marsvin Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Jeg kjenner tre mennesker som er av typen som alltid er superentusiastiske og interessert uansett hva jeg forteller.. Det er jo sånt man burde like, alle vil jo at andre skal vise interesse for en, men det blir litt mye, og jeg føler meg brått ukomfortabel og forlegen fordi det ikke virker genuint. Hvis hva jeg spiste på brødskiva mi eller hvilket tampong- merke jeg bruker er kjempeinteressant, hva er egentlig interessant på «ekte» da? De som viser en sånn enorm entusiasme for andre uansett hva det er, føler jeg på en måte ikke er seg selv.. Hadde en lærer som også var sånn på høyskolen. Alt alle gjorde var hele tiden KJEMPEBRA og HELT RÅTT ifølge henne.. men jeg visste ofte at prosjektet mitt hadde forbedringspotensiale, og følte meg ikke tatt på alvor når alt jeg gjorde var « helt supert!!» ble alltid ukomfortabel rundt henne også, følte hun var falsk. Tror mennesker som tilsynelatende er veldig interessert i andres liv og entusiastiske samme hvem det eller hva det er, vil få andre til å føle seg sett og bra, men på meg har det bare motsatt effekt.. : s Flere som har kjent på det samme, eller kjenner noen sånne? 4
Gjest lurven Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 marsvin skrev (9 timer siden): Jeg kjenner tre mennesker som er av typen som alltid er superentusiastiske og interessert uansett hva jeg forteller.. Det er jo sånt man burde like, alle vil jo at andre skal vise interesse for en, men det blir litt mye, og jeg føler meg brått ukomfortabel og forlegen fordi det ikke virker genuint. Hvis hva jeg spiste på brødskiva mi eller hvilket tampong- merke jeg bruker er kjempeinteressant, hva er egentlig interessant på «ekte» da? De som viser en sånn enorm entusiasme for andre uansett hva det er, føler jeg på en måte ikke er seg selv.. Hadde en lærer som også var sånn på høyskolen. Alt alle gjorde var hele tiden KJEMPEBRA og HELT RÅTT ifølge henne.. men jeg visste ofte at prosjektet mitt hadde forbedringspotensiale, og følte meg ikke tatt på alvor når alt jeg gjorde var « helt supert!!» ble alltid ukomfortabel rundt henne også, følte hun var falsk. Tror mennesker som tilsynelatende er veldig interessert i andres liv og entusiastiske samme hvem det eller hva det er, vil få andre til å føle seg sett og bra, men på meg har det bare motsatt effekt.. : s Flere som har kjent på det samme, eller kjenner noen sånne? Ja det synes ganske godt når folk prøver for hardt å være superpositive individer
anonymbruker2312 Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Jeg skjønner godt hva du mener og har hatt samme tanker selv. Synes det ser veldig falskt ut og alt for "overdrivende". Jeg selv er en veldig ærlig person og liker å få ærlige meninger tilbake, kritikk og tips til forbedringspotensiale. Disse menneskene som alltid skal være positiv og ikke gir noe form for kritikk eller genuine tanker om ting, er ofte de som vil bli likt og ikke vil havne i "konflikter" med andre, da de kanskje vet at de kommer til å såre vedkommende om de skulle ha vært totalt ærlig. Når det kommer til entusiastiske interessen vedkommende har på uansett hva man forteller, så har jeg personlig alltid syntes det har vært litt kleint når folk er slik. Jeg føler rett og slett at de ikke hører på hva jeg har å si, men er mer opptatt av å opptre "interessert" for å gjøre meg fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Jeg kjenner til denne type mennesker, og er helt enig, det blir litt too much. Men jeg føler årsaken ofte er usikkerhet, kanskje de er redd for å ikke bli likt? Når man ikke klarer å være genuin, så er det ofte usikkerhet som ligger i bunn, tror dere ikke? Anonymkode: 5d269...45e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Vil heller ha en entusiastisk tilbakemelding enn en uengasjert en. Den uengasjerte bryr seg hvertfall ikke mer enn den entusiastiske potensielt faker og det er en god egenskap entusiastiske mennesker har fordi de ønsker at den andre skal føle seg sett og akseptert og inspirere og løfte den Anonymkode: 53a38...a0a
lillevill Skrevet 4. april 2022 #6 Skrevet 4. april 2022 Skjønner hva du mener. Det finnes en mellomting mellom helt supert og vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #7 Skrevet 4. april 2022 marsvin skrev (På 4/3/2022 den 1.49): Jeg kjenner tre mennesker som er av typen som alltid er superentusiastiske og interessert uansett hva jeg forteller.. Det er jo sånt man burde like, alle vil jo at andre skal vise interesse for en, men det blir litt mye, og jeg føler meg brått ukomfortabel og forlegen fordi det ikke virker genuint. Hvis hva jeg spiste på brødskiva mi eller hvilket tampong- merke jeg bruker er kjempeinteressant, hva er egentlig interessant på «ekte» da? De som viser en sånn enorm entusiasme for andre uansett hva det er, føler jeg på en måte ikke er seg selv.. Hadde en lærer som også var sånn på høyskolen. Alt alle gjorde var hele tiden KJEMPEBRA og HELT RÅTT ifølge henne.. men jeg visste ofte at prosjektet mitt hadde forbedringspotensiale, og følte meg ikke tatt på alvor når alt jeg gjorde var « helt supert!!» ble alltid ukomfortabel rundt henne også, følte hun var falsk. Tror mennesker som tilsynelatende er veldig interessert i andres liv og entusiastiske samme hvem det eller hva det er, vil få andre til å føle seg sett og bra, men på meg har det bare motsatt effekt.. : s Flere som har kjent på det samme, eller kjenner noen sånne? Kunstige figurer. Enig at virker veldig påtatt. Har ei sånn i familien vår også. Føler ubehag bare av å høre tonefallet hennes. Hun fremstår som en robot og lite ektefølt omsorg der. Slike vet man aldri hvor man har. Fasadefolk som er mer opptatt av hvordan de fremstår og av prestisje og penger. En smiskende obliarg. Anonymkode: 9548c...549 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå