Gå til innhold

Utleier krever at jeg betaler for et helt nytt gulv pga en liten skade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var flyttet ut av huset da denne skaden ble oppdaget av huseier. Jeg hadde helt ærlig ikke sett denne vannskaden fra før, men tilbydde meg å bytte ut den skadde delen, da dette er en enkel sak da den er nært kjøkken sokkelen og gulvet slutter litt innenfor sokkel, så er lett å rive opp å legg nytt. Spurte han hvilke gulv det var, men det vist han ikke, spurt han å hvilke type gulv det var. Vist han heller ikke. Derfor mente han at hele gulvet skal byttes, både på kjøkken og stue, da disse rommene går i en L-form og er ikke noe list imellom. Han mente jeg skal stå for selve materielle, pluss 8% av det og 5000kr for bytting. Synes dette er helt bak mål. Har 33k i depositum. 

Vi er en familie på 4 bodd der i 1 år. Huseier bor ikke her selv, han skal selg huset. Her er det åpenbart at han vil bruke meg som en oppusings bank eller bare ta de pengene han krever uten å bytte å selg. Hva tenker dere?? Er ikke dette urimelig eller tar jeg feil?? 

Screenshot_20220403_083524_com.google.android.apps.messaging.jpg

Screenshot_20220403_083519_com.google.android.apps.messaging.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Det der er jo vanlig standardfarge på sånne klikkplater jeg ser over alt, det er meninga at noen deler bare kan byttes og ikke hele! 

Han svindler deg her, ikke gi deg på dette. 

Men jeg ser ikke noe skade på bildene? 

Anonymkode: 67358...86d

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser heller ikke noen skade på bildene. Har du ikke fått nærbilder av skaden? 
Du har vel rett til å forsøke å rette skaden selv først? 

Anonymkode: c36ee...ab0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen skade jeg heller. Smal sak å få tak i makent gulv, og bare bytte de bordene med evt. skade selv

Anonymkode: a5687...28e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det der er jo vanlig standardfarge på sånne klikkplater jeg ser over alt, det er meninga at noen deler bare kan byttes og ikke hele! 

Han svindler deg her, ikke gi deg på dette. 

Men jeg ser ikke noe skade på bildene? 

Anonymkode: 67358...86d

De er litt oppsvulma. Er litt vanskelig å se. Men vis du ser nøye, så ser du at det er et gulv som skiller seg ut fra de andre

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser ingen skade jeg heller. Smal sak å få tak i makent gulv, og bare bytte de bordene med evt. skade selv

Anonymkode: a5687...28e

Vi snakker da om vannskader

AnonymBruker
Skrevet

Men altså, du er jo ikke ansvarlig for dette! Dette fær huseier ta på sin forsikring evt!

Anonymkode: 7b41e...ced

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare tull, ts! Han prøver å lure deg. Si til han at du kommer til å kontakte advokat. 

Anonymkode: 021f5...33c

• Liker 3
Skrevet

Dette er så lite at det vil nok inngå som vanlig slitasje dersom man har valgt laminat på kjøkken. Det er så og si umulig i å unngå litt vannsøl fra oppvask og diverse på kjøkkenet. Den lille "skaden" som er der vil nok også ha veldig lite å si for salget. 

Å bytte ut hele gulvet er bare idiotisk, og særs lite miljøvennlig... 

Grunnen til at det har oppstått svulming der kan også være pga litt dårlig lagt gulv, som gjør at vannet har trukket lettere opp akkurat der. Så det er ikke sikkert at det bare er deres skyld. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...