Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har vært sammen i 4 år. Har et barn sammen. Helt fra starten av forholdet har det vært sjalusi fra hans side, vold og det å ha kontroll over meg. Vi har også stort sett kun gjort de tinga han har lyst til å gjøre og han har ignorert meg eller blitt sint på meg når jeg er lei meg og har det vondt. For en stund tilbake tok han kvelertak på meg og siden da har jeg tenkt at nå bør jeg reise for dette er ikke greit. Jeg sa jeg ville reise fra han og da han forstod alvoret ble han så lei seg. Han sier han er villig til å gjøre alt for at jeg ikke reiser. Og han prøver helt sykt godt om dagen å vise at han kan forandre seg. Jeg er deprimert og har mistet følelsene for han.  Han trur jeg har mistet følelsene for han siden jeg er deprimert nå og at de vil komme tilbake. Men jeg føler ikke de vil gjøre det. Får så utrolig vondt av ham  når han nå prøver så hardt. Lurer så på om det er rett av meg å dra fra han...

Anonymkode: afef9...4e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg og samboer har vært sammen i 4 år. Har et barn sammen. Helt fra starten av forholdet har det vært sjalusi fra hans side, vold og det å ha kontroll over meg. Vi har også stort sett kun gjort de tinga han har lyst til å gjøre og han har ignorert meg eller blitt sint på meg når jeg er lei meg og har det vondt. For en stund tilbake tok han kvelertak på meg og siden da har jeg tenkt at nå bør jeg reise for dette er ikke greit. Jeg sa jeg ville reise fra han og da han forstod alvoret ble han så lei seg. Han sier han er villig til å gjøre alt for at jeg ikke reiser. Og han prøver helt sykt godt om dagen å vise at han kan forandre seg. Jeg er deprimert og har mistet følelsene for han.  Han trur jeg har mistet følelsene for han siden jeg er deprimert nå og at de vil komme tilbake. Men jeg føler ikke de vil gjøre det. Får så utrolig vondt av ham  når han nå prøver så hardt. Lurer så på om det er rett av meg å dra fra han...

Anonymkode: afef9...4e8

Så fort du gir etter er det tilbake til det "normale" igjen, han blir en sjalu, voldelig drittsekk... Man skal ikke slite med å IKKE være sjalu og voldelig, det skal være helt naturlig... 

Anonymkode: 5b31b...b96

• Liker 4
Skrevet

Jo, det er rett å dra fra ham. Kvelertak er alvorlig. Å vokse opp i vold kan ødelegge så mye for barnet ditt, og selv om du tenker at du selv kan holde ut dette, så ønsker du det ikke for barnet, det er jeg helt sikker på. 

• Liker 4
Skrevet

Du gjør rett i å drafra ham. Voldelige drittsekker trenger du ikke i livet ditt. Han smisker og trygler nå, men du vet jo hvordan han egentlig er. Han kommer ikke til å bli mindre sjalu og kontrollerende, han kommer til å falle tilbake i gamle mønstre etter kort tid.

Ikke tvil her, det er riktig både for deg og barnet  flytte ifra ham.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit å gå fra partneren sin når en ikke har følelser for han lenger. Han trenger ikke en gang å ha gjort noe galt. Når partneren er voldelig mot deg, så er det ikke bare riktig å gå fra han. Da SKAL du gå fra han. Selv om dere begge hadde hatt følelser også! Det er veldig vanlig at voldspersoner blir veldig "snille" i en periode hvor han er redd for å miste voldsofferet sitt i et brudd. Dette er bare midlertidig. Når voldsofferet tar han tilbake, så er han sitt gamle voldelige jeg.

Anonymkode: 5a6d9...45e

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skal selvsagt reise fra en som tar kvelertak på deg.

Anonymkode: 068a1...d1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis det virkelig hadde vært så forbanna ille, så kunne du vel forlatt ham for veldig lenge siden?

det virker som temmelig mange kvinnfolk her på forumet utelukkende er sammen med noen, bare for å ha mest mulig å sutre og klage over her..      

Anonymkode: 90c56...5e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hvis det virkelig hadde vært så forbanna ille, så kunne du vel forlatt ham for veldig lenge siden?

det virker som temmelig mange kvinnfolk her på forumet utelukkende er sammen med noen, bare for å ha mest mulig å sutre og klage over her..      

Anonymkode: 90c56...5e2

Du har helt tydelig null kunnskap om vold i forhold. Kom tilbake når du har noe fornuftig å si. 

Anonymkode: 6823a...02d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts, en slik mann vil ikke endre seg. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med et krisesenter, du vet aldri hvordan han kan reagere når du sier at du faktisk går. 

Anonymkode: 6823a...02d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer han å fortsette med. Barnet blir vitne til vold i hjemmet. Barnevernet blir påkoblet, så har du helvetesårene å forholde deg til. Dette bør være nok for at du ikke kan leve sånn. Du må bort. Han skjerper seg ikke, kun nå og da, og fortsetter. 

Anonymkode: 8f386...404

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt krisesenter, og flytt med barnet. Helt vanlig at slike personer blir «snille» en periode når de er redd for å miste en, men dessverre går det fort tilbake til gamle vaner. 

Anonymkode: 79430...0f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...