AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #1 Skrevet 2. april 2022 Jeg har fått ekstrajobb ved siden av studiene på Sumo (sushi restaurant), og har fått tildelt en svart skjorte og fått beskjed om at jeg skal ha sorte bukser og sorte sko. Jeg har en sort bukse i skapet jeg kan bruke, men jeg eier ikke sorte sko og tenker at når jeg skal stå og gå mye, er det viktig med sko med gode såler. I dag har jeg investert i et par sorte Hoka sko med skinn overdel, slik at de ser minst mulig joggesko ut. Sjefen min har ikke sagt at jeg skal få dekket utgifter til sort bukse og sorte sko, men det synes jeg at jeg bør siden det er en del av arbeidsuniformen. Sjefen virket veldig stresset og litt kort, så jeg har ikke lyst å virke masete, derfor lurer jeg på om noen her inne vet om Sumo kan kreve at jeg skal betale for bukse og sko selv? Anonymkode: c2b20...357
Mumsmums Skrevet 2. april 2022 #2 Skrevet 2. april 2022 (endret) Bruker å være en kompensasjon for å bruke privat tøy i jobb. Krever som oftest fast ansettelse i en hvis prosent før man får kompensasjonen. Kompensasjonen utebetales ved faste tider ila året. Endret 2. april 2022 av Mumsmums 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #3 Skrevet 2. april 2022 Mumsmums skrev (3 minutter siden): Bruker å være en kompensasjon for å bruke privat tøy i jobb. Krever som oftest fast ansettelse i en hvis prosent før man får kompensasjonen. Kompensasjonen utebetales ved faste tider ila året. Tenker å sende sjefen en mail og spørre om en liten stund. Jeg ønsker også å skrive kontrakt og planlegge hvor mye og når jeg skal jobbe, så kan ta det med i samme mail. Ts Anonymkode: c2b20...357
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #4 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker å sende sjefen en mail og spørre om en liten stund. Jeg ønsker også å skrive kontrakt og planlegge hvor mye og når jeg skal jobbe, så kan ta det med i samme mail. Ts Anonymkode: c2b20...357 Det er ofte et klestillegg i lønnen i jobber man må bruke egne klær. Kontrakt må du selvfølgelig ha og arbeidsgiver er pliktig å gi deg det. Anonymkode: 16758...d1c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #5 Skrevet 2. april 2022 Takk for gode råd 🙂 Ts Anonymkode: c2b20...357
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #6 Skrevet 2. april 2022 Nei, det tror jeg du ikke får. Kanskje en kompensasjon på noen øre, men sjefen krever ikke at du kjøper Hoka-sko, bare at de er svarte. At du kjøpte dyre sko for ønske om å utnytte arbeidsgiver er en uting... Ellers tjener du fort opp pengene igjen... Anonymkode: 444ba...3e9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #7 Skrevet 2. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det tror jeg du ikke får. Kanskje en kompensasjon på noen øre, men sjefen krever ikke at du kjøper Hoka-sko, bare at de er svarte. At du kjøpte dyre sko for ønske om å utnytte arbeidsgiver er en uting... Ellers tjener du fort opp pengene igjen... Anonymkode: 444ba...3e9 Jeg kjøpte da vel ikke Hoka sko for å utnytte arbeidsgiver???! Det var frekt skrevet, synes jeg. Jeg har et kne som ikke er tipp topp, og da vet jeg at det er viktig med gode sko når man skal stå mye og gå i flere timer på jobb. Når man har skikkelig sko på en slik type jobb gjør man en bedre jobb, holder seg frisk lengre og slipper sykemelding. Ikke så stort utvalg i svarte sko hvis man skal ha noen med litt dempet såle, derfor endte jeg tilfeldig opp med Hoka sko (som var på tilbud til halv pris-899,-) Ts Anonymkode: c2b20...357 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå