AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Vi har en fb gruppe med foreldre fra klassen. Det er krangling og dårlig stemning mellom foreldrene ofte. nå har det vært ei mor som har lagt ut at en guttegjeng fra klassen hadde kastet popcorn på en håndballkamp, og oppfordret foreldre til å ta praten med ungdommene sine. Ingen navn nevnt. Dette falt i dårlig jord med de som følte seg truffet, og det ble Texas i kommentarfeltet. foreldrene ville forsvare sine «bøller» og krevde at ts ber guttene om unnskyldning for å legge ut en slik påstand. Kranglingen pågikk i 2 dager. Dette er så trist hva skjer med foreldre nå i dag? Anonymkode: 815c3...6af
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Folk nekter å innse at drittungene deres gjør noe galt. Anonymkode: ee9a8...307 20 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Folk nekter å innse at drittungene deres gjør noe galt. Anonymkode: ee9a8...307 Jepp det er helt sikkert.. i tillegg lager de bare enda mer styr for barna sine når de går i konflikt med andre foreldre Anonymkode: 815c3...6af 2
lillevill Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Forstàr ikke sånt. Ønsker de da at ungene skal bli en bølle? Hadde de selv kastet popcorn kansje? 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Det er sånne foreldre som ikke har et eget liv, som lever livet gjennom barna sine.. Og som blir ekstra fornærmet hvis noen skulle true det fine bildet de maler av se..barnet. Det er synd på slike mennesker. Anonymkode: 623d5...909 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 Var en episode her også. Ei mor hadde vært innom den lokale butikken. Der er det en Narvesen og ett bakeri og en område med stoler og bord. Og der hadde noen gutter sittet. Hun skrev at det var ikke en ungdomsklubb der og at de må finne seg en plass å henge. Min gutt brukt å kjøpe en bolle eller is å sitte der med kompiser hvis været er dårlig. Så jeg gikk nedover og snakke med sjefen på butikken, Narvesen og bakeriet. Spurte de om det plaget de at ungdommen satt der. Det gjorde det ikke. Det kryr av pensjonister der på dagtid, så da må ungdommen også få være der på ettermiddagen og kvelden. Det skrev jeg på Facebook gruppen. Ble mye styr. Jeg bare skrev det ene svaret og holdt meg unna etter det Anonymkode: d5acc...4f0 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var en episode her også. Ei mor hadde vært innom den lokale butikken. Der er det en Narvesen og ett bakeri og en område med stoler og bord. Og der hadde noen gutter sittet. Hun skrev at det var ikke en ungdomsklubb der og at de må finne seg en plass å henge. Min gutt brukt å kjøpe en bolle eller is å sitte der med kompiser hvis været er dårlig. Så jeg gikk nedover og snakke med sjefen på butikken, Narvesen og bakeriet. Spurte de om det plaget de at ungdommen satt der. Det gjorde det ikke. Det kryr av pensjonister der på dagtid, så da må ungdommen også få være der på ettermiddagen og kvelden. Det skrev jeg på Facebook gruppen. Ble mye styr. Jeg bare skrev det ene svaret og holdt meg unna etter det Anonymkode: d5acc...4f0 Gratulerer, guttene dine har truffet sin første Karen. Anonymkode: dc00c...8c8 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 Var borti noe av det samme da tre jenter la ut en tiktok-video som var direkte ufin mot tre andre jenter, deriblant min datter. Heldigvis tok disse jentene vare på videoen, så jeg lagde en chat med bare oss seks mødrene hvor jeg skrev at det ikke var akseptabelt, og at jeg forventet at foreldrene til de tre som lagde den tok en prat med dem. En mor la seg langflat, en mor sa "nå er de så store, så de får styre det selv" (dette var i 7.klasse), og den tredje moren SA at hun skulle prate med datteren, men mente allikevel tydelig at de andre tre fortjente videoen.... De to trioene hadde vært uenige en stund, men også datteren til moren som la seg langflat innrømmet at disse tre som ble "svertet" i filmen aldri hadde gjort noe galt, de hadde bare stått opp for egne holdninger, og det falt i dårlig jord hos de andre. Må legge til at moren som mente det var fortjent er av typen som kan gå bort til noen jenter etter kamp (driver lagidrett) og si "det var jo deres skyld at vi tapte, da".... Heldigvis blir de herdet etter hvert og vet hvem som står for hva, men jeg lurer på hva som foregår i hodet på foreldre som kjefter på den som sier fra for at deres barn har kastet popcorn på håndballkamp? Hadde på ingen måte vært hyggelig å være min sønn hvis jeg fikk beskjed om at han hadde gjort det...... Spiller ingen rolle hva de på banen drev med, man kaster ikke uansett.... Gruer meg litt til disse barna som arver disse holdningene skal pleie meg på gamlehjemmet..... Anonymkode: 55533...dc8 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 Enkelte foreldre evner ikke å oppdra barna sine. Barna blir bøller og foreldrene forsvarer dem uansett hva de gjør. Hos mange foreldre er det nok snakk om misforstått snillhet og manglende grensesetting. Andre foreldre er rett og slett dårlig sort selv, og dette blir overført til barna. Mange foreldre er sjokkerende dårlige foreldre. Anonymkode: 55659...24c 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 Har aldri skjønt meg på foreldre som synes det er enklere å gå til angrep på andre enn å ta en prat med ungene. En prat betyr jo bare at man sier ifra om at man har fått nyss i at noen ikke er greie med hverandre og viser barnet at vi følger med og forventer at barnet oppfører seg. Jeg husker en gang jeg måtte ta en prat med mitt barn og forklare at det å le av andres klær ikke er ok. Jeg tok da også en prat på generell basis om at vi ikke vet hvordan andre har det hjemme og at mange barn selv ikke får velge klær. Kanskje de ikke har så mye penger og det vet ikke vi andre. Summa summarum ble det poengtert at noen barn vokser opp med ting de selv ikke liker og da er det ekstra dårlig gjort å le av de. Man må jo ikke legge opp til en voldsom kjefting, en prat er en prat og så ser man hvor praten leder hen. Anonymkode: c47e8...29b 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #11 Skrevet 3. april 2022 Jeg måtte ta opp i vår foreldrechat at noen hadde vært stygge med barnet mitt. Alle reagerte med tusen takk for at du sier fra, og alle snakket med barna sine. Endte med at mitt barn og den ene hun hadde vært i konflikt med, ble gode venner etterpå. ❤ Anonymkode: e2cb9...c41 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #12 Skrevet 3. april 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Vi har en fb gruppe med foreldre fra klassen. Det er krangling og dårlig stemning mellom foreldrene ofte. nå har det vært ei mor som har lagt ut at en guttegjeng fra klassen hadde kastet popcorn på en håndballkamp, og oppfordret foreldre til å ta praten med ungdommene sine. Ingen navn nevnt. Dette falt i dårlig jord med de som følte seg truffet, og det ble Texas i kommentarfeltet. foreldrene ville forsvare sine «bøller» og krevde at ts ber guttene om unnskyldning for å legge ut en slik påstand. Kranglingen pågikk i 2 dager. Dette er så trist hva skjer med foreldre nå i dag? Anonymkode: 815c3...6af Det som skjer,er at foreldrene er blitt i første rekke. Før i tida var barna i fokus og indiviuelt, ikke som gruppe. Jeg husker ennå at læreren snakket med en og en om noe skjedde på skolen. Og så kom foreldrene en og en på møte. Nå er det slik at den ene foreldrene "ser" og informerer ALE foreldre og så blir det krangling mellom foreldre. Barna er i andre rekke og i den tredje er hva som egentlig skjedde. Ingen vim lære av det. Og hva som er rett eller galt fortelles ikke om. Jeg husker naboen min, som gikk i samme klasse som meg, snakket flere ganger med læreren alene og foreldrene var kalt på foreldremøte. Jeg vet ikke hva det dreide seg om, mine foreldre var laaaaang unna. De mener ennå at han var en stille nabogutt og vet absolutt ingenti g om ham. Anonymkode: 8960c...cd3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #13 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gratulerer, guttene dine har truffet sin første Karen. Anonymkode: dc00c...8c8 Hva mener du,? Anonymkode: d5acc...4f0
Blomsterpotta Skrevet 3. april 2022 #14 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi har en fb gruppe med foreldre fra klassen. Det er krangling og dårlig stemning mellom foreldrene ofte. nå har det vært ei mor som har lagt ut at en guttegjeng fra klassen hadde kastet popcorn på en håndballkamp, og oppfordret foreldre til å ta praten med ungdommene sine. Ingen navn nevnt. Dette falt i dårlig jord med de som følte seg truffet, og det ble Texas i kommentarfeltet. foreldrene ville forsvare sine «bøller» og krevde at ts ber guttene om unnskyldning for å legge ut en slik påstand. Kranglingen pågikk i 2 dager. Dette er så trist hva skjer med foreldre nå i dag? Anonymkode: 815c3...6af Det er krenketid. Du skal være krenket enten du føler det eller ei og spesiellt være krenket på andres vegne. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #15 Skrevet 3. april 2022 Mange er ekstremt overbeskyttende overfor egne barn, og skal curle vei for dem gjennom hele livet. Kombinert med at de har digre skylapper på, og nekter å tro noe som helst galt om egne barn, så har du oppskriften på elendig foreldreskap. Resultatet blir ufordragelige barn. Jeg jobber i barnehage, og er helt skremt over utviklingen. Om man prøver å nyansere bildet over hendelser hvor flere barn er involvert, så forsvarer folk barnet sitt, uansett. Om et barn har slått et annet, mens den som ble slått, bet den andre først, så kan du banne på at forelderen til den som bet, ikke vil høre på det øret. Alt er det andre barnets feil, og barnet deres gjør aldri noe galt. Hvis man går rundt og tror at man har født den neste Kongen av verden, så bør man få seg en realitetsorientering. De aller fleste barn gjør ting de ikke burde i blant. Ja, ditt også! Anonymkode: 8bdeb...827 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #16 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi har en fb gruppe med foreldre fra klassen. Det er krangling og dårlig stemning mellom foreldrene ofte. nå har det vært ei mor som har lagt ut at en guttegjeng fra klassen hadde kastet popcorn på en håndballkamp, og oppfordret foreldre til å ta praten med ungdommene sine. Ingen navn nevnt. Dette falt i dårlig jord med de som følte seg truffet, og det ble Texas i kommentarfeltet. foreldrene ville forsvare sine «bøller» og krevde at ts ber guttene om unnskyldning for å legge ut en slik påstand. Kranglingen pågikk i 2 dager. Dette er så trist hva skjer med foreldre nå i dag? Anonymkode: 815c3...6af Bøller blir voksne også får de bøller. Legg ut hva de skrev på face da Anonymkode: 637d1...89d 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #17 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bøller blir voksne også får de bøller. Legg ut hva de skrev på face da Anonymkode: 637d1...89d Kan ikke legge ut hva foreldrene skriver på en lukket gruppe på fin fb?? hva skulle det vært godt for? Anonymkode: 815c3...6af
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #18 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Var en episode her også. Ei mor hadde vært innom den lokale butikken. Der er det en Narvesen og ett bakeri og en område med stoler og bord. Og der hadde noen gutter sittet. Hun skrev at det var ikke en ungdomsklubb der og at de må finne seg en plass å henge. Min gutt brukt å kjøpe en bolle eller is å sitte der med kompiser hvis været er dårlig. Så jeg gikk nedover og snakke med sjefen på butikken, Narvesen og bakeriet. Spurte de om det plaget de at ungdommen satt der. Det gjorde det ikke. Det kryr av pensjonister der på dagtid, så da må ungdommen også få være der på ettermiddagen og kvelden. Det skrev jeg på Facebook gruppen. Ble mye styr. Jeg bare skrev det ene svaret og holdt meg unna etter det Anonymkode: d5acc...4f0 Du er en av de... Er så lei ressurssvake mennesker som oppdrar ungene sine til å bli like ressurssvak. Få de inn på idrett og fokuser på utdanning! Anonymkode: d7265...5bd 1
Anonymbruker*** Skrevet 3. april 2022 #19 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er en av de... Er så lei ressurssvake mennesker som oppdrar ungene sine til å bli like ressurssvak. Få de inn på idrett og fokuser på utdanning! Anonymkode: d7265...5bd Er tenåringer ressurssvake viss de sitter utenfor kiosken å tar seg en is i ny og ne på sitteplasser ment til den type formål? Du vet ingenting om disse guttene. Kan godt være de er både flinke på skolen og driver aktivt med idrett. Når jeg vokste opp kunne også skoleflinke, aktive og oppegående tenåringer finne på å kjøpe seg en is på 7/11 og sitte der en stund. Bare fordi de gjorde det var det ikke ensbetydende med at de drev dang på senteret dag ut og dag inn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå