blir blind av varer gjennomsnittlig 6-24 mnd så du har nådd 2-års kneika  og begynt å se han for den han er og når du kjenner at det ikke funker er det ikke vits å kaste bort mer tid i forholdet 

Anonymkode: 51ed2...a91

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
BethD skrev (Akkurat nå):

Hvordan er han ellers? Humøret? Er han stygg mot deg? 

Han kan være stygg mot meg ja, ikke voldelig. Bare bruker ord mot meg.

Han kan snakke med alle, men jeg trur de fleste merker at det er noe rart med han pga uttalelser han kan komme med.

AnonymBruker
Skrevet

Han høres barnslig og arrogant ut. Gjør det slutt. Hadde ikke orket en dag med en sånn fyr. 

Anonymkode: 25974...d76

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor spiser du rekesalat på pølser?

Anonymkode: 1b8d8...76d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kan snakke med alle, men jeg trur de fleste merker at det er noe rart med han pga uttalelser han kan komme med.

Gidder du dette i årevis? Det må du spørre deg selv om. 

Anonymkode: 91ef9...bc2

• Liker 1
Gjest BethD
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan jo spørre som anonym over her. Vil du ha det sånn i årevis? Godtar du dette? For det blir ikke bedre, blir heller verre. Tro du meg! Han høres ut som eksen min, og han er faen ikke god. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ord kan være "voldelig" nok, særlig om man bikker over til hersketeknikker, gaslighting osv. 

Dine følelser rundt dette skal du ikke betvile. Denne mannen er ikke noe å samle på.

Anonymkode: a79c0...4da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han? Opplever at mange i foreldregenerasjonen (50+) har veldig sterke meninger om ting, som de aldri egentlig kan begrunne. De mumler noe om at sånn har det alltid vært, sånn er, sånn skal det være, den norske folkesjela, og så videre. Stefaren min er helt håpløs å snakke med når han får det for seg at noe er sånn eller sånn.

Anonymkode: 98f89...b24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å leve med en slik fyr du beskriver. Tenk når dere evnt skulle begynne å tenke på barn da, og oppdra barnet, og han skal være uenig i slt du gjør med barnet fordi han mener det. Finn en som kan forklare følelsene sine bedre, og som ser deg. En som går ann å samarbeide med :)

Anonymkode: b60ae...008

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare ignorer når han fyrer deg. Han har lov til å synes det er teit at du f.eks spiser rekesalat på pølser. Alle har rett på sin mening. At man ikke burde si det høyt er nå én ting, men... Så når han sier at det f.eks er teit at du spiser rekesalat på pølser, så sier du OK, mens du fortsetter å spise pølsa di. Ikke spør hvorfor han synes det. Han sier det nemlig bare for å plage deg. Du synes pølser med rekesalat er godt. Og det er det som teller, for det er DU som skal spise pølsa, og ikke han. Og da spiller det ingen rolle om han synes det er teit, og dermed heller ikke hvorfor han synes det. IKKE SPØR HVORFOR! Hvis du bare sier OK, sånn kjedelig, så gidder han ikke å provosere deg mer. Forhåpentligvis.

Anonymkode: 19a7f...ad1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er vold. Psykisk vold. 

Anonymkode: 51ed2...a91

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis vi feks har en diskusjon så kan han plutselig ut sv det blå si feks: Jeg syns det er teit når du spiser rekesalat på pølser. Når jeg spør hvorfor, så svarer han bare: Fordi jeg mener det. 

Slike uttrykk kan komme om absolutt alt, men han klarer aldri gi en grunn for uttalelsene. 

Han klarer ikke å ta til seg råd hvis han sier noe som er feil. Da svarer han bare: Sier bare hva jeg mener jeg eller sier bare hva jeg har hørt jeg. Dermed lever han videre i sine egne oppfatninger. Jeg blir ikke overrasket om han en dag påstår at fargen gul egentlig er rosa. Om jeg da skulle kommentert st det var feil så hadde han bare svart: Bare sier hva jeg trur/mener/ser etc. Han er ikke fargeblind.

Gå da vel ! Han er jo tvers gjennom umoden . Ingenting å samle på. ( med mindre du ønsker å plages med en man -baby resten av livet ) . 

• Nyttig 1
Skrevet

Det å være i et forhold handler om å velge hverandre hver dag..

- Ikke fordi man er redd for å være alene

- Ikke fordi man skylder den andre noe

- Ikke fordi "det er jo fint av og til"

Man velger hverandre fordi forholdet er bra. Fordi livet er bra, men enda bedre med den andre personen..

Funker det ikke, så takker man for laget og går hver sin vei. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg skjønner hva hun mener og hvorfor hun blir gal. Var sammen med en lignende fyr, verdens snilleste. Men gikk meg på nervene. En form for skisofreni var i bildet der. Klarte ikke mer. Forskjell på litt og kronisk iht oppførsel. Feks min fikk det for seg at deg var ok å vekke meg 6-7 ganger på natta. Og 4mnd uten riktig søvn blir man ikke seg selv for å si det sånn. Han ville bare kose på armen.... Det hjalp ingenting å be han slutte, så da kasta jeg han ut

Anonymkode: f9b66...9e8

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Gjest Porstarmax
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei fortvilte unge dame, Max heter jeg håper du hører på meg selv om jeg har en tvilsom jobb i mangers øyner.

Når det er sakkt så har jeg vært borti mange som jeg vil kareksere so kverulanter , de er forferdelig å snakke med og SV-er iriterende. Føler med deg frue,skal støtte deg så godt jeg kan, sender deg et skriv fra proffer. Fint om du kommer med spørsmål.

hilsen Max din støtte om du vil?

7E00F343-075C-48CD-8E5E-28B3DC0FCEA4.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er han? Opplever at mange i foreldregenerasjonen (50+) har veldig sterke meninger om ting, som de aldri egentlig kan begrunne. De mumler noe om at sånn har det alltid vært, sånn er, sånn skal det være, den norske folkesjela, og så videre. Stefaren min er helt håpløs å snakke med når han får det for seg at noe er sånn eller sånn.

Anonymkode: 98f89...b24

Han er 28 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvorfor spiser du rekesalat på pølser?

Anonymkode: 1b8d8...76d

Sikkert fordi det er godt.Hva trodde du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...