Gå til innhold

Dater vi eller er vi på vei til å bli FF?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en kjekk mann som er en del år eldre enn meg. Vi er i samme livssituasjon med barn på hver vår kant, gode jobber og etablerte. Første møtet gikk vi tur og drakk kaffe. Jeg hadde null forventninger men ble meget positivt overrasket. En kaffekopp jeg trodde skulle være over på en time,endte med en 3 timers lang date. Dagen etter traff vi hverandre igjen, han laget middag og det ble mye vin. Hadde på forhånd bestemt meg for at vi ikke skulle havne til køys. Lettere sagt enn gjort etter en del alkohol. Så vi endte kvelden mellom lakene. Vi har møttes ett par ganger etter dette,hvor vi har pratet og ligget. Spørsmålet mitt er: Vil han kun ha sex eller er dette noe som kan bli noe mer? Jeg liker han veldig godt, og føler at vi matcher energi og personlighetsmessig. Prøver å ikke legge for mye i det. Vil dere som leser tenke at her dates det,eller er vi på god vei til å bli klassiske ff? Sistnevnte er noe jeg ikke ønsker. 

Anonymkode: 2f5af...3ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, hvordan skal noen på KG kunne vite hva denne (for oss) ukjente mannen vil?

Anonymkode: 930e6...619

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vi vet altfor lite til å kunne svare.
Søker han fast forhold?
Inviterer han deg ut på ting, ikke kun hjemme og sex?
Spør han om hvordan du ønsker din fremtid ser ut?
Legger han planer fremover for dere?

Anonymkode: 498c5...48e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi vet altfor lite til å kunne svare.
Søker han fast forhold?
Inviterer han deg ut på ting, ikke kun hjemme og sex?
Spør han om hvordan du ønsker din fremtid ser ut?
Legger han planer fremover for dere?

altså ikke i sjangeren bryllupsplaner, men mer hva dere skal gjøre av aktiviteter sammen

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å vite hva han vil men siden han ikke har snakket om det før så er han neppe ute etter kjæreste. Hjemme-date med vin skriker "Sex" og jeg hadde aldri fortsatt å datet en mann som gikk for den oppskriften allerede på 2 date. For meg sier det at det er sex og FF han er ute etter. 

Anonymkode: ea650...cde

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På høy tid med en avklaring. 

Anonymkode: 76c3d...62a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ærlig talt, hvordan skal noen på KG kunne vite hva denne (for oss) ukjente mannen vil?

Anonymkode: 930e6...619

Vi er tankelesere og menneskekjennere som kan spå fremtiden. Leser det hver dag her inne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har møtt en kjekk mann som er en del år eldre enn meg. Vi er i samme livssituasjon med barn på hver vår kant, gode jobber og etablerte. Første møtet gikk vi tur og drakk kaffe. Jeg hadde null forventninger men ble meget positivt overrasket. En kaffekopp jeg trodde skulle være over på en time,endte med en 3 timers lang date. Dagen etter traff vi hverandre igjen, han laget middag og det ble mye vin. Hadde på forhånd bestemt meg for at vi ikke skulle havne til køys. Lettere sagt enn gjort etter en del alkohol. Så vi endte kvelden mellom lakene. Vi har møttes ett par ganger etter dette,hvor vi har pratet og ligget. Spørsmålet mitt er: Vil han kun ha sex eller er dette noe som kan bli noe mer? Jeg liker han veldig godt, og føler at vi matcher energi og personlighetsmessig. Prøver å ikke legge for mye i det. Vil dere som leser tenke at her dates det,eller er vi på god vei til å bli klassiske ff? Sistnevnte er noe jeg ikke ønsker. 

Hvor gamle er dere? Trenger litt mer info

Anonymkode: 74350...c5f

Skrevet

Hvorfor stresse med det? Kan være deg som finner ut at han likevel ikke er rett, like gjerne som at han kan gjøre det. Begge to har også lik rett til å komme til slik konklusjon. 

Eller det viser seg for begge at dette er noe å satse på. 

Livet skjer. Best å bare la det skje, istedenfor å analysere alt mulig ihel. 

Skrevet
Trolltunge skrev (5 timer siden):

Nå er ikke jeg TS eller noe, men tenk så fint det hadde vært og kunne hatt det slik da,alt hadde vært så mye enklere 🙂

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (5 timer siden):

Hvorfor stresse med det? Kan være deg som finner ut at han likevel ikke er rett, like gjerne som at han kan gjøre det. Begge to har også lik rett til å komme til slik konklusjon. 

Eller det viser seg for begge at dette er noe å satse på. 

Jeg er enig i at livet skjer, men samtidig forstår jeg også at ts i hvert fall vil ha en pekepinn i hvilken retning dette går. 

Ts: Jeg tenker at du per nå bør stoppe å ha sex med han. Foreslå aktiviteter ute neste gang, og kjenn litt etter på svaret hans :)  

Anonymkode: 06959...6ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spørre han hva han er ute etter?

Anonymkode: 46dff...0b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som ff siden han vil ha hjemmedager med vin andre daten. Han vil ligge med deg fortest mulig. Hvis du ikke er komfortabel med det burde du vente, eller foreslå å date ute. 

Anonymkode: ce096...c2a

• Liker 1
Skrevet (endret)
Scoops skrev (6 timer siden):

Nå er ikke jeg TS eller noe, men tenk så fint det hadde vært og kunne hatt det slik da,alt hadde vært så mye enklere 🙂

Hvorfor bare tenke? Det er ganske enkelt å bare innstille seg på dette. Man vet jo trossalt ikke hva som skal skje videre. Man kan analysere hvert ord som er sagt, og tonefall i alt, og likevel ikke få vite hvordan noe utvikler seg. Mannen vet det ikke ennå heller. Det kan til og med bli deg som etterhvert finner ut at det ikke var noe å satse på. Eller han ja. Menn har samme rett til det. Veldig tidlig i en relasjon vet imidlertid ingen. Ikke han heller. Slik er det, så ingen vits i å analysere absolutt alt for å vite at han garantert er seriøst, eller dessverre ikke. 

Seriøsitet må få tid til å vokse frem, og det er egen seriøsitet man bør ha fokus på. Det man bør analysere er om han er en slik mann du trenger og vil ha. Lett å overse røde flagg dersom du har fokus på om han liker deg. Ha fokus på om du faktisk liker ham. Vurder ham som mann, ikke bruk tiden og kreftene på å analysere om han liker deg så mye at det blir et seriøst forhold. Det vil jo vise seg. Må vise seg. Han vet ikke det heller så tidlig.

Jeg har vært slik angående dating fra jeg var ung, fordi jeg innså at mannen kan være superseriøs uten å være bra for DEG. Det har nok spart meg for mye stress, og samtidig ikke tatt bort fortryllelsen ved å være interessert i noen, og kanskje etterhvert forelsket. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det at du allerede er igang med tankemaskinen istedet for å bare nyte situasjonen er det som kommer til å føre til at dette ikke blir mer enn sex. Klassiker! 

Anonymkode: ab0dd...a34

• Liker 1
Skrevet

En gang dere snakker koselig sammen, kan du spørre ham: "Ser du oss sammen som kjærester en gang?" Eller: "Hva tenker du om hvor vi står?"

Eller enda tøffere, synes jeg, og jeg tror jeg hadde sagt: "Jeg liker veldig godt å være sammen med deg. Jeg koser meg. Jeg ser på deg som at jeg vil være kjæreste. Hva tenker du?"

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 23.13):

Høres ganske trashy ut, sånn du beskriver det. 

Anonymkode: 4fd85...133

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 23.13):

Ut ifra det du skriver ser man jo lett at dere kommer til å gifte dere i september 2024.

Dessverre er det også helt åpenbart at det ikke vil vare. Han kommer til å ville ha en golden retriever, mens du vil ønske en cocker spaniel. Du misliker den lyseblå Huyndai Kona 2018-modellen han kjøper, fordi dere aldri får reparert vinduet på passasjersiden. Kranglingen utvider seg etterhvert til å omfatte alt fra hvilket strykejern dere skal beholde til om Knausgårds hovedverk faktisk burde hete "Mein Kampf" på tysk.

Og det hele vil ende med at den jævla flyfilla Rebekka i resepsjonen legger an på ham på julebordet for tredje året på rad, og han omsider gir etter. Hun smitter ham med syfilis, og han sender det videre til deg, hvorpå du uvanlig raskt utvikler tredje stadium og begynner å miste håret. Sannheten kommer for en dag når du går til legen, egentlig bare for å sjekke smertene du har hatt i skulderen, som forøvrig viser seg å være musesyke.

I ettertid blir dette en litt gøyal historie å fortelle venninnene dine midt oppi all tragedien. "Musesyke", liksom. Og så hadde du syfilis. Ha-ha.

Dette er et helt klassisk tilfelle, har sett det mange ganger før.

• Liker 2
Skrevet
exictence skrev (2 timer siden):

En gang dere snakker koselig sammen, kan du spørre ham: "Ser du oss sammen som kjærester en gang?" Eller: "Hva tenker du om hvor vi står?"

Eller enda tøffere, synes jeg, og jeg tror jeg hadde sagt: "Jeg liker veldig godt å være sammen med deg. Jeg koser meg. Jeg ser på deg som at jeg vil være kjæreste. Hva tenker du?"

De har møtt hverandre typ 4 ganger - DET blir overkill 😅

Men innafor å spørre hva de generelt er ute etter med dateprofil.

AnonymBruker
Skrevet

Som andre er inne på her, det er jo helt umulig for oss å si om dere blir gift basert på at det du skriver.

Sex er en del av dating for meg, og jeg puler gjerne på første date. Det betyr at jeg er interessert i han, men det betyr ikke nødvendgvis at jeg skal bli kjæreste med han. Det er jo for tidlig å si! 

Du kan jo prøve deg på å dra den gamle "hva er du ute etter"-praten, når man snakker litt om hvor man er i livet og om man ser for seg et forhold. Peile det litt inn på hva dere to holder på med og en slags formening om hva man er åpen for at sluttresultatet kan bli.

Men sex ødelegger ikke noe dating, det gjør det bare bedre. Veien til en manns hjerte er gjennom pikken.

Eneste man kanskje kan passe seg for er sexfella da, når man blir så oppslukt av sexen at når man endelig kommer opp for luft og gnir sæden ut av øynene så ser man at man jo egentlig ikke er en bra match utenfor senga, man har bare vært for kåt til å innse det. Det kan gå begge veier.

Anonymkode: 98a17...af5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...