Gå til innhold

Hvor mye toleranse har dere for at partner er sur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye toleranse har dere for at partneren lar det gå ut over dere / familien rundt , når de sliter med noe ?

Barnet vårt har skadet seg for en god stund siden. Dette skjedde mens far var sammen med henne , og ikke fulgte godt nok med. Den skaden kam fortsatt gjøre vondt for barnet,  hvis noe kommer hardt borti osv. Mannen har hatt mye dårlig samvittighet,  og har latt det gå mye ut over meg med stygge kommentarer, og urimelige reaksjoner på små ting. Jeg tok det opp etter noen uker , og det forbedret seg. Likevel kan det fortsatt skje noen måneder etter. Jeg har gitt han rom til å snakke med noen om det, og sykehuset har også tilbudt han samtaler som han har tatt imot.

I dag tok jeg alle tre barna på morgenen ( to under to år og en på 8). Jeg hadde de helt til klokka 10 da han stod opp. Hver gang det er "min" sovedag vekker han meg 8-halv 9. Men mannen hadde hatt en vennekveld i går , da var jeg alene med alle fra klokka 17.00. Han kom seint hjem , så jeg unnet han å sove lenge.  Han finner ikke på så mye med vennene sine sånn,  så jeg syntes det var helt greit. Men jeg vil jo at det skal bli satt pris på, og det gjorde episoden som skjedde ekstra  sår. 

Han stod opp klokka 10, uten og egentlig si noe særlig,  eller gi meg noe anerkjennelse. Barnet vårt , med skaden,  fikk slått seg på det stedet skaden skjedde og ble fryktelig lei seg.. Mannen min trøstet barnet,  men hadde nok dårlig samvittighet. De stod på kjøkkenet. Jeg kom inn bærende på den minste,  siden jeg skulle rydde inn noen kopper,  og det eldste barnet kom inn samtidig for å lage frokost. Da ble Mannen skikkelig sur og sa "Herregud, må alle sammen komme inn her heller? Er det faen meg mulig " også gikk han med mellomste. 

Jeg merker at han fortsatt er irritert på alt og alle. Og vi må gå på eggeskall rundt han. 

Anonymkode: e0269...995

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi han 10 min til å kle på seg og pakke seg ut døra, og be han komme hjem når han har bestemt seg for å gjøre noe med den livskrisen han er i. 
Du må slutte å finne deg i alle hans luner og dårlige humør. 
Totalt uakseptabelt å oppføre seg sånn av en voksen familiefar 

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Festlig skrev (11 minutter siden):

Gi han 10 min til å kle på seg og pakke seg ut døra, og be han komme hjem når han har bestemt seg for å gjøre noe med den livskrisen han er i. 

Nå ble han plutselig veldig blid.. Uten å komme med en beklagelse eller noe..  Han bare later som at ingenting har skjedd, og at han ikke har vært sur en halvtime... 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du skal IKKE gå rundt på eggeskall. Hverken du eller ungene. Det er skadelig. Punktum.

Hvis han ikke slutter med dette tullet, så må han oppsøke hjelp. Hvis ikke så må du flytte fra han.

Var det veldig traumatisk det som skjedde? Alvorlig ulykke? Eller er det bare snakk om et blåmerke på et kne, liksom?

Anonymkode: e31ff...426

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sur som i ikke helt i humør til sex, lek, noro,samtaler etc, relativt stor tålmodighet. Særlig om jeg vet at han er syk, i sorg etc. Jeg kan gi omsorg og tåle å tre litt tilbake. 

Sur som i opptrer skjødesløst, frekt, aggressivt, da får han 1 sjanse. Hvis han da ikke skjerper seg kraftig, må jeg si takk for meg. For det betyr at han enten vil ut, eller vil bli så jeg er hoggestabben hans. De to er ikke alternativ jeg ønsker for noen av oss.

Anonymkode: 19f1c...4ba

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest BethD
Skrevet

Etter å ha gått på eggeskall i det som skulle vært hjemmet mitt i flere år tenker jeg at dette hadde jeg aldri godtatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du skal IKKE gå rundt på eggeskall. Hverken du eller ungene. Det er skadelig. Punktum.

Hvis han ikke slutter med dette tullet, så må han oppsøke hjelp. Hvis ikke så må du flytte fra han.

Var det veldig traumatisk det som skjedde? Alvorlig ulykke? Eller er det bare snakk om et blåmerke på et kne, liksom?

Det var ganske traumatisk.. Alvorlig ulykke. 

Jeg sa ifra nå. Da mente han at det var JEG som lagde mye greier ut av den episoden. Og at jeg burde skjønne hvorfor han reagerte som han gjorde og bare gitt han den. Nå er han skikkelig sur på meg , og mener jeg er skikkelig urimelig og tar null selvkritikk på at det første han sa til meg ( og det eldste barnet ) i dag var en mini utblåsning. 

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sur som i ikke helt i humør til sex, lek, noro,samtaler etc, relativt stor tålmodighet. Særlig om jeg vet at han er syk, i sorg etc. Jeg kan gi omsorg og tåle å tre litt tilbake. 

Sur som i opptrer skjødesløst, frekt, aggressivt, da får han 1 sjanse. Hvis han da ikke skjerper seg kraftig, må jeg si takk for meg. For det betyr at han enten vil ut, eller vil bli så jeg er hoggestabben hans. De to er ikke alternativ jeg ønsker for noen av oss.

Anonymkode: 19f1c...4ba

Det er akkurat det samme jeg tenker. Ingenting av det som står i første avsnittet har jeg sagt noe på.. 

Ts

• Liker 2
Gjest BethD
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sa ifra nå. Da mente han at det var JEG som lagde mye greier ut av den episoden. Og at jeg burde skjønne hvorfor han reagerte som han gjorde og bare gitt han den. Nå er han skikkelig sur på meg , og mener jeg er skikkelig urimelig og tar null selvkritikk på at det første han sa til meg ( og det eldste barnet ) i dag var en mini utblåsning. 

Ts

Kjenner jeg blir trigget av dette…. 
Dette hadde vært dumpegrunn for meg nå..

AnonymBruker
Skrevet

Det er en form for psykisk vold faktisk. Og jeg har opplevd det selv med eksen. Han nektet å si hva han var sur for, og jeg kunne dermed ikke gjøre noe med det. Gikk og kvernet hele tiden på hva jeg gjorde, og det pluss flere ting brøt meg nesten ned som menneske.

Jeg nekter å godta det, og det vet mannen min. Han er heldigvis en blid fyr, og har han en dårlig dag så er han litt mutt, men kjefter aldri på meg. Det faller han ikke inn en gang.

Her syns jeg faktisk han må snakke med noen, for sånn skal dere ikke ha det. Sett hardt mot hardt.

Anonymkode: 367d9...fcf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Nei, du burde ikke skjønne hvorfor. Det må han klare å forklare deg. Dette er psykisk vold ts.

Anonymkode: 367d9...fcf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nå ble han plutselig veldig blid.. Uten å komme med en beklagelse eller noe..  Han bare later som at ingenting har skjedd, og at han ikke har vært sur en halvtime... 

Ts

Spiller ingen rolle. 
Det er bare et tidsspørsmål om når han blir sur igjen. 
Han har ikke selvinnsikt og er ikke bevisst hvordan han opptrer. 
Det hele burde vært  filmet 

Anonymkode: 118d0...a4e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiller ingen rolle. 
Det er bare et tidsspørsmål om når han blir sur igjen. 
Han har ikke selvinnsikt og er ikke bevisst hvordan han opptrer. 
Det hele burde vært  filmet 

Skrevet

Han gir deg ansvaret for sitt eget dårlige humør. Det er hersketeknikk av verste sort. Sett hardt mot hardt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts

Ok. Så han greier bare å se enkeltepisoden i dag. Han ser ikke at dette jevnlig er et problem.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok. Så han greier bare å se enkeltepisoden i dag. Han ser ikke at dette jevnlig er et problem.

Nei  , han gjør ikke det.. Selv om jeg har tatt det opp med han flere ganger. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som kjæresten min og jeg blir stresset av et sånt av og på humør.

Parterapi?

Anonymkode: 6626d...acc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei  , han gjør ikke det.. Selv om jeg har tatt det opp med han flere ganger. 

Ts

Du har lov til å gå. Og vil han ikke forstå, så trenger du ikke hans forståelse. Du skal ikke bruke resten av ditt liv på å gå på eggeskall! Din lykke og ditt liv er ditt ansvar. Og så får han ta ansvar for sitt liv. Og pga at han ikke vil ta ansvar, så kan han nå risikere å bli singel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Festlig said:

Det er altså behandlingen man får som mann. Oppfører en kvinne seg på samme vis ( langt mer sannsynlig ) så får hun støtte, og det er helt sikkert noe feil mannen har gjort da også. 

Anonymkode: c04a9...3a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er altså behandlingen man får som mann. Oppfører en kvinne seg på samme vis ( langt mer sannsynlig ) så får hun støtte, og det er helt sikkert noe feil mannen har gjort da også. 

Anonymkode: c04a9...3a6

Det er mannen din fulle rett å protestere hvis partneren oppfører seg urimelig og uten mål og mening. Dette gjelder begge kjønn. 
Men en nå gjøre noe med det også, ikke bare prat og klaging 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...