Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei jente på 1,5 år. Hun har ikke veldig langt hår, de rekker ned til skuldrene bak, men ingenting er i veien for ansiktet hennes. En dag testet jeg å ha strikk i håret hennes og syntes det var veldig søtt og hun lo og tok seg i håret og prøvde ikke å ta den ut/virket ikke ubehagelig. Fikk kommentarer fra barnehagen om at "fikk du også hale fordi mamma syntes det er fint?" og "det ble jo en liten topp der" i noe jeg følte var en spydig tone (kanskje jeg tar feil).

Er dette veldig rart? Nesten alle jentene har hale, men de har jo en del mer hår.

Dette er jo tidenes minste problem altså, men bare lurte på om det kanskje ikke er så bra når det ikke er behov for det? Er snakk om sånne tynne, små gummistrikker. 

Anonymkode: 3ab17...e22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lag heller små musefletter, det er mye søtere på kort hår.

Anonymkode: 1cc85...b5a

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Bare og bare, det er jo praktisk uansett, håret er lettere å gre etterpå. 

Så lenge det man gjør ikke er plagsomt for barnet er det vel helt greit. Unødvendig kommentar fra barnehagen. 

Musefletter er ikke finere på alle. 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke bruke gummistrikker, de sliter veldig på håret og kan gjøre vondt å ta ut. Ellers er det da bare å sette opp håret hennes hvis du ønsker det. Helt uskyldig. 

Anonymkode: d189c...575

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har ei jente på 1,5 år. Hun har ikke veldig langt hår, de rekker ned til skuldrene bak, men ingenting er i veien for ansiktet hennes. En dag testet jeg å ha strikk i håret hennes og syntes det var veldig søtt og hun lo og tok seg i håret og prøvde ikke å ta den ut/virket ikke ubehagelig. Fikk kommentarer fra barnehagen om at "fikk du også hale fordi mamma syntes det er fint?" og "det ble jo en liten topp der" i noe jeg følte var en spydig tone (kanskje jeg tar feil).

Er dette veldig rart? Nesten alle jentene har hale, men de har jo en del mer hår.

Dette er jo tidenes minste problem altså, men bare lurte på om det kanskje ikke er så bra når det ikke er behov for det? Er snakk om sånne tynne, små gummistrikker. 

Anonymkode: 3ab17...e22

Jeg synes små hårbånd med sløyfe på var så søtt, til tross for at hun var nærmest skallet da hun var nyklekket. Tenkte aldri over at hårbånd skulle brukes til å holde hår borte fra ansiktet før en ganmeltante kommenterte at det var jammen bra mamma tok på hårbånd så hun ikke fikk hår i ansiktet 🥴 

Jeg tenker slike kommentarer er litt unødvendige, de aller fleste kan sette strikk i håret uten at det utelukkende skyldes en praktisk årsak, det er jo å lage en frisyre så man ser/føler seg fin.

Neste gang kan du svare: «ja det er jo lov å pynte seg litt er det ikke? (Ser jo du har pynta deg litt i dag du også»)? ;) 

Noe sånt.

Er nok mest ubetenksomhet når folk sier slik. 
Og du: kos deg med jenta di du, om det er hårbånd, strikk, sløyfe eller hårspenne, så lenge hun synes det er morsomt så er det bare å kjøre på ❤️😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du bør ikke bruke gummistrikker, de sliter veldig på håret og kan gjøre vondt å ta ut. Ellers er det da bare å sette opp håret hennes hvis du ønsker det. Helt uskyldig. 

Anonymkode: d189c...575

Hun mener nok små hårstrikker, de er laget av silikon. Fort gjort å kalle dem gummistrikker.

Anonymkode: 52deb...94c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte hårstrikk i jenta mi sitt uår fra hun var 4 mnd.. Sløyfer og små baby strikk 😊 fordi JEG synes det er søtt. Hun viste ikke noe tegn til ubehag og da hun ble litt større kom håret faktisk ned i ansiktet, så da måtte jeg ha noe strikk der og hun har aldri tatt det ut.. 

Sønnen min har også mye hår, og jeg har brukt litt aloe vera gel eller litt body lotion i luggen hans, kammet det og styla det litt fra 8 mnd alder.. Det må jo være lov😊

Er ikke det en del av omsorgen? Stelle og dille med barna våre? Pynte dem opp litt, en fin skjorte eller noe fint i håret? 

Må alt være kun det som er nødvendig og av praktiske årsaker? 

Veldig ufin kommentar av den ansatte 

Anonymkode: 92947...c6f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i hele verden er en hale?

Anonymkode: c5797...e40

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva i hele verden er en hale?

Jeg så for meg sånn sveis med rottehale.

Anonymkode: 9e6ad...c7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg så for meg sånn sveis med rottehale.

Anonymkode: 9e6ad...c7f

Haha samme her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...