AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Jeg er nære termin nå, så sånn sett er det innafor, alt venner har ikke gått, bare lekker litt, når ringer man føden? Hvor lenge kan jeg gå for å se om jeg får rier før jeg ringer? Anonymkode: 96ca8...855
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Jeg hadde ringt legevakta å spurt Anonymkode: 655e5...960
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Ring nå og forklar situasjonen. Det er ikke sånn at ringe føden = klar til å reise inn, det er også meningen man ringer for rådgiving i situasjoner som den du beskriver. Sannsynligvis vil de be deg vente en stund til hjemme, men også forklare når du bør reise inn, eventuelt komme inn på en sjekk om ting ikke har tatt seg opp. Og så vet de at du sannsynligvis kommer inn i løpet av det neste døgnet/dagene. Anonymkode: 8b63e...782 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg hadde ringt legevakta å spurt Anonymkode: 655e5...960 I situasjonen TS er i er det føden man ringer for rådgiving, ikke legevakta. Anonymkode: 8b63e...782 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er nære termin nå, så sånn sett er det innafor, alt venner har ikke gått, bare lekker litt, når ringer man føden? Hvor lenge kan jeg gå for å se om jeg får rier før jeg ringer? Anonymkode: 96ca8...855 Du ringer føden nå. Anonymkode: e47c2...e7c
Lipyros Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Ring alltid føden for veiledning 😊 Jeg fikk beskjed om å ha bind eller truseinnlegg på, og veie disse før jeg skulle ringe tilbake en time senere. Ut i fra det regnet ønsket de å ha meg inn til en sjekk. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I situasjonen TS er i er det føden man ringer for rådgiving, ikke legevakta. Anonymkode: 8b63e...782 Beklager. Anonymkode: 655e5...960
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 Jeg valgte å vente i 2-3 timer før jeg ringte, og det var jordmor på føde/gyn-mottaket veldig misfornøyd med. Hun snakket om at man skal ha tilsyn innen 8 timer ved mistanke om vannavgang (samme om det kommer mye eller lite), og fordi jeg ventet noen timer ble det vanskeligere for dem å sette opp tid til meg. 🥴 Anonymkode: 5bdc1...df7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 Du skal ringe føden ved vannavgang eller mistanke om at du lekker fostervann. Dette fordi du helst ikke skal gå over et døgn fra vannavgang uten rier, på grunn av infeksjonsfare. Det er også vanlig å komme inn til sjekk. Her startet riene først et døgn etter, jeg skulle da settes i gang hvis ikke noe skjedde av seg selv. Fikk dessverre infeksjon og feber under fødsel og baby fikk infeksjon. Anonymkode: 4f873...afa
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du skal ringe føden ved vannavgang eller mistanke om at du lekker fostervann. Dette fordi du helst ikke skal gå over et døgn fra vannavgang uten rier, på grunn av infeksjonsfare. Det er også vanlig å komme inn til sjekk. Her startet riene først et døgn etter, jeg skulle da settes i gang hvis ikke noe skjedde av seg selv. Fikk dessverre infeksjon og feber under fødsel og baby fikk infeksjon. Anonymkode: 4f873...afa Men gikk "alt" fostervannet ditt eller bare lakk du litt? Anonymkode: 96ca8...855
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #11 Skrevet 3. april 2022 Hvis du ikke får rier ila kort tid så bør du ringe for en vurdering ganske tidlig. Jeg lakk også fostervann, hørte at vannet gikk, begynte å renne, men mistet ikke alt. Ringte selv etter et par timer siden riene startet nesten med en gang. Anonymkode: 6a71c...5f8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 Jeg tror det er litt sånn at "fostervann utenfor livmor=kontakt føden for drøfting/veiledning"? Anonymkode: 20700...aae 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 Ring føden for å høre. Jeg ville nok ringt med en gang jeg mistenkte at det var det som skjedde Anonymkode: a76f0...b61
snurk Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men gikk "alt" fostervannet ditt eller bare lakk du litt? Anonymkode: 96ca8...855 Det spiller egentlig ingen rolle om alt vannet fosser ut eller om det siver ut i små mengder, så lenge det kommer vann ut så er det hull på fosterhinne og dermed risiko for at det kommer bakterier inn 😅 Man begynner typisk å behandle med antibiotika 24 timer etter fostervannet er gått som prevantiv behandling. Lykke til med fødsel! 🥰 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå