AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Har ei venninne fra 20 år tilbake. Vi har til tider hatt det artig, men det er jeg som fører samtalen, hun er negativ til det meste, og jeg er ganske tappet etter vi har møttes. Men hun har få, så jeg synes litt synd i henne. Ene dagen er hun veldig koselig og grei, og jeg tenker at vi har det jo ganske fint, mens neste dag er hun kranglete og kan feks si at jeg aldri har tid til henne, når det faktisk var jeg som fikk nei det passer ikke/manglende svar fra henne de to siste gangene jeg tok initiativ. Nå ble jeg invitert på besøk dit over helgen, og det frister SÅ lite. Hva gjør jeg? Anonymkode: 23afa...66a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ei venninne fra 20 år tilbake. Vi har til tider hatt det artig, men det er jeg som fører samtalen, hun er negativ til det meste, og jeg er ganske tappet etter vi har møttes. Men hun har få, så jeg synes litt synd i henne. Ene dagen er hun veldig koselig og grei, og jeg tenker at vi har det jo ganske fint, mens neste dag er hun kranglete og kan feks si at jeg aldri har tid til henne, når det faktisk var jeg som fikk nei det passer ikke/manglende svar fra henne de to siste gangene jeg tok initiativ. Nå ble jeg invitert på besøk dit over helgen, og det frister SÅ lite. Hva gjør jeg? Anonymkode: 23afa...66a Si det sånn det er, hun trenger å høre det du vil vel ikke risikere at hun blir mer alene fordi hun tar irritasjonen sin ut over andre/ ødelegger stemninga hver gang. Si det på en fin måte og si at du forstår og be henne si ifra fort hva som feiler om hun Ikke klarer å la vær og be henne om å ikke fortsette å være negativ etterpå ellers orker du ikke å være rundt henne. Anonymkode: 9006c...70d 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Hun har depresjon/ psykiske problemer Anonymkode: 4004c...8f1
anonymbruker2312 Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Det ser nok ut som om hun sliter mye med seg selv, og det har ingenting med deg å gjøre. Om du ikke føler for å dra, så sier du bare at du ikke føler for det. Fortsetter hun slik senere, og tapper deg for energi, så er det bare å avslutte vennskapet. Tro meg - jeg har vært borti vennskap som har bare gjort meg vondt enn godt, hvor jeg blir den gladeste før jeg møter de, men har mistet all energi og motivasjon etter å ha tilbrakt tid med de. Det kommer ingenting godt ut av det, du svikter kun deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Enig med AB70d, du må være ærlig med henne. Vet det kan være litt vanskelig, men i det lange løp er det bedre for dere begge. Tenk på det litt som å rive av et plaster, bare gjør det. Send henne en melding der du forklarer hvordan hun tapper deg, og kom gjerne med forslag til endring. Skriv at du uansett er glad i henne. Anonymkode: e931a...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå