Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I går ble jeg satt tre uker tilbake.. Var på tidlig ultralyd og fikk beskjed om at fosteret målte til å være i uke 7, som også stemte med mine egne beregninger utifra EL. Nå i dag på OUL ble jeg olutselig flyttet 3 uker tilbake! Prøvde å ta opp hvkrdan dette kunne stemme med så stort avvik TUL, men ble bare avfeid.. Noen som har vært borti det samme?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er en annen tråd her inne med samme problemstilling, hvor vedkommende var bekymret for evt. skader/død dersom hun ikke ble satt i gang i tide ved evt. overtid. Forsøk å finne den for jeg mener kanskje at hun til slutt klarte å få flyttet datoen tilbake til opprinnelig dato ? 🤔

3 uker er i alle fall et hav av forskjell når det gjelder å settes i gang ved overtid…

Anonymkode: f946d...8b4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror det er en annen tråd her inne med samme problemstilling, hvor vedkommende var bekymret for evt. skader/død dersom hun ikke ble satt i gang i tide ved evt. overtid. Forsøk å finne den for jeg mener kanskje at hun til slutt klarte å få flyttet datoen tilbake til opprinnelig dato ? 🤔

3 uker er i alle fall et hav av forskjell når det gjelder å settes i gang ved overtid…

Anonymkode: f946d...8b4

Ja ikke sant!! Frykter selvfølgelig at det er noe galt, men er også superstressa mtp overtid🥴

Skrevet

Feilmåling kanskje? 3 uker er jo veldig mye. Spesielt at dine bekymringer ikke ble tatt på alvor. Kanskje du kan ta kontakt med fastlegen din og bli henvist på nytt. Det der hadde jeg ikke godtatt uten en second opinion.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri godtatt uten en second opinion. Ville bedt om ny vurderinge på ny ul. Ville også kanskje gått privat, for å ha fått en uttalelse derfra. Når fikk du positiv test? 

Anonymkode: 4c8fb...21f

• Liker 2
Skrevet
myMa skrev (16 minutter siden):

Feilmåling kanskje? 3 uker er jo veldig mye. Spesielt at dine bekymringer ikke ble tatt på alvor. Kanskje du kan ta kontakt med fastlegen din og bli henvist på nytt. Det der hadde jeg ikke godtatt uten en second opinion.

Må jo være det.. Hadde jo ikke sett det de så på ul i uke 7 om jeg da bare var 4 uker på vei😶🌫️ Burde få det ja. Merkelig at de ikke så mer alvorlig på saken..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde jeg aldri godtatt uten en second opinion. Ville bedt om ny vurderinge på ny ul. Ville også kanskje gått privat, for å ha fått en uttalelse derfra. Når fikk du positiv test? 

Anonymkode: 4c8fb...21f

Kommer til å be om det ja🤯

AnonymBruker
Skrevet

De burde definitivt gi deg en ny vurdering og UL. Hadde snakket med lege eller jordmor om de ikke gjorde noe med det på sykehuset. Det er jo greit at kart og terreng passer nogenlunde sammen i en graviditet. 

Anonymkode: 7edd3...152

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare av nysgjerrighet, var dette på Bærum sykehus? Har vært et par tråder her om en jordmor der.

Anonymkode: 24172...3cf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tre uker er nok til at jeg ville tatt det videre. Om du i tillegg er sikker på menstermin, f.eks., så er det veldig rart at det ikke blir tatt videre. Mest sannsynlig starter jo fødselen av seg selv innenfor tidsrommet som er «riktig», men tilfelle overtid ville jeg personlig aldri ha gått med på at termindatoen ble justert tilbake med tre uker.

Anonymkode: 9a89a...048

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg ikke slått meg til ro med, ville bedt om ny vudering + evnt gått privat i tillegg.. de må jo ha målt feil eller så er det vekstavvik som de bør følge opp?

Anonymkode: a9ba3...271

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...