Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre her som ikke liker å sove over hos kjæresten? Sikkert mange som er uenige med meg her, men jeg liker virkelig ikke å sove over hos kjæresten. De gangene jeg har gjort det vil jeg bare hjem nesten med en gang jeg står opp, er det unormalt? Jeg vil helst sove og våkne i min egen seng, alene.

I tillegg er det også ekstremt varmt på soverommer hans og da svetter jeg som faen og det er rett og slett ubehagelig og jeg føler meg ekkel. Jeg vil bare hjem så raskt som mulig, spise og dusje og slappe av for meg selv. 

Men jeg føler meg frekk hvis jeg for eksempel sier jeg vil hjem med gang jeg står opp hvis jeg har sovet over hos han eller hvis han spør om jeg vil sove over, vet ikke hvordan jeg kan si det uten at det hørres feil ut. 

Anonymkode: 076bd...33d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet (endret)

Nå har ikke jeg kjæreste men da jeg var singel så hadde jeg det sånn. 
Og det er jo helt greit det, jeg er ekstremt hjemmekjær og ønsker helst å være hjemme hos meg selv hvor jeg hsr alle tingene mine og er komfortabel. 

Edit: den første setningen der gir jo ingen mening 😂 mente jo selvsagt da jeg hadde kjæreste!

Endret av BethD
AnonymBruker
Skrevet

Min liker best å sove hos seg selv. Jeg syntes det var litt rart i starten, men nå gjør det meg ikke noe. 

Anonymkode: 6bab9...fc5

AnonymBruker
Skrevet

Noen liker mer egentid enn andre 😊 Og ikke alle passer som samboere heller. Der vil du jo kanskje endre deg senere når du blir eldre og evt vil ha barn. Da vil dere jo finne en bedre bolig med ikke så klamme soverom. Og dere kan jo ha hvert sitt soverom selv om dere bor i samme hus når den tid kommer 😊

Anonymkode: df8df...da3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen da? Jeg følte det sånn noen år ut i forholdet, men det var alltid han som sov hos meg. Jeg ble bare lei, føltes som å ha besøk, jeg fikk ikke praktisere de rutinene jeg er vant til før jeg sover/står opp, krangle om side i senga, lage frokost, ikke prompe. Ble bare lei. Til slutt savnet jeg egentid så mye, at jeg måtte bare gjøre det slutt. Var selvsagt 1000 andre grunner til bruddet også, men egentid var virkelig noe jeg savnet. Men når man elsker hverandre, trives man med å være sammen, så kanskje du er litt lei?

Anonymkode: 8290f...3be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

😊 Jeg også liker best å ha sengen for meg selv og våkne opp alene. Friskere luft i rommet og stille og rolig. Er dog i et langt samliv. Hadde jeg vært forelsket med en ny kjærste så tror jeg det hadde vært anneledes 😊

Anonymkode: 6bed7...7a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det noen andre her som ikke liker å sove over hos kjæresten? Sikkert mange som er uenige med meg her, men jeg liker virkelig ikke å sove over hos kjæresten. De gangene jeg har gjort det vil jeg bare hjem nesten med en gang jeg står opp, er det unormalt? Jeg vil helst sove og våkne i min egen seng, alene.

I tillegg er det også ekstremt varmt på soverommer hans og da svetter jeg som faen og det er rett og slett ubehagelig og jeg føler meg ekkel. Jeg vil bare hjem så raskt som mulig, spise og dusje og slappe av for meg selv. 

Men jeg føler meg frekk hvis jeg for eksempel sier jeg vil hjem med gang jeg står opp hvis jeg har sovet over hos han eller hvis han spør om jeg vil sove over, vet ikke hvordan jeg kan si det uten at det hørres feil ut. 

Anonymkode: 076bd...33d

Selvfølgelig er ikke det veldig rart. 

Fler og fler får opp øynene for hvor viktig søvnhygiene er og at samsoving er ugunstig.

Egen seng på eget rom er for mange helsefremmende.

At jeg og samboer sover på egne rom er den beste avgjørelsen vi noengang har gjort. 

Begge sover mye bedre, har fått positive helsegevinster, og er langt mer opplagte, mer energi med det som følger med 👌🏼

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan prompe i senga i våken tilstand uten at noen bryr seg om det. 

Anonymkode: a2886...a41

Skrevet

Jeg er veldig introvert og har alltid foretrukket å gjøre alt alene, da andre mennesker (med få unntak) drainer energien min. Dette inkluderte også å sove alene. Har datet mange og vært på vei inn i forhold, men slitt heldig med å sove med dem og har helst villet reise hjem eller at de skal dra med en gang jeg våknet.

Nå er jeg sammen med en mann jeg virkelig elsker og jeg hater å sove borte fra han. Senga føles tom og kald uten han og de gangene han er her vil jeg aldri at han skal dra, han drainer ikke energien min overhodet. 

Det KAN være at du rett og slett er en type som må ha egentid og liker best å være alene. Det kan og være at de rette følelsene for kjæresten din ikke er på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...