AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Jeg fikk en venninnegjeng i studietiden som jeg, den gang, satt stor pris på. Nå er det 6 år siden vi var ferdige på studiet og folk har flyttet hver til sitt. Føler vi har mindre og mindre kontakt i den gjengen og bor ulike steder. Hun ene fra gjengen som bor samme plass som meg har jeg minimalt kontakt med, og det er ikke vi som har vært tettest. To av jentene i gjengen setter jeg utrolig stor pris på. Vi kan ha lange telefonsamtaler og sender ofte koselige meldinger og deler stort og smått fra dagen vår. De vennskapene vil jeg ikke miste. Når det gjelder de andre jentene får jeg mer og mer avsmak av kontakten. Hun ene kan være litt nedlatende og belærende i tonen. Hun er ikke den som oftest vil ha kontakt, men tar veldig ofte «ansvar» rundt store anledninger: «nå er det på tide med en jentetur, nå er det tid for å kjøpe gave til den og den». Merker jeg blir litt matt av et sånt overfladisk vennskap hvor man kun skal ha kontakt ved store anledninger en gang i skuddåret. Flere andre i gjengen har jeg også mindre og mindre til felles med. To av dem har kjærester som kan være veldig snobbete og overlegne. Føler meg ofte utilpass når jeg omgås dem. Hadde vært greit å bare få avviklet vennskapene som ikke gir meg noe, men utfordrende når vi er del av en større gjeng med folk jeg verdsetter høyt. Noen råd eller betraktninger? Anonymkode: ea459...8c2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 Dem du ser en gang ved skuddår, er ikke et problem i min optik, og jeg ville fortsatt å hlde det på minimum. Om de andre drenerer deg for energi og du ikke ønsker kontakt, hadde jeg faded. Stille og rolig la det gli ut i sanden. Ikke noe intervensjon med at "herved stopper vennskapet". Det finnes 7 milliarder andre mennesker i verden, ikke kast vekk tiden på folk som får deg til å føle deg dårlig Anonymkode: aec05...eb6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Er bare å la de vennskapene du ikke ønsker fade ut. Svare kortere på meldinger/vente lenge/ikke spørre tilbake om ting, ikke ta insj til noe noe kontakt. Anonymkode: b8ec7...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 Kan du ikke bare la det renne ut i sanden? Hold de du liker nær, still opp på det som er felles. Tiden vil vise hvem som holder sammen. Anonymkode: b6996...5db 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Hvorfor behovet for å avvilkle noe som helst? Det høres bare drama ut. Du sier jo selv at du ikke har så mye å gjøre med de, så det er jo bare å la det være med det. Anonymkode: a80b6...6be 1
Gjest O.G. Skrevet 3. april 2022 #6 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fikk en venninnegjeng i studietiden som jeg, den gang, satt stor pris på. Nå er det 6 år siden vi var ferdige på studiet og folk har flyttet hver til sitt. Føler vi har mindre og mindre kontakt i den gjengen og bor ulike steder. Hun ene fra gjengen som bor samme plass som meg har jeg minimalt kontakt med, og det er ikke vi som har vært tettest. To av jentene i gjengen setter jeg utrolig stor pris på. Vi kan ha lange telefonsamtaler og sender ofte koselige meldinger og deler stort og smått fra dagen vår. De vennskapene vil jeg ikke miste. Når det gjelder de andre jentene får jeg mer og mer avsmak av kontakten. Hun ene kan være litt nedlatende og belærende i tonen. Hun er ikke den som oftest vil ha kontakt, men tar veldig ofte «ansvar» rundt store anledninger: «nå er det på tide med en jentetur, nå er det tid for å kjøpe gave til den og den». Merker jeg blir litt matt av et sånt overfladisk vennskap hvor man kun skal ha kontakt ved store anledninger en gang i skuddåret. Flere andre i gjengen har jeg også mindre og mindre til felles med. To av dem har kjærester som kan være veldig snobbete og overlegne. Føler meg ofte utilpass når jeg omgås dem. Hadde vært greit å bare få avviklet vennskapene som ikke gir meg noe, men utfordrende når vi er del av en større gjeng med folk jeg verdsetter høyt. Noen råd eller betraktninger? Anonymkode: ea459...8c2 Hva trenger du å avvikle her? Du ser jo ingenting til dem sånn som det er pr i dag. Treff dem når det er naturlig at gjengen treffes, vær hyggelig og så går det nok seg til av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Skrevet 3. april 2022 Ja, hva er det å droppe? Du fortsetter som før, holder minimum kontakt med de du «ikke liker» og holder kontakt med de som du føler er nærmere. Spørsmålet her er jo da om du vil droppe fellessamlinger eller ikke…. Anonymkode: 6e4d8...0dc
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Skrevet 3. april 2022 Trådstarter her: Jo det er egentlig det jeg mener, jeg ønsker å droppe «fellessamlinger» fordi jeg får ikke noe utbytte av sånne overfladiske samtaler om hvor man jobber eller hvor man har kjøpt hus. Men dropper jeg fellessamlinger blir nok de jeg faktisk liker litt lei seg, for de har nok ikke samme forhold til de andre som jeg har. Det går også litt på felles gaver ved store anledninger, men nå er det ganske lenge mellom hver gang så akkurat det er ikke så aktuelt nå, men kan kanskje bli det. Anonymkode: ea459...8c2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Skrevet 3. april 2022 Jeg forstår hva du mener, ts. Det er ingen vits å holde åpen dører for folk du ikke vil ha i hus. Fjern dem du ikke vil ha med videre fra sosiale medier. Det har jeg gjort hver gang et vennskap har gått sin gang. Veldig fin og befriende følelse, som gir rom og plass for nye, bedre vennskap. Ønsker deg lykke til ❣️ Anonymkode: 25128...669
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #10 Skrevet 3. april 2022 Og du kan faktisk helt fint be de du liker fra gjengen med på ting, bare dere. Ta kontroll over livet ditt Anonymkode: 25128...669
Gjest O.G. Skrevet 3. april 2022 #11 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Trådstarter her: Jo det er egentlig det jeg mener, jeg ønsker å droppe «fellessamlinger» fordi jeg får ikke noe utbytte av sånne overfladiske samtaler om hvor man jobber eller hvor man har kjøpt hus. Men dropper jeg fellessamlinger blir nok de jeg faktisk liker litt lei seg, for de har nok ikke samme forhold til de andre som jeg har. Anonymkode: ea459...8c2 Så ikke gå på "fellessamlinger" da. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det går også litt på felles gaver ved store anledninger, men nå er det ganske lenge mellom hver gang så akkurat det er ikke så aktuelt nå, men kan kanskje bli det. Anonymkode: ea459...8c2 Ikke gi, verre er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå