Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg googler det så kommer det opp at hvis man har synlige blodårer på magen, da er man tynn da..

Jeg har gått ned en del. Får tilbakemeldinger nå på at jeg har blitt for tynn. Men jeg klarer ikke se det selv, men er kanskje for opptatt av at bmi er normal... For det er det jeg svarer.. For den er på ca. 20,5.

Men de får meg jo til å føle meg stygg.. Men jeg føler meg fortsatt til tider stor/tykk..

Men til overskriften.. Har fått veldig synlige blodårer på magen, armer og ja mange steder. Må det nødvendigvis bety lav fettprosent? For lav?

Jeg trener masse, å har trent godt med styrke siste 10 mnd. Kanskje jeg må bytte ut målvekt med noe annet målbart, siden jeg sikkert har gått opp i muskler, å da vil vel kanskje vekten heller gå opp enn ned. Jeg har alltid gått etter vekt.. Men da trente jeg ikke styrke heller.. At det er derfor fettprosenten ev. er litt lav nå. 

Vanskelig å se endringer på seg selv 🤯 begge veier...

Anonymkode: f98cc...8fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har du gått ned da? Hvis det er mye kan det være uvant for de rundt deg, samt deg selv. Mulig de spør deg litt ekstra dersom det virker som du er blitt litt overopptatt av kropp og trening, men i utgangspunktet syns jeg det er dårlig gjort å kommentere slikt når du har helt normal bmi. Da kan de heller spørre deg om du har det bra uten å snakke stygt om kroppen din. Din bmi er helt sunn og grei, ikke noe ekstremt der. Har selv 19,6 og ser normal og slank ut. Hvor blodårene er mest synlig er ikke viktig. Ikke stress med dette, du er i mål vektmessig og folk rundt blir vant til det etter hvert. Fokuser på litt andre ting nå, du blir en kjedelig person om du bare er opptatt av kropp og trening.

Anonymkode: aa9a7...1ae

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊

Jeg snakker aldri om kropp, vekt eller trening med andre. Derfor jeg blir så satt ut når så mange plutselig gjør det til meg. Uten at jeg har hatt noe fokus på det.

Jeg svarer bare kjapt at jeg har en sunn bmi, å at jeg trener styrke som sikkert gjør at jeg ser mindre ut i den forstand at det er mer muskler nå.

Men det er ikke så lett når egen familie da sier at jeg ikke har en eneste muskel, er bare skinn og bein, og at jeg har armer som et barn. Ikke lett å ikke ta seg nær av det, eller reflektere litt rundt det selv etterpå. Jeg blir jo lei meg av slikt. Jeg har ikke tatt noen med på "reisen" heller, fordi vekt og kropp kan være skummelt å kommentere hos andre. Det er en uting begge veier. Men jeg blir da gående å tenke på om de har rett, å blir veldig kritisk til meg selv..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar 😊

Jeg snakker aldri om kropp, vekt eller trening med andre. Derfor jeg blir så satt ut når så mange plutselig gjør det til meg. Uten at jeg har hatt noe fokus på det.

Jeg svarer bare kjapt at jeg har en sunn bmi, å at jeg trener styrke som sikkert gjør at jeg ser mindre ut i den forstand at det er mer muskler nå.

Men det er ikke så lett når egen familie da sier at jeg ikke har en eneste muskel, er bare skinn og bein, og at jeg har armer som et barn. Ikke lett å ikke ta seg nær av det, eller reflektere litt rundt det selv etterpå. Jeg blir jo lei meg av slikt. Jeg har ikke tatt noen med på "reisen" heller, fordi vekt og kropp kan være skummelt å kommentere hos andre. Det er en uting begge veier. Men jeg blir da gående å tenke på om de har rett, å blir veldig kritisk til meg selv..

Er de veldig tykke selv siden de sier det? Du har jo ikke lav bmi. Litt muskler greit, men det påvirker ikke særlig med mindre du er fitnessmodell. Jeg syns egentlig du bør si fra til dem om det er egen familie. Hvor gammel er du? Har selv besteforeldre og litt runde tanter osv som sier slike ting til meg, men har aldri tatt meg nær av det (heller tatt det som et kompliment😅) Men nå har jeg aldri vært overvektig heller da, muligens mer sårt da. Herregud nyt at du endelig er ganske slank, drit i dem da. Føler du selv at du er for tynn kan du jo bare gå litt opp i vekt også. Jeg lover deg at du ser helt normal ut💛 (personlig føler jeg meg litt chubby når bmi øker mot 20-21 så jeg fatter ikke at du får kommentarer om at du ser mager ut. Du ligger nok på drømmevekten til de aller fleste). Er du veldig høy? Lave kler en lavere bmi enn høye, alså man ser tynnere ut ved samme bmi om man er høy. Er 170cm selv.

AnonymBruker
Skrevet

Neida, de er ikke tykke selv.

Jeg er 40 😅😆

Hadde bmi på 27 før. Så ikke veldig overvektig. Derfor jeg begynte å lure på om jeg har fått altfor lav fettprosent, å at det er det som gjør at de kommenterer sånn.. Nei, jeg er 10 cm. lavere enn deg.

Men da har du alltid vært slank/liten. Vet ikke om det er noe lettere med slike kommentarer da. Folk burde egentlig ikke si noe. Man skal bry seg. Å ja, hadde familien spurt fordi de var bekymret hadde det vært greit. Men jeg syns slike kommentarer og bemerkninger er ufine.

Men jeg får vel forsøke overse det.. Slutte og gi de tankene noe oppmerksomhet. Men det er jo ikke rart man blir litt tvilende på seg selv heller.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Neida, de er ikke tykke selv.

Jeg er 40 😅😆

Hadde bmi på 27 før. Så ikke veldig overvektig. Derfor jeg begynte å lure på om jeg har fått altfor lav fettprosent, å at det er det som gjør at de kommenterer sånn.. Nei, jeg er 10 cm. lavere enn deg.

Men da har du alltid vært slank/liten. Vet ikke om det er noe lettere med slike kommentarer da. Folk burde egentlig ikke si noe. Man skal bry seg. Å ja, hadde familien spurt fordi de var bekymret hadde det vært greit. Men jeg syns slike kommentarer og bemerkninger er ufine.

Men jeg får vel forsøke overse det.. Slutte og gi de tankene noe oppmerksomhet. Men det er jo ikke rart man blir litt tvilende på seg selv heller.. 

Hvis du bare er 160cm skal du bare legge vekk disse tankene umiddelbart😅 20,6 er helt passe bmi til denne høyden. Men hva er disse tankene du snakker om? At du veier for lite? Prøv å gå opp noen kilo og se om du trives bedre. Alle har ulik trivselsvekt.

AnonymBruker
Skrevet

Vil også tro at bemerkningene slutter når du har veid dette en stund. Å gå fra bmi 27 til 20 er jo en stor forandring, så er vel derfor de legger merke til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...