AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Er overrasket over hvor negative enkelte kan være ift små mengder alkohol? Det er ikke snakk om bli full, vi er da vokane nok til å klare å begrense inntaket? Jeg kan gjerne ha to glass vin en lørdag kveld selv med ungene hjemme. Mine foreldre koste seg med øl og vin selv når alle vi var barna var tilstedet. Anonymkode: d707b...266 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Nei, ingen alkoholisme. Anonymkode: d707b...266 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Nei finnes veldig mye alkoholfritt som er godt å drikke. Anonymkode: 44b61...fb2 5 1
GammelKaktus Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Jeg er ikke så glad i alkohol, hvis jeg ikke vil ha vann så blir det kaffe/te eller brus så jeg er relativt avholds. 😄 Drakk veldig lite før jeg fikk barn og så det hadde vel egentlig blitt litt merkelig om jeg skulle drikke på trass nå bare for å tilfredsstille disse som er så opptatt av oss som ikke har så lyst på vin liksom. Det er jo ikke barnet mitt sin "feil" at jeg drikker sjelden...har alltid vært slik for jeg har ikke behove. Koser meg jo ikke mer med et glass vin i hånden, er fornøyd med tilværelsen uansett jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Det er sjargongen her inne. Disse KG holdningene representerer overhodet ikke virkeligheten. De fleste foreldre jeg kjenner drikker noen glass i helgene, aleneforsørgere eller ei. Og dersom man ikke har problemer med rus, så er det helt uproblematisk å ta seg noen enheter. Går overhodet ikke ut over barna. Tvert imot. Men avholdsmennesker er ekstremt dogmatiske og vokale. Husk det. Anonymkode: f66b7...82f 18 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, ingen alkoholisme. Anonymkode: d707b...266 Selvfølgelig finnes det ingen mellomting mellom total avholds og alkoholisme 🤦♀️ Anonymkode: 38451...4be 12 3
Hr. Aktiv Skrevet 2. april 2022 #8 Skrevet 2. april 2022 Jeg drikker aldri. Har ingen lyst eller behov for det. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #9 Skrevet 2. april 2022 Jeg syns det får være greit en sjelden gang i blandt, men har en venninne som stadig poster snap av at hun drikker vin, ofte til høy musikk og ungen løpende rundt på gulvet... Tror kanskje akuratt hun har et problem for ingne normale folk har vel full partystemning hjemme med ungen og drikker.. Men jeg syns det er spesielt om man drikker uten musikk mens ungen er hjemme også. Og at det er spesielt om man gjør det alene og for den saks skyld. Da har man et rusproblem Anonymkode: 4fd50...ee3 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #10 Skrevet 2. april 2022 Etter et kjærestepar jeg kjenner som koste seg med litt vin (2 glass hver) og barnet deres våknet midt på natten og var veldig syk. De kunne ikke kjøre, så måtte ringe ambulansen (tror det var ambulansen for taxi var ikke tilgjengelig. Liten plass). De var veldig flaue av å si de ikke kunne kjøre pga de hadde drikket litt. så nei, jeg drikker ikke. Anonymkode: 8dd13...ca1 3 1
minister-mio Skrevet 2. april 2022 #11 Skrevet 2. april 2022 Underteinment skrev (14 minutter siden): Er det så viktig for deg å drikke alkohol? Slapper du ikke av med te? Kan du ikke drikke med venninner på fest? Som alenemor begrenser det seg, lettere å ta en øl hjemme. Gjør det noe? 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #12 Skrevet 2. april 2022 minister-mio skrev (Akkurat nå): Som alenemor begrenser det seg, lettere å ta en øl hjemme. Gjør det noe? Hvorfor er det så viktig å drikke øl? Hvis det er smaken av øl du vil ha, finnes det jo alkoholfri øl… Anonymkode: 18bb6...ae7 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #13 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Etter et kjærestepar jeg kjenner som koste seg med litt vin (2 glass hver) og barnet deres våknet midt på natten og var veldig syk. De kunne ikke kjøre, så måtte ringe ambulansen (tror det var ambulansen for taxi var ikke tilgjengelig. Liten plass). De var veldig flaue av å si de ikke kunne kjøre pga de hadde drikket litt. så nei, jeg drikker ikke. Anonymkode: 8dd13...ca1 Kjørbar, lovlig, etter 2 glass vin! Tullete å si annet Anonymkode: 2781d...972 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #14 Skrevet 2. april 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det er sjargongen her inne. Disse KG holdningene representerer overhodet ikke virkeligheten. De fleste foreldre jeg kjenner drikker noen glass i helgene, aleneforsørgere eller ei. Og dersom man ikke har problemer med rus, så er det helt uproblematisk å ta seg noen enheter. Går overhodet ikke ut over barna. Tvert imot. Men avholdsmennesker er ekstremt dogmatiske og vokale. Husk det. Anonymkode: f66b7...82f Er da ikke avholdsmenneske selv om jeg ikke drikker alkohol når jeg er alene med ungene. De fleste foreldre jeg kjenner er par, hvor den ene kan ta et glass vin av og til - men ikke normalt hver helg. Anonymkode: 44b61...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #15 Skrevet 2. april 2022 Jeg drikker ingenting hjemme, kun i lystige lag og kun fordi det gir meg ingen godfølelse å drikke hjemme. Cider gir meg mageproblem, rødvin gir meg hodepine og feberfølelse (røde kinn), noe hvitt vin gir meg feberfølelse. Smaken av øl whisky og konjakk liker jeg bare ikke, og blande drinker frister ikke. I lystige lag drikker jeg musserende vin, det gir meg minst plager. Anonymkode: a1291...a59 1
minister-mio Skrevet 2. april 2022 #16 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det så viktig å drikke øl? Hvis det er smaken av øl du vil ha, finnes det jo alkoholfri øl… Anonymkode: 18bb6...ae7 Er det viktig å drikke øl da? Eller spise chips for den saks skyld. Ingen diskuterer om det er viktig 9 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #17 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er sjargongen her inne. Disse KG holdningene representerer overhodet ikke virkeligheten. De fleste foreldre jeg kjenner drikker noen glass i helgene, aleneforsørgere eller ei. Og dersom man ikke har problemer med rus, så er det helt uproblematisk å ta seg noen enheter. Går overhodet ikke ut over barna. Tvert imot. Men avholdsmennesker er ekstremt dogmatiske og vokale. Husk det. Anonymkode: f66b7...82f Nettopp. Jeg klarer å holde meg til 2 glass, noen klarer ikke å stoppe derfor må de styre unna. Det er en avslapning for meg i ny og ne. Anonymkode: d707b...266 2
Snedig Skrevet 2. april 2022 #18 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg syns det får være greit en sjelden gang i blandt, men har en venninne som stadig poster snap av at hun drikker vin, ofte til høy musikk og ungen løpende rundt på gulvet... Tror kanskje akuratt hun har et problem for ingne normale folk har vel full partystemning hjemme med ungen og drikker.. Men jeg syns det er spesielt om man drikker uten musikk mens ungen er hjemme også. Og at det er spesielt om man gjør det alene og for den saks skyld. Da har man et rusproblem Anonymkode: 4fd50...ee3 Synes du det er spesielt at man drikker uten musikk?! Men i alle dager, det er første gang jeg hører. Jeg tar meg gjerne et glass vin hver helg jeg altså, men svært sjelden jeg hører på musikk mens jeg drikker det glasset. Glasset med vin har jeg feks til et måltid, mens jeg ser på tv , strikker eller mens jeg skravler med mannen eller venninner. Ja til og med i badekaret kan jeg nyte et glass vin. Uten musikk. 4 2
Snedig Skrevet 2. april 2022 #19 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg drikker ingenting hjemme, kun i lystige lag og kun fordi det gir meg ingen godfølelse å drikke hjemme. Cider gir meg mageproblem, rødvin gir meg hodepine og feberfølelse (røde kinn), noe hvitt vin gir meg feberfølelse. Smaken av øl whisky og konjakk liker jeg bare ikke, og blande drinker frister ikke. I lystige lag drikker jeg musserende vin, det gir meg minst plager. Anonymkode: a1291...a59 Høres ikke ut som du egentlig liker alkohol. Og da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du drikker i lystige lag. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #20 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er da ikke avholdsmenneske selv om jeg ikke drikker alkohol når jeg er alene med ungene. De fleste foreldre jeg kjenner er par, hvor den ene kan ta et glass vin av og til - men ikke normalt hver helg. Anonymkode: 44b61...fb2 Du kan ikke si at det ikke er normalt? Det er akkurat like normalt å kose seg som å ikke kose seg. Ingen fasitsvar. ts Anonymkode: d707b...266 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå