Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med dem? Hvordan er dekning og kundeservice i forhold til andre?

Vurderer dem fordi jeg ikke vil betale minuttpris for å ringe utenlands, men kjenner ikke til dem, og vet ikke hvordan de er å ha med å gjøre. Derfor spør jeg her om noen har hatt dem. :) 

Anonymkode: 1f529...5b4

Skrevet

Jeg har hatt abonnement hos Talkmore i mange år.

De har Telenor-dekning.

Jeg har ikke hatt bruk for å kontakte kundeservice, så jeg vet ikke hvordan den er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har talkmore og brukt det i «alle» år. Er sikkert andre abo som er billigere, men jeg er fornøyd med kundeservice og dekning. De har Telenor dekning. Min erfaring er at telenordekning er mye bedre enn NetCom og der jeg har oppholdt meg med generelt dårligere dekning, så har vennene mine som har hatt NetCom dekning hatt mer problemer enn vi som hadde telenordekning. Uansett hvilket selskap du velger, ville jeg valgt de som bruker telenordekning.

Anonymkode: 2676d...76c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har talkmore og brukt det i «alle» år. Er sikkert andre abo som er billigere, men jeg er fornøyd med kundeservice og dekning. De har Telenor dekning. Min erfaring er at telenordekning er mye bedre enn NetCom og der jeg har oppholdt meg med generelt dårligere dekning, så har vennene mine som har hatt NetCom dekning hatt mer problemer enn vi som hadde telenordekning. Uansett hvilket selskap du velger, ville jeg valgt de som bruker telenordekning.

Det kommer helt an på hvor man oppholder seg....

Jeg kan ikke engang motta sms på jobb med telenordekning. Telia derimot har full dekning.

Anonymkode: 785ea...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt over har de samme dekning som Telenor. Kundeservice er også bra. Eneste er at de har litt kort åpningstid, men de ordner alt raskt og effektivt. Bare positive erfaringer herfra. Har hatt talkmore i mange år. 

Anonymkode: 342d1...fac

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer helt an på hvor man bor. De fleste steder jeg oppholder meg er det ikke telenor-dekning i det heletatt, men jeg har 4g med Telia.

Anonymkode: c43f7...700

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, mordi9 said:

NetCom? Du mener Telia?

NetCom var de som bygde ut mobildekning i størst grad ved siden av/etter Telenor. De ble kjøpt opp av Telia, og navnet forsvant for noen år tilbake.

Her jeg bor er det hipp som happ, begge selskapene har god nok dekning til at man alltid "er på nett", men Telia vinner overlegent da Telenor ikke har 5G-dekning i området enda.

Jeg har hatt Talkmore ganske lenge, og synes det er helt greit. Jeg er dog en sånn kunde som aldri ringer kundeservice, ikke har nedbetalingsgreier, og generelt sikkert er en lite kravstor kunde - bare det funker er jeg fornøyd - og det gjør det :) 

Anonymkode: eb7ba...319

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kommer helt an på hvor man bor. De fleste steder jeg oppholder meg er det ikke telenor-dekning i det heletatt, men jeg har 4g med Telia.

Anonymkode: c43f7...700

Selvfølgelig kommer det an på. Jeg feks, som svarte over her, bor veldig sentralt og har ikke dekning i mitt eget hjem med Telia. Kun i ett hjørne i stua har jeg dekning nok til en samtale og batteriet blir tomt på null komma niks fordi telefonen søker etter dekning hele tiden. Ikke har Telia dekning hos foreldrene mine heller og heller ikke på sommerstedet vårt. Der har jeg full 4g og full dekning ellers med Telenor/Talkmore. Telia har rett og slett ræva dekning på Østlandet, eller så er det bare tilfeldigvis dårlig dekning på akkurat alle de stedene jeg frekventerer.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

NetCom var de som bygde ut mobildekning i størst grad ved siden av/etter Telenor. De ble kjøpt opp av Telia, og navnet forsvant for noen år tilbake.

Her jeg bor er det hipp som happ, begge selskapene har god nok dekning til at man alltid "er på nett", men Telia vinner overlegent da Telenor ikke har 5G-dekning i området enda.

Jeg har hatt Talkmore ganske lenge, og synes det er helt greit. Jeg er dog en sånn kunde som aldri ringer kundeservice, ikke har nedbetalingsgreier, og generelt sikkert er en lite kravstor kunde - bare det funker er jeg fornøyd - og det gjør det :) 

Glemte å legge til; jeg er også Telia-kunde (to simkort i mobilen), og kan dermed se dekningen på begge nett til enhver tid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Selvfølgelig kommer det an på. Jeg feks, som svarte over her, bor veldig sentralt og har ikke dekning i mitt eget hjem med Telia. Kun i ett hjørne i stua har jeg dekning nok til en samtale og batteriet blir tomt på null komma niks fordi telefonen søker etter dekning hele tiden. Ikke har Telia dekning hos foreldrene mine heller og heller ikke på sommerstedet vårt. Der har jeg full 4g og full dekning ellers med Telenor/Talkmore. Telia har rett og slett ræva dekning på Østlandet, eller så er det bare tilfeldigvis dårlig dekning på akkurat alle de stedene jeg frekventerer.

Jeg bor også sentralt på Østlandet og jobber på oslogrensen, og min erfaring er at Telenor har ræva dekning, mens Telia fungerer alle steder jeg er.

Anonymkode: 785ea...a1f

AnonymBruker
Skrevet

De er eid av Telenor

Anonymkode: 877cf...da3

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det var Televerket som bygget mobildekning samtidig som NetCom. NetCom endret navn til Telia 1 mars 2016

AnonymBruker
Skrevet

Her vi bor på Vestlandet Bør alle ha Telenor dekning , så jeg har talk more, veldig fornøyd 🤩 

hadde NetCom da vi flyttet  hit, og det var helt håpløst , sa opp etter 3 dager 🤣 

så NetCom fungerer virkelig ikke på Vestlandet 🙈

Anonymkode: 3bdfd...844

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Her vi bor på Vestlandet Bør alle ha Telenor dekning , så jeg har talk more, veldig fornøyd 🤩 

hadde NetCom da vi flyttet  hit, og det var helt håpløst , sa opp etter 3 dager 🤣 

så NetCom fungerer virkelig ikke på Vestlandet 🙈

Anonymkode: 3bdfd...844

Vestlandet er ganske stort da...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg opplever motsatt. Vi har onecall alle sammen. Og har god dekning til å spille av feks musikk og podcast hele veien til nermeste by. Samt nok signaler til en liten kort samtale evnt noen meldinger på hytta. 

Telenor derimot må du løpe rundt på hytta og lete etter en strek med signaler og håpe den holder til melding er sendt. Og veien til nermeste by, er et evig hakk på lyd. Da signalet allerede faller ut, før bilen har kjørt ut av gårds plassen. Regnet på det. Til byen tar det 30min. Og tror jeg hadde bare signaler ca 5 minutter. Så vk bytta til onecall igjen, etter en mnd. 

En annen ting vi opplevde var at dataen forsvant sporløst på Telenor abo. Selv etter mange dager hjemme og pålogget hjemmenettet gikk jeg tom for data. Selv om jeg hadde 3 GB. Mot for mkne vanlige 1GB hos onecall. Hender seg på onecall at jeg går tom siste uka av og til. Men stort sett holder det. Og om jeg er tom har jeg fortsatt data bare tregere hos onecall. På Telenor tømte de 3 GB seg på en uke. Selv om jeg hadde vært kun pålogget hjemmenettet. 

Anonymkode: b24bd...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...