Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei... Har søkt på 100 jobber minst,( føles det ut som ihvertfall), og har vært på 5 stk jobbintervjuer det siste halvåret. Men hver gang er det nei å få. Selv om jeg syns intervjuet har gått kjempe bra og sitter igjen med en følelse av at denne gangen.. denne gangen må det ha gått bra. Men nei da, etter å ha sittet å ventet på tlf i opptil en uke, så er det bare beklager beklager.

Og jeg er så lei, har liksom mistet litt av motet føler jeg.

Jeg trenger virkelig en jobb, det nærmer seg jul og kontoen er ganske skrapa..

Noen som har noen gode jobbintervju/søknad tips og komme med?

Tusen takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva har du levd av det siste halvåret da? får du noen trygd eller sosialpenger?

Skrevet

Jeg har dessverre ingen gode råd, men jeg vil bare si: stå på og ha tålmodighet! Broren min var arbeidsledig nesten ett år etter utdannelse og militæret, vanskelig arbeidsmarket i hans bransje. Men han fikk seg endelig, for noen uker siden, fast jobb. Det kommer til å gå bra for deg også, ikke gi opp!

Jo, et lite tips: prøv vikarbyråer. Veldig greit å få noen oppdrag her og der mens man søker på noe fast.

Skrevet

Lurt å ta "hva som helst" en periode, for å få arbeidserfaring og en fin liten attest å slenge på bordet. Nå før jul bør det gå bra å finne jobb av typen julehjelp/ekstrajobb ihvertfall.

Skrevet

Har ingen tips å komme med, for jeg er i samme situasjon selv. :sur:

Jeg har meldt med for Adecco også, men har ikke hørt noe mer etterpå.

Så på mellomtiden har jeg vært tilkallingsvikar men det ser ikke ut til at det blir mer der heller :(

Skrevet
hva har du levd av det siste halvåret da? får du noen trygd eller sosialpenger?

Jeg har hatt en deltidsjobb frem til september, og fått lønn derfra frem til denne mnd.

Så har hatt penger frem til nå.

Skrevet
Lurt å ta "hva som helst" en periode, for å få arbeidserfaring og en fin liten attest å slenge på bordet. Nå før jul bør det gå bra å finne jobb av typen julehjelp/ekstrajobb ihvertfall.

Jeg vet det, har søkt på alt mulig den siste perioden. :)

Skrevet (endret)

Orker du å stå i en butikk i frem til jul? Vet ikke om det er for sent å søke nå, men det har jeg benyttet meg av noen ganger. Det ene julevikariatet ble til fast jobb :-)

Vi var fler som skrev samtidig ;-)

Endret av Knitcat
Skrevet
Orker du å stå i en butikk i frem til jul? Vet ikke om det er for sent å søke nå, men det har jeg benyttet meg av noen ganger. Det ene julevikariatet ble til fast jobb :-)

Vi var fler som skrev samtidig ;-)

Jeg har stått i butikk tidligere, og har ingen problemer med å gjøre det igjen. :)

Skal ta en runde denne uka har jeg tenkt å spørre om noen trenger julehjelp :)

Skrevet

Da skriver du jo ok søknader, når du kommer til intervju :)

Et veldig godt tips fra Aetats nettsider er å være forberedt på hva slags spørsmål de kan stille på intervjuet. De har en del eksempler på vanlige spørsmål som du kan tenke gjennom på forhånd. Det går an å øve seg med en venn også.

http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=40523

Hvis du er forberedt, svarer du bedre og raskere og har mer selvtillit mens du sitter der. Det er i hvert fall min erfaring. Kanskje det bare er det som skal til. Lykke til, da!

Skrevet
Da skriver du jo ok søknader, når du kommer til intervju :)

Et veldig godt tips fra Aetats nettsider er å være forberedt på hva slags spørsmål de kan stille på intervjuet. De har en del eksempler på vanlige spørsmål som du kan tenke gjennom på forhånd. Det går an å øve seg med en venn også.

http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=40523

Hvis du er forberedt, svarer du bedre og raskere og har mer selvtillit mens du sitter der. Det er i hvert fall min erfaring. Kanskje det bare er det som skal til. Lykke til, da!

Tusen takk for tipset :)

Føler at det går bedre og bedre for hver gang jeg har vært på intevju også, får litt mer erfaring hver gang liksom,men noen ganger føles det som om det er like ille som å være oppe i muntlig eksamen :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Har du registrert deg hos samtlige vikarbyråer + aetat?

Skrevet

Anbefaler vikarbyrå! :-)

Jeg fikk jobb gjennom Vikar 1, og har vært på jobbintervju via andre. Dem jobber stortsett aktivt med deg! :)

Skrevet
Har du registrert deg hos samtlige vikarbyråer + aetat?

Er registrert på aetat,manpower,activepeople, jobzone og et til som jeg ikke kommer på i farta :)

Skal registrere meg på adecco også så snart jeg kommer meg til arendal til uka.Så jeg håper på napp derfra :)

Skrevet

Samme situasjon her også. Masse søknader, ingen jobb, og nå har

jeg null selvtillit igjen. Tør nesten ikke sende søknader lenger,

og jeg har ingen peiling på hva jeg skal gjøre framover.

Skrevet

Jeg har erfart at det ikke alltid nytter kun aa registrere seg. Ring eller moet opp ogsaa saa ser du at du mener business.

Naar det gjelder intervjuer ogsaa - vaer skikkelig aktiv! hvis du har sendt soeknad og ikke hoerer noe innen en uke, saa ring og presenter deg og "mas" litt!

Er det noen bedrifter som er dine droemmearbeidsgivere? Send brev om deg selv og spoer om de kan si ifra naar de skal rekruttere neste gang!

Det loenner seg aa ikke miste motet - staa paa videre!

:klem:

Skrevet

Er i samme situasjon som trådstater. En ting er i hvertfall sikkert og det er at man ikke skal forvente at rekruteringsbyråene gjør jobben for deg. De har dessuten lett for å glemme deg hvis du ikke ringer og er aktiv. Gå rundt på aktuelle arbeidsplasser og søk selv om det ikke er utlyst stillinger. Ta en titt på Jobbjakt.no. Lykke til.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Er registrert på aetat,manpower,activepeople, jobzone og et til som jeg ikke kommer på i farta :)

Skal registrere meg på adecco også så snart jeg kommer meg til arendal til uka.Så jeg håper på napp derfra :)

Kan anbefale Xtra Personell også :) www.xtra.no

Skrevet

Hva med å delta på jobbsøkekurs? Aetat holder slike.

Ellers kan det lønne seg å snakke med omgangskretsen. VELDIG mange jobber blir ikke utlyst annet enn internt i bedriften. Du kan også finne bedrifter du kunne tenke deg å jobbe for, og sende ut en søknad til dem, uten at dem annonserer etter nye ansatte.

Skrevet
Hva med å delta på jobbsøkekurs? Aetat holder slike.

Ellers kan det lønne seg å snakke med omgangskretsen. VELDIG mange jobber blir ikke utlyst annet enn internt i bedriften. Du kan også finne bedrifter du kunne tenke deg å jobbe for, og sende ut en søknad til dem, uten at dem annonserer etter nye ansatte.

Hva går jobbsøkekurs ut på?

Har nylig flyttet til et sted jeg ikke kjenner noen, så er ikke mange bekjente å spørre,men jeg skal ta runden rundt i byen å spørre enten imorgen eller til uka :)

Tusen takk for tipset forresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...