Gå til innhold

frisørutdanning

snagglepusnos

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på å kanskje bli frisør en stund nå, men jeg har jo allerede fått studiekompetanse, må jeg da gå gk formgivning og så gå vk1 frisør, eller er det andre veier å gå?noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan utdanne deg på flere private skoler. Lærlingetiden er da lengre, men du er ikke på skolen i flere år.

Et raskt søk på sol gav disse resultatene: http://www.eniro.no/query?what=no&q=fris%F...g&partnerid=sol

Håper du finner en skole som passer for deg. :)

OG, forresten...velkommen til oss på KG. :-D

tusen takk for velkomsten og søket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt (fra frisører) at det man lærer på VK er mer utdypende og lærerrikt enn det man lærer på privatskolene.

Vet du om jeg i så fall kan begynne rett på vk1 frisør, eller om jeg må gå grunnkurs igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du må ta GK igjen, men jeg er ikke sikker.

Ring (eller send en e-post) til en videregående skole og hør, så får du riktig svar. :)

Forresten, i signaturen din så må du avslutte med for å få riktig font.

Endret av Claire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du må ta GK igjen, men jeg er ikke sikker.

Ring (eller send en e-post) til en videregående skole og hør, så får du riktig svar. :)

Forresten, i signaturen din så må du avslutte med for å få riktig font.

åh, tusen takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så forbaska tull det med at de lærer mer de som går videregående frisørlinje enn de som går privatskole.. er bare en sånn forestilling dagens samfunn har, at de som ikke har videregående skole eller ikke bestemmer seg for hva de vil bli mens de er i den alderen, ikke har noe å komme med i noen som helst sammenheng.. troooo meg, privat skolene er minst like bra, du slipper bare alle de andre fagene utenom. privat skoler bruker mennesker som modeller, vgs bruker dukker, og de ruller bare opp hår på damer stort sett hele tiden,å jeg har erfart at de ikke er flinkere enn de som har gått privat skole!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

de som går privat har mye mer praksis, det er helt riktig! ofte er de veldig flinke, og mer selvstendige når de går ut i læra.

men vdg er mye grundigere, det er ikke til å komme bort fra.

har du studiekompetanse tror jeg ikke du må ta fag ved siden av om du går privat. eneste er en teoretisk eksamen før du går opp til svenneprøva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske sikker på at du må ta studieretningsfagene på grunnkurs formgivning. Men du slipper almennfagene, siden du har de fra før. Jeg har selv gått formgivningsfag, og hadde frisør i valgfag. Det var veldig mye snakk om farge (som man har i fargelære på GK) og form osv. Tror nok du må ha det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må ha endel fag ja, men de kan man ta på endel år, så lenge man har tatt de før man skal ta fagprøven! så man må ikke ha det før man begynner på frisørskole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

velger du vk1 må du nok ta studieretningsfagene fra gk, går du privat, kan du ta det i tillegg. går du privat får du også fradrag for at du har studiekompetanse osv, dvs kortere læretid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...