Gå til innhold

4 år - en alder med mye trass,sutring og mas?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare vent til 6-årsfasen kommer 😛 anbefaler podcastene til Hedvig Montgomery :) trøster meg med de når det står på som verst.

Anonymkode: a349a...5c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syntes 4 års alderen har vært fin. Vår var veldig trassig rundt 3 år, men det har kommet seg veldig nå. Språket er jo kommet helt på plass og det går an å snakke med han😊 

Anonymkode: e721c...9a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bare vent til 6-årsfasen kommer 😛 anbefaler podcastene til Hedvig Montgomery :) trøster meg med de når det står på som verst.

Anonymkode: a349a...5c6

enig 6-9 er verst 😅

Anonymkode: e6eaf...731

AnonymBruker
Skrevet

Trassen varer etter min erfaring fra 3-6 års alder, med ulike «trass-faser» om man kan kalle det for det. Først når de begynner på skolen begynner det å roe seg. Så, det er bare å finne fram tålmodigheten. Og viktig å velge sine kamper😇😊

Anonymkode: 4a10f...7fc

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

enig 6-9 er verst 😅

Anonymkode: e6eaf...731

6-9 verst??? Det har jo vært ille helt siden fødsel.  Seriøst, er dette kødd? 

Anonymkode: eb3e2...5b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eh.. hva faen? Du visste ikke hvordan barn og foreldrerollen var, før du ble gravid ? Eller trodde du at det var en søt liten baby for alltid, som aldri utviklet en sans for mening eller personlighet? 

…… 

Anonymkode: 268da...8b0

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Eh.. hva faen? Du visste ikke hvordan barn og foreldrerollen var, før du ble gravid ? Eller trodde du at det var en søt liten baby for alltid, som aldri utviklet en sans for mening eller personlighet? 

…… 

Anonymkode: 268da...8b0

Nei, jeg trodde ikke barnet skulle vise seg å være usedvanlig viljesterk, nei. Vi har et barn med enkelt/normalt temperament og  1 viljesterk. Og sistnevnte tar knekken på meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hehehe jaaa min er også sånn, eller hun er fem år nå da.. Har blitt litt bedre 😅 tror mye hadde med at hun har blitt storesøster, så oppmerksomhetsbehovet var jo stort. Trass, sinne, rampestreker og tenåringsnykker.... Hjalp veldig med alenetid med henne.. 

Anonymkode: 856da...825

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har ei jente på 8. Hun roa seg betraktelig når hun ble 5(mtp trass), og nå er hun selvstendig, og stort seg snill og grei. Nå er det kun mye «mas» om å gå til venner😅

så jeg er ikke enig i at 6-9 er ille hvertfall.

Anonymkode: 4a10f...7fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...